ירושלים: קבוצת רכישה לציוד חזרה לבית הספר



מה שהתחיל לפני שנתיים כיוזמה מקומית בגבעתיים, תופס גם בקיץ הזה תאוצה ומתרחב לכל רחבי הארץ ועכשיו גם מגיע לירושלים. היזם החברתי עוזי ריעני, מייסד קבוצת הרכישה לציוד חזרה לבית הספר בפייסבוק, הגיע לאחרונה לסיכום עם ימית אלה – יואלי, ראש צוות שכונות ותנועת התעוררות, על קיום היריד גם בירושלים

היריד בירושלים מצטרף אל עוד 19 ירידים המתקיימים בכל רחבי הארץ שבהם יוכלו ההורים לרכוש את ציוד החזרה לבית הספר בהנחות משמעותיות שינועו בין 20 ל-40 אחוזים ממחירי השוק.

עוזי ריעני (40) מגבעתיים ניסה לפני שנתיים לארגן 100 עד 200 הורים מבית הספר של הבן שלו, במטרה לפנות לחנויות בעיר ולרכוש יחד ציוד חזרה לבית הספר. המטרה הייתה להשיג מחירים זולים יותר. באופן טבעי עוזי פנה לפייסבוק, יותר נכון לדף הפייסבוק של אישתו, כי לו בעצמו לא היה דף פעיל בפייסבוק באותם ימים. העיינות הייתה גדולה ולאחר מספר ימים הוא פתח דף ייעודי – קבוצת רכישה לציוד חזרה לבית הספר.

מספר החברים בקבוצה הלך ותפח בתוך פחות משבועיים כבר חברו לדף הזה למעלה מ-2000 חברים. עם כוח הקנייה הזה עוזי כבר עבר הלאה ולא הסתפק בחנויות בעיר, הוא כבר חיפש את היבואן "התחלתי לעשות מחקר שוק, והגעתי ליבואנים שמייבאים תיקים לילדים וציוד אחר כמו קלמרים, מחברות, עפרונות. ניהלתי מולם מו"מ והצלחתי לקבל מהם הנחות של 30 ואפילו 40 אחוזים".

עוד לפני שפרץ מבצע צוק איתן, עוזי ארגן יריד מכירות בבית הספר כצנלסון בגבעתיים, אלא שאז פרץ מבצע צוק איתן והמיזם נעצר. אבל לא לזמן רב. בקיץ שעבר ריעני ארגן ירידים נוספים ומספר החברים בפייסבוק הלך וצמח והוא עומד כיום על למעלה מ-12 אלף.

עם כח קניה כזה ריעני הצליח לגייס השנה כמה מותגים אשר ימכרו בירידים. מפיצי מותג הילדים מיקמק אשר יספקו ליריד תיקים אורטופדים, קלסרים ומחברות במחירים נמוכים מהמחירים ברשתות השיווק. ילקוט אורטופדי לדוגמא יעלה לחברי הקבוצה רק 130 שקלים. בנוסף, היצרן אפא-פלקס המייצר מוצרים אקולוגים, כמו המותג המוכר בקוב וגמיש, שהוא בקבוק שתייה אקולוגי מתקפל, ימכור בנוסף לעוד מוצרים אקולוגים במחירים מיוחדים לקבוצת הרכישה, זאת בנוסף לסיכום עם חברת הגלקסיה אשר תמכור לחברי הקבוצה 9 חולצות תלבושת אחידה במחיר של 100 שקלים.

ריעני פונה להורים ומציע להם לא לזרוק את תיקי התלמיד הישנים אשר יוצאים משימוש ולהביא אותם ליריד. התיקים אשר במצב טוב ושמיש יתרמו בשם ועדי ההורים למעוטי יכולת.

נכון להשבוע ריעני כבר תיאם את קיומם של 18 ירידים אשר יהיו פתוחים לקהל הרחב, גם למי שלא חבר בקבוצות הרכישה "להיות חבר בקבוצת הרכישה זה לא פעולה שדורשת מהציבור מאמץ או תשלום, זה בסך הכל אקט חברתי שנועד לעזור לכולנו להשיג את המטרה. הירידים מאורגנים עם ועדי ההורים בכל יישוב ובמהלכם נעמיד דוכן שבו נבקש מכל שמי שטרם הצטרף לקבוצה לעשות זאת, כי אני מאמין שאם יהיו לנו 20 אלף חברים, נוכל בפעם הבאה להשיג הנחות עוד יותר גדולות, לגודל יש משמעות".

זה יקרה ב-26 ביולי, החל מהשעה 16:00 באוהל ממוזג במתחם התחנה בעיר.

תמונה: הדס פרוש/ flash 90 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה