האם תיק דומרני שנראה סגור, הולך ליפול למדינה מהיד?



האם במשטרה ובפרקליטות הסתבכו עם עד מדינה שמחזיק את כל התיק נגד ראש ארגון הפשע שלום דומרני ועבריינים נוספים?

לפחות על פי התשובה של המדינה לבית המשפט, נראה שגם הם לא בטוחים מה לעשות עם החומרים שיש להם ביד.

כמו בפרשת ה"בר נוער", מסתמן כי עורכי הדין הצליחו לרסק את עדותו בפרשה שזעזעה את העולם התחתון באזור הדרום. בכוונת המשטרה והפרקליטות לבחון מחדש את מעורבותו של עד המדינה עליו מבוסס התיק.

במשטרה ובפרקליטות ביססו את הראיות בתיק על עד המדינה, אולם במהלך הדיונים בבית המשפט עלה שוב ושוב החשד כי הוא היה מעורב ברצח מלפני עשור במהלכו חוסל קובי אברג'יל באשדוד.

ב-2006 נרצח קובי  אברג'יל מאשדוד. כבר אז העריכו במשטרה כי הרצח בוצע במסגרת חיסול חשבונות בעולם התחתון בין הכנופיות בעיר.

בין החשודים שנעצרו בסמוך לאירוע הרצח היה גם ע', עד המדינה בתיק הנוכחי נגד דומרני. למשטרה לא היו אז ראיות נגדו, הוא שוחרר, והרצח לא פוענח.

כעת מתברר כי העדויות החדשות עוררו גם לא מעט סימני שאלה בפרקליטות המדינה, ובעקבות כך הם החליטו לבצע חקירה מחודשת של תיק הרצח.

כשנשאל עד המדינה במשטרה על הקשר שלו לרצח, הוא הפיל את התיק על שותפו, הוא רק לא זכר שבאותה תקופה השותף היה בכלא.

עדים שהובאו לבית המשפט חשפו את מעורבותו של עד המדינה ברצח  והפרקליטים ביקשו מבית המשפט לעיין בתיק החקירה בפרשת רצח אברג'יל.

הסנגורים בתיק, משה יוחאי, אורון שוורץ ויוגב נרקיס, ביקשו לקבל לידיהם את חומרי החקירה בתיק רצח אברג'יל כדי להשתמש בזה בבית המשפט ולפגוע באמינותו של עד המדינה. אלא שהשבוע הפתיעה הפרקליטות בעצמה כשהגיעה לבית המשפט והודתה כי החקירה נפתחה מחדש.

ביום רביעי האחרון סגן בכיר בפרקליטות מחוז דרום, עו"ד צחי יונגר,  מסר  כי בכוונת המשטרה והפרקליטות לבחון מחדש את מעורבותו של עד המדינה בפרשת הרצח של קובי אברג'יל וכן את הראיות באותו תיק.

עו"ד משה יוחאי, אחד ממיצגי חלק מהנאשמים מסר:

 "מתחילת הפרשה טענו כי המדובר בעד מדינה בעל אינטרסים חבויים וכי עדותו באשר לנאשמים הינה שיקרית כמו גם טענו חלק מהנאשמים כי המדובר בעד עם דם על הידיים.

אנו שמחים על ההחלטה כי יש לחקור תחת אזהרה את עד המדינה באשר לתיק הרצח".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה