אירועי פסח בירושלים



בבירה מזמינים אתכם לחגוג את הפסח בשלל אירועים ופעילויות לכל המשפחה

מוזיאון המדע בירושלים
מוזיאון המדע ע"ש בלומפילד ירושלים, מזמין את כל המשפחה לפעילויות אביב ופסח "כאן בונים!" - שלל סדנאות, הדגמות והפנינג ענק של משחקי בניה לכל המשפחה

במסגרת האירוע יציע המוזיאון תשע סביבות בנייה שונות לילדים ולהורים. סביבות הבנייה פונות לילדים מגיל צעיר ורמת הקושי ביניהן משתנה על פי הגיל וחומרי הבנייה.

הפנינג מרהיב של משחקי בנייה – ברחבת ענק מוצלת ונעימה, ילדים והורים  מוזמנים למתחמים

שונים  של סביבות בנייה צבעוניות ומרתקות. זהו המתחם המרכזי של האירוע, במתחם זה מתקיימות ארבע בניות ענק מחומרים שונים. כל בנייה מזמנת חקירה של חומרים, גודל וחוזק מבנים, מעודדת שיתוף פעולה בין המבקרים לבין עצמם, ויוצרת הבנה אינטואיטיבית של עקרונות בניה בסיסיים.   

כולם בונים ונהנים. ילדים והורים בונים מבני ענק מחומרים פשוטים וממוחזרים (בקבוקים, מקלות מגנטים, גומיות, צינורות, קוביות ענק ועוד) בעזרת דמיון, יצירה ותכנון, ומשתעשעים כיד הדמיון הטובה עליהם.  כל אחד מוסיף את חלקו למבנה, וביחד יוצרים מבנים מרהיבים שמחכים למבקרים הבאים או קורסים....

תערוכת 'למה בניינים לא נופלים?'

משחר ההיסטוריה בנה האדם מבנים, ולפי המסופר גם אבותינו בנו את אחד מפלאי תבל – הפירמידות, ובעת הנדודים במדבר, בנו לעצמם מבנים ארעיים שונים. 

התערוכה מאפשרת למבקרים להתנסות ולהכיר דגמים של מבנים, להקים אותם, להרכיבם ולבחון את מידת יציבותם: כיצד לתכנן קוֹרָה? כיצד לבנות גשר זיזי? מה גורם לזיז להיות חזק ועמיד בעומס? כיצד מבנים קלים (טנסגריטיים) מותחים את עצמם וכיצד תכנן לאונרדו דה וינצ'י גשר מִקּוֹרוֹת קצרות מרוחב התהום, מדוע מגדל פיזה עומד על תילו? וכיצד כנסיות גוֹתיוֹת תמירות הנן יציבות כל כך.

בתערוכה, מוצגים חדשים ומרתקים ביניהם המוצג המפתיע "לראות את המאמץ" – כיצד משתנה החומר כאשר מפעילים עליו לחץ? את שינוי הלחץ על גבי החומר יוכלו מבקרים לראות בעזרת יריעה מקטבת אשר שוברת את האור לאלפי צבעים מרהיבים.

מוצג נוסף משעשע במיוחד מזמין מבקרים לבנות משטחים עקומים מקווים ישרים וכן יוכלו מבקרים להתנסות ולהבין מדוע מגדל פיזה לא נפל עד כה....

תערוכה חדשה!  טבע של מבנה

תערוכת צילומי טבע מרהיבים ומבנים שנבנו בהשראתם.  בטבע נוצרות אינספור צורות על ידי תהליכים אקראיים, כתוצאה מפעילות כימית ופיזיקלית. חלקן  נשמרות לתקופות ארוכות וחלקן נהרסות וחולפות. זהו תהליך של ברירה טבעית. משחר ההיסטוריה למד האדם מסביבתו ומהטבע שהקיף אותו - חיקוי מבנים בטבע והעברתם ליישומים של מעשה ידי אדם,  הוא תוצר של תהליך תכנון בהשראת הטבע . פיתוחים ומבנים הנדסיים רבים  שמוכרים לנו כיום, שואבים השראה מהטבע ואף מחקים אותו. תכנון בהשראה של הטבע נקרא  תכנון ביומימיטי (ביומימקירי : ביו= חיים ;  מימקרי= העתקה). התערוכה מבוססת על עבודת הדוקטורט של  ד"ר יעל הלפמן כהן, שעסקה בפיתוח שיטות תכנון ביומימטיות המבוססות על מבנים חוזרים בטבע. 

סדנת בנייה מצרפית 'הפירמידה' - נועה חיים, אדריכלית ומעצבת ילידת ירושלים אשר חיה ועובדת כיום ברוטרדם (הולנד) ומציגה ברחבי העולם, מביאה את יצירותיה האינטראקטיביות והייחודיות למוזיאון. במסגרת האירוע יוזמנו המבקרים לבנות ולהוסיף על גבי פירמידת הענק שנועה חיים בונה במוזיאון. המבקרים יקבלו מגזרות קרטון צבעוניות אותן יקפלו לכדי משושים אשר "יתלבשו" ויצטרפו כל העת לפירמידת המצרף אשר תשנה את צורתה מדי יום ככול שהמבקרים יוסיפו ויבנו עליה. עבודה אינטראקטיבית תלת-ממדית צבעונית ומרהיבה שמזמינה את המבקרים גם להיכנס לתוכה.

הדגמה מדעית 'בונים עליכם' - בהדגמה המדעית נשחק במשחקי שווי משקל, דרכם נלמד על עקרונות היציבות בגוף ובמבנים שאנחנו בונים שבזכותם בניינים (ואנשים) אינם נופלים. נכיר אלמנטים מבניים שיוצרים חוזק, ונראה איך הם מחזיקים את הגוף שלנו ונגלה שלל מבנים משעשעים שיפתיעו אותנו בחוזקם  וביציבותם. בהשתתפות פעילה של הקהל נבנה מריצות, גשרים ושולחנות פיקניק כולם בעזרת גוף האדם.

סדנת התנסות ובנייה 'קש-קוּשים'

סדנה בה ילדים והורים יוכלו להתנסות בבנייה בעזרת... קשיות שתיה רגילות!

בסדנה, הורים וילדים ייצרו מחברים ייחודיים בעזרת מכבש מיוחד ש"קורץ" את חתיכות הפלסטיק. בעזרת הקשיות והמחברים ניתן להכין מודלים תלת מימדיים כיד הדמיון הטובה ולקחת הביתה כמזכרת,

סרט טבע בתלת מימד 'ענקים קטנים'

 סרט טבע מרהיב ומותח בתלת ממד ובדיבוב עברית  מבית היוצר של ה- BBC.

סרט טבע מרהיב אודות שני יצורים זעירים בטבע המתמודדים עם כוחות חזקים מהם. על סנאי זעיר המתגורר ביערות העתיקים של דרום אמריקה וכדי לשרוד את החורף הקשה צריך לאגור מלאי של בלוטים ולשמור עליהם מפני הזוממים לקחת אותם ממנו... ועל עכבר מדברי זעיר המתגורר במדבר סונורה שבמערב הפרוע של אמריקה, הנועז מבין ארבעה עכברונים אחים שנמשך לצאת למרחב הפראי, ואין לו שמץ של מושג על הסכנות האורבות לו (בתשלום נוסף – 10 ₪)

מחירים:

ילדים עד גיל 5 - חינם

ילד/מבוגר 45 ₪ (בחג הפסח 23-30.4 60 ₪ )

כרטיס משפחתי ( הורים/סבים וכל ילדיהם/נכדיהם) 160 ₪ (בחג הפסח 23-30.4 220 ₪ )

הנחות: מחזיקי כרטיס תושב 'ירושלמי', חיילים, כוחות הביטחון, נכים, גמלאים, מועדוני לקוחות.

שעות פתיחה

ב' – ה' 10:00 – 18:00

ו' 10:00 – 14:00

שבת 10:00 – 16:00

בחופשת חג הפסח שעות וימי פתיחה מיוחדים:

22.4 ערב פסח – המוזיאון סגור

23.4 פסח 10:00 – 16:00

24-27.4 חוה"מ פסח 10:00 – 18:00

28.4 ערב חג שביעי של פסח 10:00 – 14:00

29.4 שביעי של פסח 10:00 – 16:00

30.4 אסרו חג 10:00 – 16:00

במרכז המבקרים נחלת בנימין ויקב פסגות

האוטובוס התנכ"י * מיצגים יחודיים * טעימות יין בוטיק * סדנאות לילדים * שחקני רחוב * רכיבה על גמל ועוד

מרכז המבקרים נחלת בנימין שביקב פסגות מזמין אתכם במהלך חוה"מ פסח ליהנות מחוויה ייחודית המשלבת פעילות מגוונת לכל המשפחה, טעימות יין איכותי והכרת סיפור התנ"ך והיין מימי קדם ועד היום, מבית הבד הקדום אל היקב החדש, הסבר על תהליך ייצור היין החל משלב נטיעת הכרמים דרך הבציר ועד לשלב הייצור באמצעות מיצג חדשני.

מגוון הפעילויות לפסח יכללו:

האוטובוס התנכ"י

בכל יום במהלך חול המועד (כל שעה עגולה בין השעות 10:00-15:00) ייצא סיור מודרך לכל המשפחה באוטובוס התנכ"י  אל הכפר העברי הקדום שנמצא בכרמים של היקב  בפסגות – לצפות  בשרידים מימי התנ"ך מתקופת בית שני ומימי הביניים ובעזרת שחקנים ניתן יהיה ללמוד על חיי האנשים במקום ולקבל הדרכה מרתקת על עולי הרגל לירושלים.

משם ימשיך האוטובוס לסיור מיוחד ביקב פסגות והסבר מודרך על דרך ייצור היין כולל מיצג מיוחד המסביר על תהליך ייצור היין מהכרם ועד לבקבוק.

20 ₪ לילד, 25 ₪ למבוגר. מבצע למשפחות - זוג + 4 ילדים ב 99 ₪.

סדנאות יצירה לילדים, רכיבה על גמל טעימות יין וגבינות

מרכז המבקרים מזמין את הילדים וההורים לסדנאות יצירה (סדנת מחזור וסדנת טעימות יין) בעלות של 5 ₪ בלבד למשתתף.

בנוסף מוזמנים ההורים והילדים להתנסות ברכיבה על גמל בעלות של 10 ₪ בלבד למשתתף.

את הביקור במרכז המבקרים ויקב פסגות ניתן לקנח בפיקניק במקום. הזמינו טעימות יין של היקב מארבע יינות שונים + פלטת גבינות משובחות בעלות של 69 ₪ לזוג. וצאו אל מתחם הפיקניק שיופעל במהלך חוה"מ. האתר מונגש לבעלי מוגבלויות.

שעות פתיחה:

ג'-ה': 10:00-15:00  26-27/4

שישי/ערב חג - 09:00-13:00

שבתות וחגים- סגור.

 


 

 

 


מרכז הרצל בירושלים, מייסודה של ההסתדרות הציונית העולמית,  פותח את שעריו ומזמין את הציבור הרחב- הורים וילדים כאחד- להשתתף בחוויה ייחודית, ולזכות להעשרה חינוכית תוך בילוי מהנה בחופשת פסח ובחול המועד. במסגרת הביקור יזכו המבקרים להכיר את מורשתו של מייסד התנועה הציונית, בנימין זאב (תיאודור) הרצל, באופן חווייתי וברוח צעירה ומודרנית.

במוזיאון הרצל יזכו המבקרים למפגש ייחודי עם מורשתו של הרצל, בו יסופר בשפה עדכנית ורעננה על דמותו של הרצל כאדם וכמנהיג- תוך שימוש באמצעים אורקוליים מרהיבים. המוזיאון חוויתי ומעשיר, ומחולק לארבעה חללים המתארים את התמורות שחלו בדרכו של חוזה המדינה, החל מנעוריו המוקדמים כאירופאי בורגני הנאמן למורשת האוסטרו-הונגרית ולתרבות הווינאית של המאה ה–19 ועד להיותו מדינאי מתוחכם, הפועל ומסור כל כולו להגשמת החזון ולהקמת מדינה יהודית עצמאית באדמת ארץ-ישראל.

הקיר האינטראקטיבי הציוני הינו מיזם ייחודי, המעניק למבקרים בו אפשרות לחוות את הציונות באמצעים הטכנולוגיים העדכניים ביותר.  בין הפעילויות הייחודיות: הכנת סטיקרים, חולצות וכרזות בעזרת אייקונים וטקסטים שונים וכתיבת טקסט חופשי, השתתפות בסקר חי ועוד. מסך ענק בקיר האינטראקטיבי אף מאפשר למבקרים להתנסות בחוויה עיתונאית ולהפיק עיתון ייחודי  ("העיתון של מחר") – על ידי הוספת כתבות, תמונות ואף כתיבת טקסט חופשי. ניתן יהיה לקבל העתק מהעיתון במייל.

הפעילות מגיל 8 ומעלה, ילדים מתחת לגיל 8 מוזמנים ליהנות מחדר יצירה ציוני.

מרכז הרצל ללימודי הציונות, מייסודה של ההסתדרות הציונית העולמית, ממוקם בכניסה להר הרצל ומציע מערך רחב של תכניות ופעילויות, הכוללות ביקור במוזיאון אור-קולי, קיר אינטראקטיבי ציוני וסיורים מודרכים בהר הרצל, לצד כנסים וימי עיון חינוכיים. 

 

סיורים ופעילות במוזיאון מגדל דוד למשפחות וקהל רחב

חול המועד פסח, ימים ראשון-רביעי 24-27.4.16 בשעות: 10:00-16:00

כל המידע באתר מוזיאון מגדל דוד www.tod.org.il  ובדף הפייסבוק

שעות פתיחה: ראשון-חמישי ושבת 09:00-16:00 שישי 09:00-14:00


משחק 'המרוץ למטמון'- פעילות חווייתית ומאתגרת לכל המשפחה

משחק תחרותי חדש ברחבי המצודה ובחדרי המוזיאון שעוסק בדמויות ,אירועים ומסורות בירושלים. המשחק דורש חשיבה יצירתית ומשלב חידות ומשימות המובילות אל המטמון.

הזנקה בשעות 10:30, 12:30, 14:30. מתאים למשפחות עם ילדים מגיל 8 – 15. בהרשמה מראש

ההצגה 'ניסים ונפלאות'- תיאטרון סיפור לילדים

ספי מספר הסיפורים רוצה לספר סיפור לילדים לכבוד חג הפסח, אבל כל הדפים בספר שלו ריקים ואפילו את האפיקומן של פסח הוא עוד לא מוצא! אולי הילדים יוכלו לעזור לו? בעזרת משחקי תיאטרון, תלבושות ואביזרים יעזרו הילדים לספי להיזכר בסיפור שלו ולהצטרף אליו לחיפוש אחר האפיקומן.

כל יום בשעות 11:00 ו 13:00 מתאים למשפחות

מתחם קטנטנים - מתחם משחקים, פעילות ויצירה לילדים

פתוח בכל שעות הפעילות. מתאים לילדים בגלאים 3-7

"ירושלים לדורותיה" סיור מודרך ברחבי המצודה ובחדרי המוזיאון בעקבות סיפורה והתפתחותה של העיר ירושלים. הסיור בעברית למבוגרים בימים שני ורביעי בשעה 11:30

"מארמון הורדוס לבית העצורים" סיור בחפיר המצודה והקישלה בעקבות העדויות הארכיאולוגיות המרשימות לימי הפאר והעושר של ירושלים ולארמונו של הורדוס בעיר. סיור בעברית למבוגרים בימים ראשון ושלישי בשעה 11:30

החיזיון הלילי מופע אורקולי מרהיב המספר את סיפורה של ירושלים המופע מוקרן על החומות בחצר המצודה. המופע מתאים לכל המשפחה. בימים ראשון-רביעי בשעות 20:00 ו 21:00

 

מחירים:

כניסה למוזיאון והשתתפות בפעילויות יום - חינם לילדים. מבוגר: 40 ₪

מחיר כרטיס לחיזיון הלילי (למשתתפי פעילות היום) - 40 ₪ לכל גיל

מחיר כרטיס לחיזיון הלילי בלבד- ילד 45 ₪/ מבוגר 55 ₪ 

 

תמונות: באדיבות יח"צ 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה