שתדעי על מה את הולכת



אין כמעט אישה שאין לה לפחו זוג אחד של נעלי עקב וביחס ישיר אין כמעט אישה שיודעת להבחין בין סוגי העקבים, לדעת בדיוק מה ההבדלים ביניהם ויותר מזה- את השמות שלהם. המדריך המקוצר לאישה שמרימה בכמה סנטימטרים

סטילטו (stiletto) - העקבים הממש ממש גבוהים האלה, שגובהם בין 10 ל-20 ס”מ ולעיתים אף יותר. אם את חושקת בזוג סטילטוס הוליוודיים, שימי לב שלנעליים שאת קונה יש תמיכת פלטפורמה באיזור שמתחת לכרית כף הרגל.


קיטן (Kitten) - העקבים הנמוכים ביותר אשר גובהם מגיע עד ל-5 ס”מ והם ללא ספק הנוחים ביותר. הם נראים מצוין כשהם משודכים לשמלה או חצאית ומאוד מומלצים למתחילות או למי שרוצה לטופף על עקבים אבל חוששת מפחד גבהים.

קיסר (או spool או ‘עקב צרפתי’) - עקבים המתרחבים בחלקם העליון והתחתון וצרים במרכזם וגם נראים כאילו נלקחו מארון הנעליים של אצילים ממאות קודמות. לרוב אינם גבוהים במיוחד, קצת כמו עקבי ה’קיטן’. 

פאמפס (Pumps) - הכינוי ‘פאמפס’ מתייחס בעצם לכל נעלי העקב שגבוהות יותר מעקבי ה’קיטן’ ונמוכות יותר מסטילטו. הכי פרי סטייל, עם דגש על הסטייל.


פלטפורמה (wedges או ‘רוקי’) – העקבים המלאים שאינם סיכתיים ותומכים בכף הרגל לכל אורכה. עקב ה’רוקי’ נחשב לסוג העקב הנוח והיציב ביותר ולכן לא פלא שהוא חביב על נשות ישראל.
 

בלוק (Block או ‘צאנקי’) - העקבים הגבוהים והרחבים שמזכירים את שנות השבעים ונראים מצוין כחלק מאאוטפיט בוהו-שיקי. הם נוחים יותר מעקבי הסטילטו ויראו נפלא כשהם מציצים מתחת למכנסי ג’ינס מתרחבים.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה