שמעון פרס יובא למנוחות היום בירושלים



שמעון פרס הלך לעולמו לפנות בוקר, ביום (ד') בבית החולים שיבא בתל השומר והוא בן 93

בנוכחות גדולי עולם בהם הנשיא אובמה, ביל קלינטון והנסיך צ'ארלס ובהשתתפות ראשי המדינה יובא שמעון פרס למנוחות בחלקת גדולי האומה בהר הרצל בירושלים. ביום חמישי יוצב ארונו של פרס ברחבת הכנסת לאפשר לאזרחים לתת לו כבוד אחרון.

הנשיא לשעבר היה מאושפז בשבועיים האחרונים במצב קשה במרכז הרפואי שיבא בעקבות אירוע מוחי.

הכנסת והמשטרה נערכות נערכת להגעה של עשרות אלפי אנשים. הציבור יוכל לעבור על פני הארון ממחר בבוקר עד שישי בבוקר וגם לאורך הלילה .בשל הגעת אישים מהעולם צפוי כביש 1 להיסגר לסרוגין בעיקר בשישי בבוקר.  כבישים באזור הר הרצל ובכניסה לירושלים יסגרו גם הם . בתוך כמה שעות ימסרו כל הפרטים על צירי התנועה וסגירת הצירים.

רעייתו המנוחה של פרס, סוניה ז"ל, נקברה  בבית העלמין בבן שמן שם למדו השניים וייתכן כי בדרכה לירושלים, תתעכב שם השיירה. 

בית החולים הדסה עין כרם נערך לקראת ההלוויה שתיערך ביום שישי הקרוב לפני הצוהוריים. הנהלת בית החולים הודיעה לכלל מנהלי המחלקות הרלוונטיים, על היערכות מיוחדת ומוגברת לכל מקרה שלא יבוא  בזמן ההלוויה  עקב ההיערכות המיוחדת, כוננים רפואיים מכל מחלקה יישארו בשטח בית החולים עד לסיום ההלוויה. הנהלת בית החולים הודיעה על היערכותה למפקד מחוז ירושלים במשטרת ישראל.

נדמה שהוא היה כאן מאז ומעולם וזה לא רחוק מהאמת. שמעון פרס נולד באירופה שאחרי מלחמת העולם הראשונה ולפני עליית הנאציזם. בגיל 11 עלה לארץ עם אימו, אביו עלה כמה שנים קודם.

למד בבית ספר בתל אביב ואחר כך בכפר הנוער בן שמן שם קבורה סוניה שהייתה רעייתו.

משנת 1942 היה חבר קיבוץ אלומות מעל לכינרת למשך עשר שנים.

שמעון פרס היה פעמיים ראש ממשלה והיה הנשיא התשיעי של מדינת ישראל.

הוא מילא כמעט כל תפקיד בפוליטיקה הישראלית ובמדינת ישראל. מנכ"ל משרד הבטחון, שר הביטחון, שר החוץ, שר האוצר, יו"ר מפלגת העבודה, פעמיים ראש ממשלה, נשיא מדינה. 

בין השגיו היה ייצוב הכלכלה בזמן ממשלת הרוטציה כשהאינפלציה הגיעה למאות אחוזים, הוא היה שר הבטחון בזמן מבצע אנטבה, היה בין יוזמי תהליך אוסלו שעל זה נטוש ויכוח עד היום, הוא חתן פרס נובל לשלום.

 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה