רצח מוחמד אבו חדיר: בית המשפט דחה את ההכרעה לגביי הנאשם המרכזי



שופטי בית המשפט המחוזי בירושלים הרשיעו היום את שני הקטינים ברצח מוחמד אבו חדיר, הנאשם הבגיר יוסף חיים בן דוד לא הורשע בשל מצבו הנפשי, בשל חוות דעת רפואית חדשה על מצבו הנפשי של יוסף חיים בן דוד לא ניתן עדיין להרשיע אותו ברצח

הרכב של שלושה שופטים כשבראשם השופט יעקב צבן הרשיע היום (ב') את שני הקטינים בחטיפה ורצח מוחמד אבו חדיר, הנאשם הבגיר, יוסף חיים בן דוד לא הורשע בשל מצבו הרפואי. בית המשפט המחוזי בירושלים דחה את הכרעת הדין בעניינו, בשל חוות נפשית בעניינו. דיון נוסף ייערך בעוד חודש וחצי. 

על פי כתב האישום ב-1.7.14, על רקע אירוע חטיפתם של הנערים נפתלי פרנקל, גלעד שאער ואייל יפרח ז"ל, שנחטפו ונרצחו בפיגוע לאומני, יצאו יוסף בן דוד, הנאשם המרכזי ברצח, ואחד מהקטינים ל"פעולת נקם" בחפים מפשע, במסגרתה ניסו לחטוף קטין בן 7.5 מידיה של אימו שעה שהלכה בעיר עם ילדיה הקטינים כשהיא דוחפת עגלת תינוק, ופגעו פיזית בקטין ובאימו.

בהמשך אותו לילה, ניסו השניים לשרוף מכוניות של ערבים בשכונת צור באחר. למחרת, ב- 2.7.14, סיכמו בן דוד והקטין כי ייצאו ל"פעולת נקם" נוספת וצירפו את הקטין השני לתוכניתם הזדונית. בשעות הערב המאוחרות, לאחר הכנה והצטיידות מוקדמת, יצאו הנאשמים לבצע את "פעולת הנקם". הנאשמים יצאו ל"מסע צייד אדם" שנמשך מספר שעות, במסגרתו חטפו ורצחו באכזריות את הקטין מוחמד אבו חדיר ז"ל אך ורק משום היותו ערבי. המנוח נחנק והוכה בראשו על ידי הנאשמים, ובעודו מחוסר הכרה נשרף למוות על ידם.

עוד לפני שהגיעו ליער ירושלים אחד מהנאשמים ביקש לא להשתתף בפעולות ללקיחת חייו של הקורבן. כשהגיעו שניים מהנאשמים ליער. הנאשם המרכזי, יוסף בן דוד, הניף את הלום והיכה בראשו של הקורבן שתי מכות תוך שהוא צועק לעברו "זה בשביל משפחת פוגל" במכה הראשונה, ו"זה בשביל שלהבת פס", במכה השניה. בעקבות זאת נפצע הקורבן בראשו ושני כתמי דם החלו להתפשט בכובע ה"סווטשרט" שכיסה את ראשו. לאחר מכן, משך הנאשם את גופו של הקורבן אל מחוץ להונדה. 

הנאשם נעמד ליד הקורבן מחוסר ההכרה, ובעט בו שלוש פעמים תוך שהוא אומר "זה בשביל אייל", "זה בשביל גלעד", "זה בשביל נפתלי", בהתייחסו לנערים החטופים.

הנאשם המרכזי ברצח הוא יוסף בן דוד, בן 30 מההתנחלות אדם ליד ירושלים, שני נערים נוספים מואשמים גם הם בחטיפתו ורציחתו של מוחמד אבו חדיר. 

השלושה מואשמים בחטיפתו ורציחתו של מוחמד אבו חדיר, בן ה-17. 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה