הפועל ירושלים עלתה לחצי גמר גביע ווינר אחרי שניצחה 53:65 את הפועל ת״א



סימונה פיאנג׳יאני והירושלמים פתחו את הטורניר עם ניצחון אחרי רבע שלישי מעולה, ומשחק טוב של הלפרין ואליהו: בחצי הגמר הקבוצה תפגוש את האלופה מראשל״צ

אחרי שהפסידה אליפות ושינתה את פניה, הפועל ירושלים התחילה הערב(שלישי) את העונה באופן רשמי, כששיחקה ברבע גמר גביע ווינר מול הפועל ת״א. לפי משחקי ההכנה, הקבוצה של סימונה פיאנג׳יאני לא התחברה כל כך עדיין. מאזנה בטורנירי ההכנה עומד על ארבע ניצחונות לעומת ארבעה הפסדים, וחלק מהשחקנים בינתיים לא עומדים בציפיות המאמן. ההחתמה הכי גדולה של ירושלים העונה היא כמובן החתמתו של אמארה סטודמאייר, שלא נכלל בסגל הקבוצה הערב. כזכור בעונה הקודמת הפועל ירושלים כבר הסעדה להפועל ת״א ברבע גמר גביע ווינר, וגם ברבע גמר ליגת העל התל אביבים עשו לירושלמים חיים קשים. המשחק שהתקיים הערב בנהריה כאמור הפגיש שתי קבוצות שעברו הרבה שינויים. סימונה פיאנג׳יאני פתח עם ג׳רלס, טימור, קינסי, אליהו וג׳ונס.

 

מהלך המשחק: ירושלים פתחה טוב עם נקודות של ליאור אליהו, אבל הפועל תל אביב השיבה עם שלשה של בנקס וסלים מריבאונד התקפה של האוול וטאקר בדרך לריצת 0:7. אליהו הספיק לצמק עם עוד חמש נקודות ואחרי חמש דקות התוצאה הייתה שיוויון 9:9 כשאת כל הנקודות לירושלים קלע אליהו. בהמשך יותם הלפרין נכנס במקום ג׳רלס וניסה לעשות קצת סדר, אך הירושלמים שלא קלעו שלשה במהלך כל הרבע הראשון, נקלעו לפיגור 17:14 בסיום הרבע ראשון. שלשה של דייסון השוותה את התוצאה בפתיחת הרבע השני, וכשהיה נראה שירושלים חוזרת לעניינים, תמיר בלאט הוביל את תל אביב למשחק לא רע, והיתרון עבר מצד לצד במהלך כל החצי הראשון של הרבע. אותו בלאט, הבן של דיוויד, קבר שלשה שהעלתה את התל אביבים ליתרון 27:32 כשלוש דקות לפני הירידה למחצית. בדקות האלה ירושלים שיחקה מסורבל, וירדה בפיגור 36:31 למחצית. המחצית השנייה נפתחה רע מאוד מבחינת שתי הקבוצות. הפועל תל אביב אמנם קלעה רק שתי נקודות בשלוש דקות הראשונות, אבל ירושלים לא קלעה נקודה אחת בדקות אלה עד שיותם הלפרין הפעיל את ליאור אליהו שצימק את הפער. אחרי חמש דקות ירושלים הובילה 39:41 בזכות שתי נקודות של דייסון מהקו ועוד שתי נקודות של בר טימור. מכאן ועד סוף הרבע הייתה רק קבוצה אחת על המגרש והיא הפועל ירושלים, שסיימה את הרבע ביתרון 42:54 לפני תחילת הרבע הרביעי. גם בעשר הדקות האחרונות הפועל ירושלים שלטה כשגם פיטרסון נכנס לעניינים וקלע כמה נקודות חשובות לבניית הביטחון שלו. המשך הרבע היה גארבג׳ טיים שכן הפועל תל אביב נכנעה אחרי שלא הצליחה לצמק את הפער. בסיום 65:53 לירושלים.

 
בלטו בירושלים: אליהו 21 נקודות, הלפרין 13 נק׳, דייסון 8, טימור 7, פיטרסון 5.
 
בחצי הגמר תפגוש הפועל את ראשל״צ לשחזור גמר ליגת העל מהעונה הקודמת. בחצי הגמר השני יתמודדו מכבי ת״א ועירוני נהריה על הכרטיס לגמר.
 
תמונה באדיבות Flash 90. צלם: יונתן זינדל.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה