אביב הגיע פסח בא: אירועים בירושלים



החגיגות בירושלים ממשיכות ולרגל חג האביב יתקיימו אירועים רבים, מגוונים ולכל הגילאים עבור תושבי הבירה ואלפי העולים לרגל

עשרות אתרי תרבות ותיירות יפתחו שעריהם לקהל הרחב מלווים בעשרות אירועים ומופעים ייחודיים וססגוניים לכל המשפחה.

עיריית ירושלים, בשיתוף אתרי התרבות והתיירות בעיר מאחלים חג שמח וכשר ומזמינים את רבבות עם ישראל והתיירים להגיע, לבלות וליהנות ממגוון אפשרויות הבילוי בעיר.

 



סיורי אביב בכיכר

מרכז המבקרים של עיריית ירושלים פותח את שעריו בחוה"מ פסח ויקיים סיורים מודרכים בכיכר ספרא.

הביקור כולל סיור במתחם העירייה על בנייניו ההיסטוריים, פסליו וקישוטי הרחוב שבו, תצפית נוף מרהיבה על שכונותיה החדשות והוותיקות של ירושלים וביקור בבית המודל – דגם מוקטן של מרכז העיר.

הסיור מיועד למשפחות וליחידים |  משך הסיור: כשעה וחצי |  הסיורים ללא תשלום

הסיורים יתקיימו  בימים שני - רביעי , י"ז – י"ט  בניסן תשע"ו, 25-27/4/2016

מקום המפגש: כיכר ספרא, בכניסה לבניין 3, (מתחם הכריות).

סיורים בעברית יצאו בשעה 11:00 ובשעה 13:00. סיור באנגלית יצא בשעה 13:00.


ימבקרח
2016- החלקה לכל המשפחה  בסינמה סיטי ירושלים

תאריכים: חול המועד פסח- 24-28/4/16,  ט"ז-כ' בסיון בניסן ,שעות:  10:00-23:00 בסינמה סיטי ירושלים, חוויה ייחודית -החלקה על קרח במתחם ענק עם פינגווינים וכלבי ים. הדרכה וליווי מקצועי.

'ימבקרח' מציע לילדים ולכל המשפחה בילויי מדהים וחווייתי, החלקה על הקרח על גבי משטח ענק, קומפלקס המשתרע על פני שטח של 400 מ"ר של קרח. עבור הילדים הקטנים, הובאו במיוחד כלבי ים המאפשרים לילדים הקטנים לגלוש בישיבה בליווי הוריהם. הילדים הגדולים יותר יוכלו ליהנות מהחלקה עם פינגווינים מיוחדים שיקלו עליהם את ההחלקה.

המבקרים יזכו לשירות חם ומקצועי מהמדריכים המנוסים בתחום שילוו ויסייעו לחוויית הגלישה. בכניסה למתחם, המבקרים יקבלו ציוד מקצועי שיוסיף לגלישה מושלמת על הקרח.  

חווית ההחלקה במתחם 'ימבקרח' מוצעת לקהל הרחב: למשפחות,  קבוצות מבתי ספר, קבוצות הוקי קרח מקצועיות.  יש לציין כי המתחם פתוח במהלך כל חודש אפריל.

מחיר כרטיס כניסה:

כרטיס כניסה לילד 30ש"ח.  מבוגר 40 ₪ . מחיר לתושב ירושלמי בהצגת כרטיס 35 ₪.

 



במוסדות התרבות והתיירות בעיר יתקיימו אירועים רבים ביניהם:

 

בית שי עגנון  

יום שני, י"ז ניסן תשע"ו, ה  25/4/16 שעה 16:00

ילדים פוגשים עגנון – מופע מוסיקלי המזמין את הילדים לצעוד אל עולם הסיפורים המופלאים של גדול הסופרים. המופע משלב שירים וסיפורים מאויב לאוהב, האדריכל והקיסר.

הכניסה בעלות סימלית של 5 ₪.

יום שלישי, י"ח ניסן תשע"ו, ה- 26/4/16 שעה 16:00

סדנת בובות עגנוניות – סדנה להכנת בובות בהשראת החיות המיוחדות מתוך סיפורי עגנון.

כניסה בעלות סמלית של 5 ₪.

לפרטים - בית שי עגנון, רחוב קלוזנר 16. טלפון:  02-6716498

 


מתפרעים עם הפרעונים - פסח לכל המשפחה במוזאון ארצות המקרא

24 - 27 באפריל | ט"ז – י"ט בניסן תשע"ו | 10:00-15:30 | כניסה חינם לכל המשפחה!

28 באפריל | כ' בניסן | 10:00-13:30 | כניסה חינם לכל המשפחה!

סודות הפרעונים קמים לתחיה עם מומיות, פירמידות והרבה מסתורין...!

מוזאון ארצות המקרא מחייה את מצרים העתיקה – בואו לגלות את הסודות הכמוסים ביותר של הפרעונים.

כל מה שרציתם לדעת על המומיות העתיקות של מצרים - איך חנטו את הפרעונים הקדמונים ואיזו חיית מחמד הם לקחו איתם אל הקבר? כיצד המציאו את הפפירוס, הנייר הראשון בעולם, המסוגל לשרוד אלפי שנים? איך בנו את המבנים המסעירים ביותר בעולם, הפירמידות, מדוע הן בצורת משולש ומה מסתתר בתוכן? ואיך קוראים את כתב ההירוגליפים, כתב הציורים המצרי סודי שרק יחידי סגולה ידעו לפענח?

בנוסף לפעילות למשפחות, יתקיימו סיורים מיוחדים למבוגרים ברוח החג כולל סיור בתערוכת 'על נהרות בבל' שננעלת באמצע מאי.

בימים ראשון- רביעי: בעברית: כל שעה עגולה מ- 10:00 ועד 15:00. באנגלית: 10:30, 12:30. ביום חמישי, ערב החג: בעברית: 11:00, 12:00. באנגלית: 10:30.

הכניסה למוזאון ולפעילויות המיוחדות חינם לכל המשפחה במהלך כל ימי החג!

המוזיאון פתוח לקהל הרחב בין השעות 10:00-16:30 בחול המועד, ובין השעות 10:00-13:30 בערב החג השני.




פסח מצרי במוזיאון ישראל – כל המשפחה יוצאת למסע בזמן של 3,500 שנה אל ימי הפרעונים:

חול המועד פסח, 23/4/16 – 30/4/16. הכניסה לילדים חינם!

בפסח הקרוב מסתורין הפירמידות משתלט על מוזיאון ישראל - כל המוזיאון יהפוך לזירת חיפוש המטמון בעקבות כתב חידה פרעוני נושא פרסים שיציע למשתתפים לפתור תעלומות ברחבי הגלריות. חוברת מאוירת ומדריך קולי לכל המשפחה יאפשרו לילדים לסייר בעצמם בארץ ישראל הקדומה שנשלטה על ידי הפרעונים בתערוכת "פרעה בכנען: הסיפור שלא סופר", אליה יצטרפו תערוכה המוקדשת כולה להגדות פסח בנות מאות שנים ותערוכה המתמקדת בכתבי יד המציגים את יציאת מצרים מנקודת מבטו של הקוראן וכמובן: סדנאות היצירה ושעת המיחזור המוכרת של מוזיאון ישראל - והכל בסגנון פרעוני.

בפסח הקרוב מוזיאון ישראל יפתח את שעריו בחינם לכל הילדים עד גיל 17. הילדים יוכלו ליהנות מכל תערוכות המוזיאון הקבועות והחדשות ללא תשלום, ובראשן התערוכה המדוברת - "פרעה בכנען: הסיפור שלא סופר".

הכניסה לילדים בחינם בין התאריכים 23/4-30/4

המרוץ למטמון –  חידת הפרעונים יתקיים בין ה 24/4- 27/4. הזנקה מאגף הנוער בשעות  11:30 ו- 10:30| מחיר: 20 שקלים למשפחה.

סדנאות אמנות ברוח מצריים העתיקה ושעת סיפור | 15 ש"ח

 

קניון רמות ירושלים יקיים בחול המועד פסח תשע"ו הפנינג ענק וססגוני במיוחד לכל המשפחה. האירוע ייערך בימים ראשון עד שלישי, ט"ז בניסן – י"ח בניסן תשע"ו ,24-25-26.4.16 בין השעות 12:00-17:00 ויהווה אטרקציה ייחודית לכל המשפחה לאורך חול המועד פסח.

במסגרת הפנינג הלגו יעמוד לרשות אורחי הקניון  5 מתחמי לגו ענקיים ובהם עשרות אלפי חלקי לגו (קטנים וגדולים) להרכבה לכל הגילאים, פינת ליטוף של מוזיאון הטבע וסדנאות יצירה.

בין המתחמים:

1.מתחם דופלו לגיל הרך- אלפי חלקי לגו-דופלו לבנייה חופשית ומודרכת על ידי מדריכים מקצועיים

2.מתחם לגו לבוגרים-אלפי חלקי לגו לבנייה מודרכת נושאת פרסים. בכל שעה עגולה תתקיים תחרות בנייה בלגו, שתזכה (בכל שעה) בפרסים את מי שיבנה את המיצג היפה ביותר על פי משימות שיינתנו מראש.

3.מתחם הייטק לגו – בניית דגמים ייחודיים, מתאים לנערים

4.מתחם מהנדסי ד"ר לגו – בניית דגמים באמצעות ערכות לגו לימודיות ( מסוקים,מסועים ומכוניות)

5.מתחם תכשיטי לגו- יצירת תכשיטים מלגו (עגילים , טבעות ושרשרות)

6. מתחם התערוכה – פינת ליטוף של מוזיאון הטבע ירושלים

7.מתחם צילומי לגו – מתחם ובו עמדות של דמויות לגו גדולות איתם יוכלו הילדים ובני המשפחה להצטלם.

8. סדנת ציור ויצירה 

הכניסה להפנינג פסח בקניון רמות הינה ללא תשלום ומותנית ברכישה באחת מחנויות הקניון  ב-20 ש"ח בלבד. בנוסף, יתקיים במקום יריד אמנים, חווית קניה של אקססוריז, חפצי אמנות בעבודת יד ועוד מגוון דוכנים מרתקים.

החנייה חופשית.

 

 



פסח של הרפתקאות במוזיאון לאמנות האסלם בירושלים

חול המועד פסח -   24-28/4/16. הכניסה לילדים חינם!

מסע משפחתי בעקבות תעלומת השעון המוזהב!

בפסח הקרוב המוזיאון לאמנות האסלאם בירושלים, היחיד מסוגו בישראל יפתח את שעריו בחינם לכל המשפחה ומזמין למסע מיוחד שכולו מסתורין בעקבות תעלומת השעון המוזהב. 

בשנת 1983, נגנב אוסף השעונים מהגדולים והנדירים בעולם של המוזיאון המונה כ 180 שעונים מסוגים שונים בהם: שעון בצורת אקדח, שעון בצורת מניפה, שעונים המציגים סיפורים ומחזות והשעון משל המלכה מארי אנטואנט. האוסף נמצא לאחר 25 שנים של חיפושים והוחזר למוזיאון, אבל שעון אחד חסר – שעון מוזהב שנמצא בתוך כספת והקוד לפיצוח אינו ידוע.

בדרך לפיצוח הקוד ישתתפו המבקרים בתחנות שונות:  מפגש ופעילות עם קליגרף, עמדת מוזיקה, עמדת צמחי מרפא ותבלינים ותחנת שעונים.

שעות פעילות המוזיאון בחול המועד פסח:

24- 27 באפריל בין השעות 10:00 – 17:00: פעילות לכל המשפחה - סיורים בעקבות תעלומת השעון המוזהב יתקיימו בין השעות 10:00 – 14:00 מידי חצי שעה. פעילות למבוגרים: סיורים מודרכים בשלושת השפות (עברית, ערבית ואנגלית) יתקיימו  15:00- 17:00,  מידי  שעה עגולה.

יום חמישי 28 באפריל בין השעות 10:00 – 14:00 - פעילות לכל המשפחה: סיורים בעקבות תעלומת השעון המוזהב יתקיימו בין השעות 10:00 – 12:00 מידי חצי שעה. פעילות למבוגרים:

סיורים מודרכים בשלושת השפות (עברית, ערבית ואנגלית) יתקיימו  12:00 – 14:00  מידי שעה עגולה (במהלך חוה"מ פסח 24-28.4 תתאפשר כניסה חינם למוזיאון בחסות בנק הפועלים).



תמונות: באדיבות יח"צ  



פסטיבל אביב בעמק המלך

פסטיבל אביב בעמק המלך הנו הזדמנות מיוחדת לכל המשפחה לבלות במקום ההיסטורי ממנו עלו לרגל לבית המקדש לחגוג את חג הפסח, החירות והאביב, וליהנות מאטרקציות, סדנאות, סיורים ופעילויות לכל הגילאים: סדנה למחזור בגדים (מביאים בגדים ישנים ויוצאים עם מוצרים חדשים!), סדנה ליצירת חלילים ולימוד נגינה, סדנה להכנת חרבות, סיור ממונע בנחל, רכיבה על גמלים ובכל יום בשעה 13:30 מופע מרכזי - "הטירה" הצגה לכל המשפחה. דמויות תנכיות  ושחקנים יסתובבו בעמק להנאת באי הפסטיבל. אוהל אירוח יעמוד לרשות המבקרים ותתאפשר כניסה לנקבת השילוח ולעיר דוד במחיר של 15 ₪ בלבד.

עמק המלך שוכן בין הר הזיתים לעיר דוד במפגש בין שני יובלים של נחל הקדרון. בעמק ממצאים מתקופת בית ראשון והוא ידוע גם בשמות עמק יהושפט או עמק השווה.

המסלול עובר בשביל היורד לגן לאומי עמק צורים שנמצא במורדות הר הצופים בואכה נחל קדרון. בדרך עובר המסלול בין אתרים מקודשים, שרידים ארכיאולוגיים ונקודות תצפית מגוונות אל העיר ירושלים. נופים קדומים, סיפורים היסטוריים ומסורות יהודיות.

לפרטים נוספים: *6033, www.cityofdavid.org.il

 

 

 

צילום: עיר דוד.

 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה