לא רק דרום אדום גם מזרח אדום



משנה לשנה פריחת הכלניות מקדימה, אולי בגלל מזג האוויר, אולי בגלל החום בקיץ ואולי .. אין לי הסבר למה זה קורה. פעם הכלניות פרחו רק באזורים מסוימים עכשיו כמעט בכל מקום בארץ. פעם "דרום אדום "היה בחודש פברואר השנה כבר בתחילת ינואר פרחו הכלניות

בימים אלה קרובה לשיאה פריחת הכלניות בנגב המערבי ובשבת ייפתח באופן רשמי פסטיבל "דרום אדום" שההופעה המרכזית בו היא של הכלניות. ויש גם דברים אחרים.

פריחת הכלניות עונתה קצרה והיא מסתיימת בתחילת חודש מרס. בעונה זו כמעט כל הנגב המערבי פורח אך בעיקר אמליץ על  המוקדים העיקריים : אזור קיבוץ רוחמה, אזור בארי/רעים , שמורת תל פורה בין צומת פלוגות לבית קמה, קיבוץ סעד. באזור לכיש.

מירושלים כדאי לנסוע לכיוון בית קמה , לעצור בתל פורה (כמה ק"מ לפני צומת בית קמה)ריכוז של פרחים עד סוף האביב וגם ארכיאולוגיה. משם להמשיך לאזור קיבוץ רוחמה (פונים  בבית קמה ימינה לכיוון מערב ואחרי נסיעה קצרה שוב ימינה) הכלניות מתרכזות בבתרונות רוחמה וביערות ממול לקיבוץ. בהמשך אפשר לבקר בגבעת הכלניות מול חוות השקמים (אחוזת הקבר של לילי ואריק שרון). במקום יש תצפית יפה לכל רוחות השמיים.

אם לא שבעתם תמשיכו לשדרות ומשם לפי השילוט לקיבוצים סעד,בארי ורעים שם נמצאים מרבצי פריחה עצומים באזור קיבוץ רעים כדאי להיכנס לאפיק נחל גרר שחוצה את מרבצי הכלניות ואם לא התעייפתם אפשר לסייר גם בתל גרר הסמוך המועצות האזוריות באזור מנצלות את הפריחה לפסטיבל " דרום אדום" בכל הצמתים,בכל האתרים ובכל הישובים. גם הופעות,גם דוכנים,גם אוכל וגם אטרקציות  נא להתעדכן באתרים הרלוונטיים. הכלנית היא הראשונה מבין הפרחים האדומים, אחריה יגיעו הנוריות הצבעונים  והפרגים

היופי הנדיר של דרום גשום, ירוק ופורח משאיר  את טוסקנה ופרובאנס הרחק  מאחור וזה רק במרחק של שעה נסיעה מהבית.

אם אתם ממש מתעצלים תוכלו כבר ליהנות מהאדום האדום הזה באזור ירושלים בחורשות ליד נס הרים ומושב מטע. באזור קיבוץ צרעה ובעוד מקומות . אתם תראו את הפריחה מחלון המכונית.לא פחות יפים הם האיריסים למיניהם, הרקפות, החרציות, העיריות, הסביונים והשקדיות.. צריך לרדת לשבילים בתוך החורש.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה