יוצאים לחופש הגדול ופותחים את הקיץ בחגיגה צרפתית בגן סאקר



חגיגה צרפתית בירושלים: הערב (ה') בשעה 18:00, מיד עם סיום הלימודים ורגע לפני היציאה ל"חופש הגדול", תתקיים "חגיגה צרפתית" גדולה וחינמית לציבור הרחב ב"גן סאקר" בירושלים

האירוע, ביוזמת עמותת "קעליטה" (ארגון הגג של עולי צרפת בישראל), יכלול בישולים ומאכלים מהמטבח הצרפתי והישראלי של השף אבי לוי ("מאסטר שף"); הופעות של הזמרים עמיר חדד (הזמר הישראלי שייצג את צרפת באירוויזיון) ומיכאל גריילסאמר, הזמרות לטיסיה לארוסו (Laetitia Larusso) ושיראל, הקומיקאית יודית מרגי והעיתונאי דניאל חייק. בנוסף, יתקיימו הפעלות חינמיות לילדים ומבוגרים: מצעד "לפיד העלייה" מפריז לירושלים, זומבה, ריקודי עם, פינג פונג, קרב מגע ועוד. בתום האירוע יוקרן בשידור חי על מסך ענק משחק רבע הגמר הראשון בטורניר "יורו 2016" – פורטוגל מול פולין.

מרק אייזנברג, יו"ר ומייסד עמותת "קעליטה", אמר כי "אנו מזמינים את כולם – עולים חדשים, עולים וותיקים וכמובן צברים – לאירוע יוצא דופן בנוף הישראלי. ברמה הלאומית, העלייה מצרפת מהווה נכס לחוזקה הכלכלי, התרבותי, היהודי והדמוקרטי של מדינת ישראל. בואו לחגוג איתנו את פתיחת הקיץ בחגיגת ישראליות והציונות עם ניחוח צרפתי אותנטי״.

בשנים האחרונות צרפת היא המדינה ממנה מגיעים לישראל מספר העולים הגדול ביותר. בשנת 2015 בלבד עלו למעלה מ-30 אלף יהודים לארץ, מתוכם שיא של כ-8,000 שהגיעו מצרפת. מדובר במספר הגבוה ביותר של עולים מזה 12 שנים (מאז שנת 2002), עליה של כ-17% לעומת שנת 2014 ומספר עולים כפול מזה שנרשם בשנת 2011. המצב בצרפת אינו מקל על היהודים שגרים בה; פיגועים, התקפות טרור, אירועים אלימים ועלייה מדאיגה בתקריות אנטישמיות, לצד פעילות של המדינה ושל גופים מעודדי עלייה כמו "הסוכנות היהודית" ו"קעליטה" (ארגון הגג של עולי צרפת), מביאים רבים מיהודי צרפת "לעשות עליה" לישראל.

עמותת קעליטה היא ארגון גג ישראלי לארגונים רבים התומכים בקליטתם ובהשתלבותם של העולים מצרפת בישראל. הארגון, שהוקם על ידי הפילנתרופ ואיש העסקים היהודי-צרפתי מרק אייזנברג, מאפשר לעולים לתרום ולהיות שותפים לעתיד המדינה, בעודו מאגד את כל הארגונים החברתיים הפועלים למען עולי צרפת. הארגון פועל מול הגורמים הממשלתיים, בשיתוף פעולה עם העמותות והארגונים השונים למען הגדלת המשאבים העומדים לרשות העלייה והתוכניות התומכות בעולים, להורדת החסמים הבירוקרטיים ולפעול כחממה ליוזמות חדשניות שעוזרות לקליטת העולים. 

תמונה: יונתן סינדל/ flash 90  


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה