מכללת אורט: מסלול ייחודי לקורס מורשה נגישות בתשתיות מבנים



נפתחה ההרשמה לקורס השני של לימודי מורשה נגישות בתשתיות מבנים וסביבה במכללת אורט ירושלים, מסלול לימודי יחיד מסוגו בירושלים

מכללת אורט ירושלים, פתחה את ההרשמה לקורס השני של לימודי מורשיי נגישות בתשתיות מבנים וסביבה. מדובר במסלול לימודים ייחודי מסוגו הנלמד אך ורק במכללת אורט ירושלים ועקב הביקוש הרב אליו נפתחה ההרשמה לקורס השני שייפתח בחודש מאי השנה. בקורס הראשון שהחל בשנה החולפת לומדים בין היתר גם נציגים מעיריית ירושלים.

אורך הקורס כחצי שנה והוא מועבר ע"י מרצים מהשורה הראשונה בתחום. הקורס נועד להכשיר מורשי נגישות מיומנים ומקצועיים ע"י הענקת הכלים, השיטות והאמצעים הנחוצים לביצוע משימותיהם כפי שמוגדרות בחוק. כמו כן, מטמיע הקורס את הנושא בקרב המשתתפים וחושף אותם לציבור בעלי המוגבלויות כך שיוכלו להוות סוכני שינוי מעבר להיותם מורשי נגישות. תכנית הלימודים כוללת תפיסות חדשות בעולם הבריאות והרווחה והצגת החקיקה העיקרית בתחום הנגישות, מרכיבים בתכנון הנגישות, ייעוץ ותכנון נגישות הלכה ומעשה ולבסוף הגשת פרויקט גמר.

על פי תיקון לחוק שוויון זכויות לבעלי מוגבלויות (2005 ), אשר מטרתו להבטיח את כבודם וחירותם של בעלי המוגבלויות ולספק מענה לצרכיהם הייחודים, התווסף סעיף הנגישות אשר קובע כי "אפשרות הגעה למקום, תנועה והתמצאות בו, שימוש והנאה משירות, קבלת מידע הניתן או מופק במסגרת מקום או שירות או בקשר אליהם, שימוש במתקניהם והשתתפות בתוכנית ובפעילויות המתקיימות בהם, והכול באופן שוויוני, מכובד, עצמאי ובטיחותי."

חוק זה הביא לחיזוק המודעות כלפי נגישות עבור בעלי מוגבלויות בחברה הישראלית ובתוך כך מוסדות ציבור, מוסדות בריאות, מוסדות ממשל, מוסדות חינוך, אוניברסיטאות, חברות פרטיות ואף בתי קולנוע, מסעדות, פארקים, תחבורה ציבורית, בתי מלון וכדומה, חייבים כולם בנגישות מלאה כלפי בעלי מוגבלויות שונות.

החוק קובע כי בתהליך ההנגשה קיימת חובת היוועצות עם מורשי נגישות שהוכרו ככאלה לאחר הכשרה ייעודית בנושא.

רות ברקוביץ, מנהלת מכללת אורט ירושלים: "היום כל מבנה חייב במורשה נגישות. מכיוון שאנו מכללה המכשירה בהתאם לצרכי המשק, החלטנו לקחת משימה זו ולהכשיר מורשי נגישות על מנת לספק את הצורך לעובדים בתחום".

 תמונה: באדיבות יח"צ 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה