האם ניתן לעצור את השעון הביולוגי?



מסלול ייחודי של היחידה לפריון והפריה חוץ גופית במרכז הרפואי שערי צדק מציע ליווי, תמיכה והדרכה מקצועיים ורגשיים לנשים בגיל הפוריות שמעוניינות בהקפאת ביציות

תהליך שימור פריון (הקפאת ביציות) נועד לשמר את האפשרות של נשים להרות בעתיד באמצעות הפריה חוץ גופית (IVF). יותר ויותר נשים בוחרות באפשרות זו כתהליך שיאפשר להן לנסות ולשמר חלק מפוטנציאל הפוריות שלהן לעת בעיה רפואית, חלילה, או כאשר השעון הביולוגי "מתקתק'". בתהליך,  נשאבות ביציות מגופה של האישה ומושמות בהקפאה. בעתיד, במידת הצורך הביציות תופשרנה ותופרנה בזרע בן הזוג.

דר' חננאל הולצר, מנהל המחלקה לפוריות והפריה חוץ גופית בשערי צדק מסביר: "שימור פריון יכול להתבקש מסיבות שונות - רפואיות, אישיות וכן חברתיות ובהן: העדר בן זוג מצד אחד ו"השעון הביולוגי המתקתק" מצד שני, חוסר רצון או יכולת להרות עם זרע של תורם ועוד. בין הסיבות הרפואיות: נשים בסיכון מוגבר לפגיעה ברזרבה השחלתית המוגבלת בשל טיפולי כימותרפיה או הליך כירורגי; חלק מהנשים הסובלות ממחלות אוטואימוניות מועמדות גם הן לכימותרפיה. יש נשים הסובלות או נושאות תסמונות גנטיות המעלות את הסיכון לגיל מעבר מוקדם כמו נשאיות של הקדם מוטציה ל X שביר ועוד. יש לזכור כי לצערנו גם ביצוע התהליך אינו ערובה להריון ולידה בעתיד וחובתנו להסביר זאת למבקשות הטיפול ולהדגיש את הצורך בהכנת "תכנית ב" לפוריות והמשכיות.

היחידה לפוריות והפריה חוץ גופית בשערי צדק היא בעלת ניסיון רב ביותר בארץ בהקפאת ביציות ומספר הילדים שנולדו לאחר הקפאה כאן הוא למיטב ידיעתנו הגבוה ביותר בישראל. תהליך ההקפאה נעשה בשיטת הויטריפיקציה (זיגוג) הנחשבת לשיטה המובילה ביותר בתחום. צוות היחידה נותן דגש על מעקב אישי ושירות תומך תוך הבנה למצב המיוחד בו נמצאת המטופלת".

כנס מיוחד בנושא שימור פריון (הקפאת ביצית) יתקיים בחודש הבא במרכז הרפואי שערי צדק. בכנס יוצגו הדרכים השונות לשימור פריון והשלבים השונים הכרוכים בתהליך על ידי מומחים בתחום IVF וגינקולוגיה בשערי צדק.

תמונה: יוסי זמיר/ flash 90  


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה