אחרי שהודיע שלא יצעד במצעד ראש העיר מוסיף "ירושלים לא תהיה באר שבע"



לקראת מצעד הגאווה בירושלים שיערך מחר, ראש העיר ניר ברקת הסביר מדוע לא ישתתף במצעד בנוסף ציין ברקת כי קיום המצעד בעיר פוגע ברגשות הדתיים. דבריו של ראש העיר עוררו סערה והוא מיהר להגיב בשנית והוסיף "ירושלים לא תהיה באר שבע. אני תומך באופן מלא בזכות של הקהילה הלהט"בית לצעוד בירושלים"

כפי שפורסם בידיעות אחרונות אמר ראש העיר, ניר ברקת שהוא לא יגיע למצעד מאחר והוא לא רוצה להיות "שותף לפגיעה בציבור הדתי".

יום לפני קיום מצעד הגאווה בירושלים, דבריו של ברקת עורררו סערה שמיהר להסביר את דבריו ואמר
 "ירושלים לא תהיה באר שבע. אני תומך באופן מלא בזכות של הקהילה הלהט"בית לצעוד בירושלים. מחר באופן אישי אגיע להניח פרח במקום בו נרצחה שירה בנקי ז"ל. אמשיך להילחם בחירוף נפש על זכותם לצעוד וגם על תקציבים, תמיכה ושיתוף פעולה מלא מהעירייה. הבית הפתוח בירושלים קיבל השנה סכום תמיכה חסר תקדים של מאות אלפי שקלים, לראשי הקהילה בעיר דלת פתוחה אצלי ואנחנו מקיימים קשר קבוע ורציף, כולל פגישה שערכתי אתמול איתם ועם הוריה של שירה בנקי ז"ל. לכל אדם זכות לחיות בירושלים ולצעוד בה ללא אפליה. ירושלים לא תקבל אלימות, לא פיזית ולא מילולית שמנסה לאיים על מרקם החיים המשותפים בה ואמשיך לצאת בכל הכח נגד כל גילוי של הסתה. זה לא סוד שיש אנשים שנפגעים מהמצעד, אך זה כמובן לא אומר שלא ניתן לקיים אותו. המצעד יתקיים בירושלים ללא תירוצים וללא משוא פנים. אני כראש עיר של כולם שמכבד את כלל האוכלוסיות בירושלים בוחר לפועל באפיקים אחרים ומגוונים למען הקהילה והמעשים שלנו מדברים בעד עצמם. נמשיך להוציא מירושלים בשורה של סובלנות, קבלת האחר, התחשבות ואהבת חינם".

בתגובה לדבריו ציינה חברת הכנסת איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני): "ניר ברקת התגלה כמנהיג שבשבת הפועל על פי אינטרסים פוליטיים, בפחדנות ובכניעה. הציפיות מראש העיר בבירת ישראל הן להפגין סולידריות לא רק עם קבוצות הכוח אלא עם כל קבוצות המיעוט, אך כנראה שהציפיות אינן במקומן ממי שחושב אך רק על עתידו הפוליטי. הימנעותו מלהשתתף במצעד הנה מתן לגיטימציה להסלמה, לאלימות ולגזענות כנגד קהילת הלהט"ב. בלי קשר לדברי ההבל של ברקת אני קוראת לכל מי שחירויות הפרט וזכויות אדם חשובות לו להגיע ולצעוד, גם אנשי ימין יכולים להיאבק בחושך שמאיים על החברה הישראלית."

למצעד הגאווה והסובלנות שיתקיים בירושלים מחר יגיעו חברי הכנסת מטעם "יש עתיד" יעל גרמן, מיקי לוי, קארין אלהרר ועליזה לביא, שיצעדו יחד עם המשתתפים כאות הזדהות עם המאבק של קהילת הלהט״ב לשוויון זכויות מלא בחוק.

 

ח״כ יעל גרמן, יו״ר משותף בשדולה הגאה בכנסת: ״הקהילה הגאה, היחידה שסובלת מאפליה מובהקת וברורה בחוק, סופגת שנאה וחוסר סבלנות המאיימים על המרקם החברתי במדינה. ההתבטאויות ההומופוביות שאנו שומעות לאחרונה מצד נבחרי ציבור, העלולות להוביל להדרה חברתית ופשעי שנאה נוספים נגד הקהילה, רק מחזקות את הצורך בהמשך המאבק, בשילוב כוחות ובמלחמה עיקשת, הן בזירה הפרלמנטרית והן הציבורית, ואל לנו להרפות ידינו, עד אשר נביא לשוויון זכויות מלא בחוק.״ כמי שמובילה את קידום הזכויות הקהילה הגאה ביש עתיד לקחה גרמן חלק פעיל במאבק קהילת להט״ב להכרה ושוויון זכויות בחוק. כבר בתור ראש עיריית הרצליה תיקצבה את ארגון איגי בעיר ובעת כהונתה כשרת בריאות פרסמה נייר אזהרה לציבור מפני טיפולי המרה המבוצעים ע״י רבנים; הובילה למהפכה בניתוחים לשינוי מין; סייעה לארגון איגי במתן מענה ללהט״בים במצוקה; העבירה את חוק הפונדקאות לזוגות מאותו מין בקריאה ראשונה ועוד. כיום, כחברת כנסת באופוזיציה, הגישה גרמן הצעת חוק לאיסור טיפולי המרה (שתעלה במושב החורף) ואת חוק הפונדקאות בשנית; יזמה דיונים בנושא הומופוביה בוועדות הכנסת ודיון מיוחד במליאת הכנסת לזכרה של שירה בנקי ז״ל; וסייעה לטרנסים להשתלבות במערכת החינוך. בפברואר האחרון, ציינה כנסת ישראל, לראשונה בתולדותיה, יום זכויות לקהילה הגאה, כחלק מיוזמת השדולה הגאה בכנסת.

 

ח"כ מיקי לוי (יש עתיד), מפקד מחוז ירושלים במשטרה לשעבר: "מצעד הגאווה בירושלים הפך מזמן לאחד מסמלי המאבק על דמותה הפלורליסטית והחופשית של עיר הבירה שלנו ועל זכותו של כל אדם לחיות בה את חייו כרצונו ובכבוד. הרצח המזוויע של שירה בנקי ז"ל בשנה שעברה חידד עוד יותר את חשיבות המצעד בירושלים ואת הצורך לעמוד מול גל ההסתה לאלימות כלפי הקהילה הלהטב"קית. אגיע למצעד כדי להשמיע קול צלול וברור בעד סובלנות, קבלת האחר ובעד שוויון זכויות מלא ללהטב"קים בישראל.״

 

ח״כ עליזה לביא (יש עתיד): ״באה לחבק. דווקא עכשיו, במיוחד עכשיו, כששיח של שנאה והדרה מאיים להשחית כל חלקה טובה- חובתנו לעמוד מנגד ובקול צלול לומר- עד כאן. להחליף את מסרי ההסתה במסרים של קירוב לבבות. המאבק הזה אינו נחלתה של הקהילה הגאה הבלבד, זהו מאבק על דמותה של החברה הישראלית, והוא חוצה מגזרים ושיוך פוליטי. בצידו האחד אלו המבקשים לזרוע שנאה, לשסע ולפלג. בצידו השני מי שרוצה לראות חברה מכילה, מכבדת ומאפשרת. "האחר הוא גם כן בריאה של אותו בורא" (יהודה לאון אשכנזי)."
 

קארין אלהרר, יו"ר הוועדה לביקורת המדינה: "יום חג לזכויות האדם, למלחמה של רבים במדינת ישראל לחיות בחופשיות ולהיות מי שהם באמת. אני מברכת את הצועדים ואת כל מי שיגיע לתמוך. אסור לאפשר לאף אחד למנוע את החגיגה הזו, לא באמירות קשות ולא במעשים רצחניים. הדרך לשוויון מלא עוד ארוכה, אבל בינתיים אנחנו נמשיך להלחם ולצעוד לטובת אלפים שמבקשים להתחתן בכבוד, ללדת ילדים ולהקים משפחות חדשות בישראל."

 


תמונה: מיכל פתאל/ flash 90 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה