שריפות יער השתוללו ברחבי העיר: הושגה שליטה והתושבים שבו לבתיהם



צוותי כבאות והצלה מתוגברים פעלו לכיבוי שרפות במוקדים שונים ברחבי העיר. בחלק מהאזורים תושבים פונות מבתיהם, לאחר מאמץ אינטנסיבי הושגה שליטה והתושבים שבו לבתיהם. כלל הצירים נפתחו לתנועה

סמוך לשעה 13:00 התקבלו דיווחים רבים בשירותי הכבאות וההצלה ירושלים על שריפה שמתפתחת ביער רמות. צוותי כיבוי מתוגברים שיצאו למקום בפיקודו של מפקד שירותי כבאות והצלה ירושלים, טפסר משנה אייל כהן, דיווחו על שריפת יער שמתפשטת במהירות בחסות רוחות חזקות שנשבו באזור וביקש סיוע מסיבי של צוותי כיבוי וסיוע אווירי של מטוסי כיבוי, כמו כן בוצע גיוס חירום כללי של כלל לוחמי האש בירושלים וסיוע חוצה מחוזות של שירותי הכבאות בארץ שכלל גיוס של קורס קציני כבאות והצלה מביה"ס הארצי בראשון לציון, זאת מאחר והשריפה החלה לאיים על בתי המגורים של שכונת רמות כאשר במרכז היער נמצאת בסכנה מיידית החווה האורגנית "טור-סיני".

בסיוע כוחות משטרת ירושלים, ובהוראת מפקד כב"ה ירושלים טפסר/מ אייל כהן, החל פינוי מהיר של מטיילים מאזור היער, חוות "טור-סיני" ובתי המגורים ברחובות דרך החורש, משעול הדקלים אשר נמצאים בקו הבתים הראשון והשני וגובלים עם צמרות העצים של יער רמות, כמו כן פונה גם בית חוסים ברחוב משעול היערה.
כוחות מד"א שכל העת אבטחו את פעולות פינוי התושבים ופעולות הכיבוי, טיפלו בסה"כ ב 3 אזרחים שנפגעו קל משאיפת עשן כאשר אחד מהם פונה להמשך טיפול בבי"ח, כמו כן לוחם אש שעסק בפעולות הכיבוי נפגע גם הוא במצב קל ופונה עצמאית לקבל טיפול.

לאחר כ-6 שעות של מלחמה עיקשת בלהבות ותוך סיכון עצמי משמעותי של לוחמי האש, הושגה שליטה והתושבים הורשו לשוב לבתיהם.

עמק הארזים,- סמוך לפרוץ השריפה ביער רמות, התקבלו דיווחים על שריפת חורש בעמק הארזים. למקום נשלחו צוותי כיבוי משירותי כבאות בית שמש ובסיוע צוותי כיבוי של קק"ל ומטוסי הכיבוי שפעלו ביער רמות מנעו את התפשטות השריפה לכיוון בתי מבשרת ציון ושכונת רכס חלילים.

רוממה,- במהלך פעולות הכיבוי התפתחה חזית משמעותית של שריפה במורדות שכונת רוממה כאשר היא מאיימת על בתי המגורים ברחובות פנים מהירות והמ"ג.
תגובה מהירה ומשמעותית של לחומי האש שפעלו בגזרת השריפה ברמות בשילוב גיחות של מטוסי הכיבוי שהטילו חומרים מעכבי בעירה ופינוי מהיר של תושבי הרחובות הנ"ל ע"י משטרת ישראל מנעו פגיעות חמורות בנפש ונזק לרכוש.

סה"כ פעלו במרחב ירושלים בכל הגזרות:
58 צוותי כיבוי של מחוז ירושלים וכוחות סיוע מהארץ.
90 לוחמי אש.

טייסת הכיבוי הפעילה 13 מטוסי כיבוי שביצעו 58 גיחות, בהם הוטלו חומרים מעכבי בעירה למניעת הפשטות השריפה וקצף כיבוי על קו הבתים ברמות וברוממה. 
בשריפה ברמות עלו באש כ-1000 דונם של חורש וצמחייה.
במקביל לשריפות אלו, פעלו לוחמי האש היום במאות שריפות בכל רחבי העיר והמחוז.
טפסר/מ אייל כהן מפקד כבאות והצלה ירושלים:
לוחמי האש בירושלים פועלים ללא הפוגה וללא שינה למעלה מ-24 שעות ברציפות. ומזנקים משריפה לשריפה ללא מנוחה והכל במטרה אחת הצלת חיים.
ירושלים יכולה להיות גאה בלוחמי האש שלה שנאבקו היום בעוז ותעצומות נפש מול גלי אש ושריפות בלתי נגמרים והצליחו להציל רבים מתושבי העיר ורכוש רב של מאות מתושביה.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה