שיכורים על אופניים חשמליים



מעצר עד תום הליכים לרוכבי אופנים חשמליים בירושלים שרכבו בשכרות תוך רכיבה מסוכנת

ביום שלישי האחרון הבחינו שוטרי התנועה בירושלים בשני צעירים תושבי ירושלים, אשר רוכבים על אופניים חשמליים במהירות חריגה ובצורה מסוכנת מכיוון התחנה המרכזית ירושלים לכיוון שכונת גילה, תוך שהם נוסעים על ציר הנסיעה של הרכבת הקלה, על המסילה, ולאחר מכן חוצים צמתים ורמזורים אדומים, תוך סיכון חייהם וסיכון משתמשי הדרך.

נוסף, בחלק מהרכיבה השניים נסעו ללא אחיזה של כידון האופניים. בסמוך לרחוב דוב יוסף הצליחו השוטרים לעצור בצורה בטוחה את שני החשודים, בבדיקה הוברר כי השניים שיכורים ורכבו על האופניים החשמליים תחת השפעת אלכוהול.

עוד הוברר כי אחד החשודים בן 23 תושב גילה בירושלים הורשע בשנת 2015 בנהיגה בשכרות בצירוף של שני תיקים נוספים של נהיגה בשכרות משנת 2014, בימ"ש גזר את דינו  6 חודשי מאסר ופסילה ל 3 שנים.
 
לאור המהירות הגבוה והחריגה בה רכבו השניים על האופניים החשמליים, נערכה בדיקה של שוטרי התנועה עם מכשיר ממל"ז והוברר כי המהירות באופניים החשמליים הגיעה לכ-50 קמ"ש, בדיקה מול יצרן האופניים הוכח כי החשודים החליפו את הסוללה החשמלית בשני זוגות האופניים לסוללה של 48 וואט במקום סוללת 36 וואט המקורית, דבר נוסף ומשמעותי ביותר הוא שהשניים הסירו את הגבלת המהירות הקיימת באופניים, דבר שגרם להאצה והגברת המהירות החריגה.
 
לאור כך באופן חסר תקדים הוחלט ע"י ביהמ"ש להעמידם לדין על נהיגה בשכרות  ולא ברכיבה.
דהיינו, התייחסו למקרה כמו נהיגה ברכב מנועי.

ביהמ"ש האריך את מעצרם של שני החשודים ב-3 ימים וביום חמישי נעצרו השניים עד תום ההליכים נגדם, במעצר בית מלא, התחייבות עצמית על סך 10,000 ש"ח וערבות צד ג' על סך 10,000 ש"ח. כמו כן רשיונם של החשודים נפסל עד להודעה חדשה.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה