"פונקציה של ביס" - תערוכה חדשה על התפקידים של האוכל בחיינו



תערוכה של המסלול לניהול עיצוב בתואר השני בבצלאל, שתיפתח היום (ה') בבית הנסן – המרכז לעיצוב, מדיה וטכנולוגיה בירושלים, ותימשך כשבועיים, מבקשת לטפל בתפקידים שממלא האוכל בחיינו

מהם הערכים התזונתיים של רוגע? איך מבשלים חדות? ומהו אופן ההכנה של חוסן? התערוכה "פונקציה של ביס", שתיפתח היום (ה') מבקשת לטפל בתפקידים שממלא האוכל– מעבר לצורך להשביע רעב.

"פונקציה של ביס" היא תערוכה אכילה, החוקרת את גבולות ה“Functional Food” . היא נוצרה ממחקר ויצירה משותפת של מעצבי המוצר עזרי טרזי, חיים פרנס, גלית שבו, עמית פרבר, לירון צנחני, דניאל נחמיאס, סטודנטים ובוגרים מהתכנית לתואר שני בניהול עיצוב וחדשנות בבצלאל, ושפים מובילים: יובל בן נריה, רועי סופר, רואי גרשון, אייל לביא, אנה שפירו, אביבית פריאל, אבנר ניב, אריאל לייזגולד, דוד סדי, מיכאל כץ, מיכל בוטון. הצוותים שילבו בתהליך יעוץ עם מדעני מזון מהפקולטה לחקלאות, מזון וסביבה באוניברסיטה העברית בראשות פרופ' מאשה ניב, יחד עם פרופ' רם רייפן, פרופ' עידו ברסלבסקי, פרופ' עמוס נוסינוביץ', גב' גליה צוקרמן, ד"ר שמרית בר אל ואחרים.

בתערוכה יוצגו "ביסים" המייצגים פונקציה של רגש או צורך. מוצגים אכילים אלו והתהליך שהוביל אליהם משקפים את היתרונות שהעיצוב מאפשר בשילוב בין תכונות המזון והשפעתו על הגוף, אומנות הבישול והטיפול ברכיבים, וביצירת אפשרויות שימוש ותפיסה חדשות בנושא אוכל ואכילה. בלב תהליך הפיתוח של הפרויקט, אשר החל בהאקתון משותף והמשיך ביעוץ עם המדענים, ניצב המונח WELL-BEING. עשרת הצוותים פעלו במטרה לאפשר גישה וביטוי לפונקציות, בהן התבקשו להתמקד דרך "ביס": נחמה, אנרגיה, אומץ, רגישות, חוסן, תשוקה, שמחה, חדות, רעננות, רוגע. בין הפרמטרים בהם התמקדו בחקירה ובתוצרים, נמצאים הקשר בין אופן השפעת הרכיבים על הגוף, תפיסת טעם, ריח, צבע, מרקם וחווית אכילה.

 אלעד פרסוב ראש מסלול ניהול עיצוב: "שדה ניהול העיצוב והחדשנות עוסק בזיהוי ופיתוח של יצירתיות ככלי ליצירה מתמשכת של ערך. בתערוכה זו אנו חושפים את התהליכים שהובילו ליצירת "הביסים", ודרכם בוחנים אסטרטגיה לעידוד היצירתיות בתחום המזוןמטרת השיתוף הבינתחומי היא לבחון ולהרחיב את משמעות האוכל כפונקציה אנושית ומקיימת, תוך שימוש במתודות ניהול עיצוב וחדשנות, ליצירת קטגוריות חדשות לפעולה, והקשרים בעלי תועלת למשתמש ולתעשייה".לירון צנחני, בוגרת המסלול ואוצרת התערוכה: "המטרה הייתה לבחון איך עיצוב מזון יכול לגרום לאנשים להסתכל על אוכל בדרך אחרת, ולהרחיב את התודעה של המשתמש והתעשייה בנוגע למזון. דרך חשיבה עיצובית ואפיון תהליכי עיצוב בנינו פלטפורמה שמעצימה יצירתיות ומנגישהאת משמעות המזון והדרכים השונות שבהן הוא משתלב בסדר היום ופוגש את הגוף".


התערוכה תוצג בין התאריכים: 10/3 – 23/3 בבית הנסן – מרכז לעיצוב, מדיה וטכנולוגיה. רח' גדליהו אלון 14, ירושלים.

תמונות: נמרוד גנישר


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה