היום תרגיל חירום בשיתוף פיקוד העורף בעיר



במסגרת התרגיל יתורגלו תרחישים שונים של קליטת אוכלוסיה מאזורים שונים בארץ לירושלים, כאשר ירושלים תהיה אחראית לספק להם שירותים כגון לינה, מזון וחינוך, זאת לצד המשך מתן השירותים לתושבי העיר. כמו כן יתורגלו תרחישים שונים של פגיעה בעורף בירושלים

במסגרת "שבוע החירום" הארצי, תערוך עיריית ירושלים היום (ב') תרגיל חירום בשיתוף פיקוד העורף וגורמי החירום בעיר. 

כדי להתמודד באופן היעיל ביותר עם אירועי חירום, פועלת העירייה באמצעות מכלולי חירום האמונים על מתן מענה לתחומים השונים - מכלול מידע לציבור, מכלול אוכלוסיה, מכלול חינוך, מכלול תפעול, מכלול תכנון ותשתיות ומכלולי משאבי אנוש, פיתוח וכספים. יש לציין כי במסגרת התרגיל לא צפויה הפרעה לתושבים. 

בהמשך החודש צפויה עיריית ירושלים לערוך תרגיל חירום נוסף במתקן מיוחד שהוקם לצורך כך בפיקוד העורף ברמלה, המצויד בטכנולוגיות מתקדמות המאפשרות חקר ולמידה מעמיקה מהתרגול ומדמה את חמ"ל עיריית ירושלים. התרגילים השונים מבוצעים בתיאום מלא ושיתוף פעולה הדוק עם פיקוד העורף בהובלת מפקד מחוז ירושלים אל"מ שי בלאיש. 

ראש העיר, ניר ברקת ציין כי "לצערנו עיריית ירושלים כבר מתורגלת היטב מאירועי אמת, אך אנחנו ממשיכים כל העת לתרגל תרחישים שונים על מנת להיות במוכנות גבוהה שתוכיח את עצמה במקרה הצורך. כולנו כמובן מקווים שהתרחישים יישארו רק בתרגילים, אך מתכוננים לכל דבר. 

ראש אגף חירום וביטחון, עוזי חן הוסיף כי "בשנת העבודה הנוכחית שמנו דגש מיוחד על אימון מטה החירום ושיפור יכולת העירייה לניהול מצבי חירום בשיתוף עם כלל גורמי החירום וארגוני העזר בהתאם לתפיסת ההפעלה. בנוסף חמ"ל העירייה ישודרג ובשבועות הקרובים ייקלט רכב חפ"ק חדש".

 

תמונה: (אילוסטרציה) יוסי זלינגר flash 90


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה