נשיא המדינה ארח את חניכי פרויקט "שער שוויון"



בעיצומם של ימים עמוסי אירועי שיא בכדורגל הישראלי, פגש נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין את אלופי האלופים- 24 ילדי פרויקט "שער שוויון"

הנשיא ארח הבוקר (ד') בבית הנשיא, את הילדים הלוקחים חלק בפרויקט החברתי-חינוכי וכמובן, ספורטיבי שבבסיסו הקמת מסגרת תומכת לשעות אחר הצהריים לילדים מאזורי הפריפריה החברתית של ישראל. במסגרת הפעילות, משלבים הילדים השתתפות באימוני כדורגל מקצועיים עם מרכזי למידה והעשרה. במפגש סיפרו שלושה חניכים מהפרויקט, תושבי ירוחם, חיפה ומג'דל שמס על הפעילות.

"בשנה שעברה זכיתי לבוא אליכם ולהשתתף בפתיחת העונה וראיתי את המשחקים ומאוד התרגשתי", סיפר הנשיא בפתח דבריו, והוסיף :"אתם משחקים מצוין, כדורגלני העתיד של כולנו. אתם בניון וברדה וזהבי של עתיד הספורט הישראלי. בדרך כלל אנו אוהדים של קבוצה כזו או אחרת וכשמבקיעים גול או שאתה שמח מאוד או שאתה עצוב. אבל אצלכם, כל שער שהבקעתם- הוא שער ניצחון. כל שער משמח אותנו ומביא להתלהבות אדירה. אנחנו יודעים, כדורגל הוא משחק מאוד תחרותי. בזמני נהגו לומר אנשים שמבינים בכדורגל, כי ניצחון בכדורגל זה לא דבר חשוב- הוא הדבר היחיד שחשוב. בשער שוויון לעומת זאת, אנחנו רואים שלמרות שבכדורגל מבקשים להביא לידי ניצחון את הקבוצה בה אנו משחקים, אפשר לעשות זאת במשחק ספורטיבי, בו מתמודדים מול היריב ומכבדים אותו.

אנחנו יודעים שהיריב שווה לנו, ואנו שווים אליו. שאין אנשים טובים או פחות טובים בכדורגל בגלל שבאו מעדה כזו או אחרת, מעם כזה או אחר. בכדורגל כולנו שווים והתחרות מחייבת אותנו לנהוג בכבוד אחד כלפי השני. אתם מוכחים שכדורגל יכול להיות ניצחון, ולא משנה מי מבקיע. אני מקווה שהמפעל הזה יעלה וישגשג ויקבל את כל התמיכה מהמוסדות הספורטיביים, ומכל המוסדות הלאומיים והחינוכיים בישראל. על כולנו לסייע ולהכביר במחיאות הכפיים למפעל הזה."

שרון תוסיה כהן, יו"ר העמותה אמר: "אני חולה כדורגל. ולפני 7 שנים הבנתי שאפשר להשתמש במחלה הזו, כתרופה ושער שוויון זו תרופה. כל אחד מהילדים פה הוא סיפור בפני עצמו. הם מראים לנו איך אפשר לקחת את הכדורגל וליצור דרכו דברים חיוביים בחברה. אני חושב שההצלחה הגדולה בפעילות שלנו זה להראות שיש דרך אחרת להיות מעורבים בכדורגל, דרך שמובילה לדברים חיוביים."

"שער שוויון נותן לי את ההזדמנות לשחק כדורגל כמו שאני אוהב", סיפר לנשיא ליאל דנינו, תלמיד כיתה ו' מירוחם, חניך בשנה הראשונה, ופעיל בקבוצתו. אדם ראפע עוידאת, ממג'דל שמס, הוסיף: "שער שוויון נתנו לי להתקדם בכדורגל ולהיות ספורטאי טוב. הכרתי גם ערבים וגם יהודים, ואני שמח על כך."

יוסי טפרי, בן ה-10 מחיפה, סיפר כיצד שער שוויון נותן לו כוח להמשיך ולשחק כדורגל, "להראות את עצמי", אמר. "מאז שאני שם אני משתפר בכל הדברים שבהתחלה לא כל כך הייתי טוב בהם," אמר יוסי לנשיא.

בסופו של המפגש, העניקו מילארדו אסראט טרקה מתל אביב, שחקן בקבוצת לוינסקי ובנו של מבקש מפלט מאריתראה, ואיתמר אלבז ממגדל העמק, שי לנשיא, כדורגל עליו חתימות של כל הילדים המשחקים בקבוצות העמותה.

הנשיא הודה להם ואמר: "הכדור הזה עוד יחכה לכם אצלי, כשתהיו שחקני ליגת העל!"

במפגש השתתפו חניכים מכל קצוות הארץ- דלית אל כרמל, מג'דל שמס, שלומי, רחובות, ירוחם, שדרות, השרון, ג'לג'וליה, ירושלים ועוד.

קרדיט צילום: מארק ניימן/לע"מ


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה