פסטיבל הסופרים הבינלאומי



פסטיבל הסופרים הבינלאומי במשכנות שאננים, ירושלים, ייפתח מחר (ד') במסגרתו יתקיים במהלך סוף שבוע גדוש ובו עשרות אירועי תרבות, מופעי מוסיקה, הרצאות, סיורים וסדנאות כתיבה

לפסטיבל יגיעו השנה סופרים מכל רחבי העולם, שלרבים מהם יהיה זה ביקור ראשון בישראל: קולום מקאן, הסופר האירי המצליח ביותר כיום; לילה עזאם זנגנה, סופרת איראנית המתגוררת בפריז, דוברת שמונה שפות ומתמחה ביצירתו של ולדימיר נבוקוב; אניטה דסאיוקירן דסאי מהודו, אם ובת ברוכות כישרון ועטורות פרסים, אשר יגיעו גם לרזידנסי במשכנות שאננים; נל זינק, סופרת אמריקאית המתגוררת בגרמניה, בת טיפוחיו של ג'ונתן פרנזן וחובבת ציפורים ידועה; מאי ג'יה, איש המודיעין הסיני לשעבר ואחד הסופרים המצליחים ביותר בסין, אשר זכה לאחרונה גם להצלחה משמעותית במערב ומשמש נשיאו של איגוד הסופרים הסיני במחוז מגוריו, ג'ג'יאנג; אנתוני מארה, שם חם בשמי הספרות בארה"ב, שהמבקרים גומרים את ההלל על ספריו; חואן גבריאל ואסקס מקולומביה, כוכב עולה בשמי הספרות הלטינו-אמריקאית; חסוס קראסקו מספרד,שהנובלה שלו "תחת כיפת השמים" הייתה לרב-מכר ומעובדת לקולנוע בימים אלה; גארי שטיינגארט, הוודי אלן של עולם הספרות האמריקאי; ושלי אוריה, ישראלית-אמריקאית המתגוררת כיום בניו יורק ועובדת גם כמאמנת אישית של סופרים ואמנים, שספרה הראשון, שנכתב ופורסם באנגלית, ראה אור לאחרונה גם בתרגום עברי.

 את הפסטיבל מנהל מוטי שוורץ, מנכ"ל משכנות שאננים. והמנהלת האמנותית היא לירן גולוד. הפסטיבל מתקיים בתמיכת הקרן לירושלים ולכבוד חגיגות חמישים שנה לפעילותה, בשיתוף משרד התרבות, קרן ג'נסיס ומשרד החוץ, וכן קרנות ותורמים פרטיים. 

בין האירועים הבולטים בפסטיבל ניתן למנות מופע ספרותי-מוסיקלי מיוחד של אהוד בנאי; את חגיגות יום הולדת תשעים לסופר סמימיכאל; מפגשים מקומיים מיוחדים של סדרת אירועי הספרות הניו-יורקית הפרועה והמצליחה Happy Ending בהשתתפות סופרים, מוסיקאים ואמנים; "פוטו נצח" עם הסופר אלכס אפשטיין, אשר יקבל מבקרים בטחנת הרוח במשכנות שאננים ויהפוך אותם לדמויות בספרו החדש, שייכתב במהלך הפסטיבל; מחווה ל"דון קיחוטה" לרגל 400 שנה למותו של מחברו, מיגל דה סרוונטס; תערוכה חדשה של יאיר גרבוז; בכורה חגיגית של האופרה לילדים"לילה בלי ירח", המבוססת על ספרם של אתגר קרת ושירה גפן; אירועי זוגות יוצרים עם תמר מרין ומתן חרמוני ועם יערה שחוריוגיא בן-נר; אירועי זוגות יוצרים לילדים עם מאיר שלו ואילת שדהועם אתגר קרת ושירה גפן; סדנת כתיבה לבני נוער בנושא גיבורי-על; סדנת קונג-פו עם אסף שור ודרור משעני; סיורים בהדרכת סופרים; ומפגשים שיתקיימו במסגרת סדרת סופריםמדברים אמנות: פסטיבל הסופרים מתארח במוזיאון ישראל. במהלך הפסטיבל יופעל גם גן ספרים ובו ספרייה,חנות ובית קפה. 

מוטי שוורץ, מנכ"ל משכנות שאננים ומנהל הפסטיבל: "מרגש להיות בשלבים האחרונים לקראת פתיחת הפסטיבל, אירוע המוביל את זירת הספרות בישראל וקנה לו מקום של קבע וקהל המצפה לאורחים ולחידושים. הפסטיבל השנה יוצא מן הספרות גם אל דיון בענייני השעה והחברה על במה פלורליסטית ומכילה. אנו ממצבים את משכנות שאננים כבית לפעילות התרבותית הבינלאומית בירושלים, שבמסגרתה גם מתארחים יוצרים מכל העולם בתוכנית הרזידנסי של המקום."

לירן גולוד, המנהלת האמנותית של הפסטיבל: "הפסטיבל השנה מציג תוכנית רעננה ובלתי שגרתית בסימן של שיתופי פעולה בינלאומיים ושל עיסוק בצדדים הבלתי-ספרותיים בחייהם של הסופרים ובמרכיבים הבינתחומיים של יצירתם. לצד זאת יתקיימו גם פרויקטים מקוריים וחד-פעמיים שהופקו במיוחד עבור הפסטיבל, תוך שילוב של קולות חדשים ומרתקים מהארץ ומחו"ל.

כאמור, לפסטיבל יגיעו סופרים מכל העולם, אשר ישתתפו במפגשים ואירועים עם יוצרים וסופרים ישראלים. השנה מציג הפסטיבל תכנית מקסימה של אירועים ספרות משובחים ומהנים גם לילדים

זוגות יוצרים לילדים: אתגר קרת ושירה גפן בפעילות מיוחדת לילדים בל"ג בעומר

יום חמישי - 26.5.16 - בין השעות 10:30–11:15 מתחם טחנת הרוח, משכנות שאננים

אתגר קרת ושירה גפן יקריאו לקטנטנים מספרם האהוב לילה בלי ירח.  במפגש תתקיים הקראת בכורה מיוחדת של סיפור חדש מאת אתגר קרת ושיחה עם הילדים- המפגש מיועד לבני ובנות 5–9.

סופרמן ברכבת הקלה: סדנת כתיבה לילדים ובני נוער

יום חמישי-  26.5.16 - בין השעות 11:00–13:00 - אולם פוסטל, משכנות שאננים

סדנה בהנחיית גלית דהן-קרליבך, תוקדש לגיבורי-על מעולם הספרות הפנטסטית והריאליסטית ולדמויות שניחנו בכוחות מיוחדים ומשונים. נלמד כיצד דמויות אלה מאופיינות ומפותחות מבחינה ספרותית וניצור דמות משלנו, שתתאפיין בקסם מיוחד משלה. הסדנה מיועדת לבני ובנות 9–13.

לילה בלי ירח: שלומי פריג' ושירה גפן במופע ספרותי-מוסיקלי לילדים

מופע בכורה - בין השעות 12:00–13:00 - אודיטוריום דה-בוטון, משכנות שאננים

מופע בכורה חגיגי של המלחין שלומי פריג' בשיתוף פעולה מיוחד עם שירה גפן. 

בתכנית- על עלה ועל אלונה"- בהקראת שירה גפן ובליווי מוסיקלי של שלומי פריג', מופע בכורה של אופרה לילדים מאת פריג', המבוסס על ספרם של אתגר קרת ושירה גפן, לילה בלי ירח.

היצירה תבוצע בידי הרכב קאמרי. מלחין ומנצח: שלומי פריג'קורא: אורי הוכמן ,פסנתר: אנדי פלדבאו. אנסמבל קנטילנה:הדר בייזר, סופרן, דנה כאזמה, מצו-סופרן, ענבל שילור, אלט  המופע מיועד לבני ובנות 5–9.

זוגות יוצרים לילדים: יוצאים להרפתקאות עם מאיר שלו ואילת שדה

שבת, 28.5- בין השעות 10:00–10:45 - מתחם טחנת הרוח, משכנות שאננים

מאיר שלו ואילת שדה יספרו לילדים על הרפתקאות קטנות וגדולות ויקריאו מתוך ספרה של שדה ביצה של תנין ומתוך ספריו של שלו הקטר שרצה לנסוע לרומא, הכינה נחמה ואחרים. האירוע מיועד לבנות ולבני 5–8.


צילום: זואי גרינדאה, באדיבות יח"צ


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה