הדסה עין כרם: שני חדרי טיפול נמרץ חדשים



ביחידה לטיפול נמרץ, בה מאושפזים נפגעי הפיגוע האחרון בקו 12 כשהם מונשמים ומורדמים, התקיים היום (ב') טקס חנוכת שני חדר טיפול נמרץ חדשים

בבית החולים הדסה עין כרם פועלות מספר יחידות נמרץ, בהן היחידה לטיפול נמרץ נוירוכירורגיה, טיפול נמרץ לב, טיפול נמרץ ילדים ויחידת טיפול נמרץ כללי אשר עברה לאחרונה אל משכנה החדש בבניין דוידסון, הכולל 16 חדרי טיפול  ובו החדרים לנפגעי טראומה.

כעת התווספו עוד שני חדרים חדשים. אבזור החדרים, בציוד המתקדם ובטכנולוגיה החיונית מן החדישות בתחום, התאפשר הודות לתרומתה הנדיבה של הקרן לידידות, אותה ייסד הרב יחיאל אקשטיין המשמש גם נשיאה, בסך 600 אלף דולר.

"הידידות העמוקה וארוכת השנים בין הדסה לבין הקרן לידידות והרב אקשטיין ומשפחתו רק מתעצמת בכזו מחווה מרגשת ומיוחדת", אמר מנכ"ל הדסה, פרופ' זאב רוטשטיין,  "אנו בהדסה אסירי תודה על תרומתם הנדיבה, שוב. בזכות הקרן לידידות נרכשו לשני החדרים בהם יטופלו פצועים באורח קשה מוניטורים, מכונות הנשמה ומכונות החייאה, מכשירים למתן תרופות מדודות, משאבות להזרקת משככי כאבים הנשלטים על ידי החולה, מערכת מיחשוב חכמה וכן שולחנות עיליים ומתקני תקרה לקביעת ציוד, על מנת לצמצם את המיכשור הממוקם על רצפת החדר. הדסה והקרן לידידות ימשיכו לחזק את הקשר ההדוק בין שני הארגונים ויבחנו פרוייקטים נוספים אשר יאפשרו לבית החולים להעניק יותר לציבור המטופלים בארץ הקודש".

נשיא הקרן לידידות, הרב יחיאל אקשטיין:  "הקרן לידידות החלה לפעול בישראל בשנת 2000, בתחילתה של האינתיפאדה השנייה, ומאז פועלת לחזק את ביטחונם ורווחתם של אזרחי ישראל. אני גאה להיות שותף של בית החולים הדסה שנמצא בחזית העשייה למען החולים ונפגעי הטרור בישראל. אני מקווה ומתפלל שבתרומתנו זו נזכה להמשיך להציל את חייהם של ישראלים רבים בזמן חירום ושגרה".

עם סיום הטקס לווה הרב אקשטיין אל חדרי היחידה לטיפול נמרץ לטיפול בנפגעי טראומה עם מנהל היחידה פרופ' ון הארדין ומנהל האגף לרפואה דחופה וטראומה, פרופ' אבי ריבקינד, שם פגש בהתרגשות רבה את עדן לוי ומשפחתה. עדן בת ה-16 נפגעה בפיגוע של פיצוץ  אוטובוס קו 12  בירושלים לפני כשבועיים, ומאז טופלה ביחידה לטיפול נמרץ כשהיא מונשמת ומורדמת. בימים האחרונים חל שיפור של ממש במצבה ולדברי מנהל היחידה לטיפול נמרץ, "עדן נמצאת בהכרה מלאה ומזהה את בני משפחתה, היא מתקשרת איתם ומצבה בהחלט יציב".

בטקס השתתפו יו"ר דירקטוריון הדסה, מר ארז מלצר, נשיאות ארגון נשות הדסה העולמי לשעבר, הגב' בוני ליפטון, הגב' ננסי פלצ'וק והגב' מרסי נתן אשר במהלך השנים האחרונות הובילו את הקשר העמוק עם הקרן, מנהל היחידה לטיפול נמרץ, פרופ' ורנון ואן הרדין, מנהל האגף לרפואה דחופה וטראומה, פרופ' אבי ריבקינד וכן צוותי היחידה לטיפול נמרץ וחברי הנהלת הדסה.

בטקס ישתתפו נשיא הקרן לידידות, הרב יחיאל אקשטיין, מנכ"ל המרכז הרפואי הדסה, פרופ' זאב רוטשטיין, יו"ר דירקטוריון הדסה, מר ארז מלצר, יו"ר הכנסת לשעבר והיו"ר המכהנת של חבר הנאמנים של הדסה אינטרנשיונל ישראל, הגב' דליה איציק, נשיאות ארגון נשות הדסה העולמי לשעבר, הגב' בוני ליפטון, הגב' ננסי פלצ'וק והגב' מרסי נתן, מנהל היחידה לטיפול נמרץ, פרופ' ורנון ואן הרדין וכן צוותי היחידה לטיפול נמרץ וחברי הנהלת הדסה.

תמונה: באדיבות דוברות הדסה


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה