בעקבות העדשה: מוזיאון מגדל דוד



יולי במוזיאון מגדל דוד: תערוכת צילום חדשה וסיורים בהשראתה, האירוע הלילי "ניילון", סיור מיוחד בעקבות האצולה הירושלמית והחיזיון הלילי המרהיב

תערוכה חדשה "הצלמים- ירושלים בעיני צלמיה 1900-1950" אוצר: ד"ר שמעון לב. אוצרת משנה: חמוטל וכטל הכניסה לתערוכה כלולה במחיר הכניסה למוזיאון נעילה.

ירושלים הינה אחד מהמקומות המצולמים ביותר בעולם. הצלמים הראשונים הגיעו לירושלים בשנה של המצאת הצילום. השילוב בין קדושת העיר לדתות השונות, לצד המבט האקזוטי והאוריאנטליסטי על מבניה ואנשיה, הפכו אותה לאחד מהיעדים המבוקשים ביותר לצילום כבר מאמצע המאה ה-19. התערוכה החדשה מבקשת לשפוך אור על שהתרחש בתחום הצילום בירושלים בתקופה שבה הצילום ברחבי העולם חווה שינויים רבים. דרך הצילומים של 34 צלמים שפעלו בעיר בשנים אלה (אירופאים ומקומיים, יהודים, ערבים ונוצרים, גברים ונשים) אנו מבקשים לקחת את הצופה למסע במבטיהם על העיר וכיצד הם חוו ותיארו את החיי היום יום. המבטים השונים חושפים לא רק פרק שלא סופר בתולדות הצילום המקומי כי אם גם פרק מתולדותיה של ירושלים. בתערוכה יצגו לראשונה צילומים שלא נחשפו מעולם, ועבודות נדירות של צלמים, שנאספו בעמל רב מארכיונים פרטיים וציבוריים. ימי שישי 1/7, 8/7, 15/7, 22/7, 29/7 בשעה 09:30 ירושלים בעיני צלמיהסיור חדש!מחיר: 60-75 ש"ח.

סיור חדש המביא את סיפורה של העיר בשנים הללו דרך עדשת המצלמה, מנקודת מבטם של הצלמים. הסיור מתחיל בביקור בתערוכה וממשיך למרכז העיר בעקבות סיפורם של הצלמים הירושלמיים רעד, קהואג'יאן, נרינסקי, קרפ בן-דב ואחרים, ובתי הפוטו המיתולוגיים שפעלו בעיר: 'פריזמה' ,'שוורץ' ו'אורושקעס'. סיור ברחוב יפו, כיכר ספרא, רחוב בן יהודה, רחוב בצלאל וסיום בביקור בבית האומנים ברחוב שמואל הנגיד. משך הסיור: שלוש שעות

חמישי 7/7 מהשעה 20:00 ועד השעות הקטנות של הלילה ניילון

סטודנטים ובוגרים טריים שלימדו או סיימו בשנתיים האחרונות לימודים באחד מבתי הספר לאמנות ולעיצוב בירושלים יציגו את עבודותיהם במרחבי המוזיאון במיקומים מפתיעים או כאלה שלא נחשפו לקהל עד כה.

חמישי 14/7 בשעה 17:00 האצולה הירושלמית. מסה- סיורים בעקבות קהילות ומשפחות ברחבי ירושלים מחיר: 65-80 ₪  מדריך: ערן צדקיהו, מזרחן ומומחה לערביי ירושלים.

סיור בעקבות משפחת דג'אני המיוחסת שנמנית עם משפחות האעיאן – משפחות הנכבדים הפלסטינים אשר היוו את הסלתה והשמנה של החברה הפלסטינית במהלך התקופה העות'מאנית והבריטית. משפחת דג'אני שהסולטאן העות'מאני סולימאן המפואר הפקיד במאה ה-16 את הר ציון בידי הפלג הירושלמי של המשפחה, ומאז היא נודעה בשם דג'אני-דאודי, על שם נבי דאוד, הוא דוד המלך. ...מאז ראשית המאה ה-16 ועד 1948 היה מתחם מתחם קבר דוד בהר ציון, הכולל גם את חדר הסעודה האחרונה הקדוש לנוצרים, באחריות המשפחה, וההר כולו נודע בשם 'שכונת דג'אני'. במשך מאות שנים ישבו בני המשפחה על ההר בו הם בנו את בתיהם ובו הם גם נקברו. בראשיתה היתה המשפחה מזוהה עם מסדרים סופיים, הלו הם מיסטיקנים אסלאמיים, והיו בעלי קרקעות ואדמות חקלאיות רבות וניהלו את מכלול המבנים והמוסדות בהר ציון. הסיור כולל מפגש בעיר העתיקה עם אחד מבני משפחת דג'אני המוכרים.

החיזיון הלילי ימים שני, רביעי וחמישי בשעות 20:30 ו 21:30. מוצאש בשעות 21:00 ו 22:00 מחיר: 45-55 ש"ח

לצלילי מוזיקה מקורית נגלה סיפורה של העיר ירושלים בדימויי ענק עוצרי נשימה של מציאות מדומה. "החיזיון הלילי" עשוי בטכניקה של "אחיזת עיניים" ועוטף את הצופה בחוויה רב חושית יחידה מסוגה. על אבני חצר המוזיאון, מסופר מכל עבר, סיפורה של העיר ירושלים ותולדותיה לאורך 4,000 שנה בצבעוניות כובשת, צלילים ממגוון תקופות וקולות מימים עברו.

החיזיון מתקיים תחת כיפת השמים  מומלץ להצטייד בלבוש חם.  משך המופע כ 45 דקות. 

צילום: ריקי רחמן 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה