כמאה מורים מגיעים מרחבי העולם כדי ללמד אנגלית בבתי הספר



המורים מרחבי העולם ילמדו לצד מורים ישראלים בירושלים ויוודאו כי לכל ילד יש הזדמנות להתקדם בלימודי הליבה ללא קשר לרמת לימודיו הנוכחית ולרקע הכלכלי של משפחתו

התכנית נועדה לאפשר לכל תלמיד להעלות את רמת הביטחון שלו בעודו מדבר את השפה, ובכך לפתוח את שנת הלימודים הבאה ברמה גבוהה יותר.

התכנית הלאומית למצוינות באנגלית (תלמ"א) נוסדה על ידי קרן שטיינהרדט וקרן שוסטרמן בשיתוף משרד החינוך והרשויות המקומיות המשתתפות בה. היא הוקמה כחלק מפעילויות ״בתי הספר של החופש הגדול״ (– ״החודש ה-11 של החינוך הציבורי בישראל״). לאור הצלחתה הגדולה הוחלט להמשיך לקיימה ואף להרחיבה.

כאמור, כ-100 מורים יגיעו בסוף יוני לישראל וילמדו בזוגות עם כ-100 מורים ישראליים בבתי הספר היסודיים בירושלים, נצרת עילית, מגדל העמק, מצפה רמון, קרית מלאכי והמועצה האזורית עמק יזרעאל. הם ילמדו את התלמידים העולים לכיתות ד', ה', ו'. כאמור, בכל כיתה יהיו שני מורים, חווית הלמידה תכלול הוראה פרונטלית בנוסף לסדנאות מיוחדות בנושאים שונים.

״בימים בהם ״מחאת הקיטנות״ נמצאת בעיצומה, חשוב לברך את הרשויות המקומיות שעושות מאמצים  לפתוח את בתי הספר לחודש נוסף של לימודים. כולנו מבינים ש״חינוך״ הוא שירות ציבורי שצריך לתת בצורה הטובה ביותר משך כל השנה, ולא רק בין חודשי ספטמבר ליוני״, אומר אלון פוטרמן מנכ"ל תלמ"א. "תלמ״א מאפשרת לכל התלמידים להתקדם וכך מצמצמים פערים לימודיים וחברתיים. תלמ״א מאפשרת למורים ללמוד האחד מן השני ולהביא עמם ניסיון מקצועי חדש לכיתותיהם, ומאפשרת למורים מחו״ל להעמיק את הקשר למדינת ישראל ולחברה הישראלית דרך המקצוע שלהם- מקצוע ההוראה״.

צילום: אלדד דיל

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה