הרצח בואן גוך: הופחת עונשו של המורשע ברצח



בהרכב של שלושה שופטים הפחית היום (א') בית המשפט העליון את עונשו של נחום בן יצחק שהורשע ברציחתו של איציק מור ז"ל בואן גוך בעיר. בית המשפט העליון הפחיתו עונשו של נחום בן יצחק, נוכח הספק הסביר בשאלה אם הוא זה שביצע את הדקירה שהובילה למותו בשנת 2009

החייל איציק מור נרצח במועדון ואן גוך בשנת 2009. היום (א') כאמור קבעו השופטת דפנה ברק-ארז, בהסכמת המשנה לנשיאה אליקים רובינשטיין והשופט סלים ג'ובראן, פה אחד את ערעורו של בן יצחק על עצם הרשעתו בעבירות של הריגה, חבלה בכוונה מחמירה, תקיפה בנסיבות מחמירות והחזקת סכין. 

עם זאת נקבע כי מחומר הראיות עולה ספק סביר באשר לשאלה האם המערער היה מי שביצע את הדקירה שהובילה למותו של מור או שהיה זה חברו אוהד דדון, אשר זוכה.

בית המשפט החליט להפחית את עונשו של בן יצחק שהורשע ברצח החייל איציק מור בירושלים, מ-13 שנות מאסר ל-10, נוכח הספק הסביר. 

נחום בן יצחק.
כזכור, איציק מור ז"ל נרצח במהלך קטטה במועדון הואן גוך בירושלים. כשאחד המבלים תקף את חברתו, איציק וחבריו התערבו. כך התפתח עימות ואילו הצדדים החליטו לצאת החוצה ליישב את הסכסוך. בחוץ פרצה קטטה בין הקבוצות, שבה נדקר מור בצווארו ומת מפצעיו. בן דוד, אבירן סוויסה, נפצע קל מדקירה. 
תגובת דן מור, אביו של הנרצח, איציק מור ז"ל: "בית המשפט אמר את דברו, אך בשביל להבין אתה אמת יש לקרוא את פסק הדין. בית משפט אומר כי חייב היה לערער, על הכרעת הדין בעניין אוהד דדון, מה שלא נעשה בזמן ששוחרר, ומוביל לכך שהרוצח של בני מסתובב חופשי, במקום להיות מאחורי סורג ובריח."   

צילום: פלאש 90, יונתן זינדל. 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה