נעצרו שני תושבי מזרח העיר החשודים בהסתה בפייסבוק



בפעילות של המפלג לתפקידים מיוחדים בימ"ר ירושלים נעצרו שני חשודים תושבי מזרח העיר, בשנות ה-20 לחייהם החשודים כי במהלך החודשים האחרונים הפיצו באמצעות דף הפייסבוק שלהם דברי הסתה ועודד פיגועי טרור. החשודים הודו במיוחס להם

במסגרת ההתמודדות ופעילות משטרת ירושלים עם גל הטרור במהלך החודשים האחרונים, הציב מפקד מחוז ירושלים , ניצב משה (צ'יקו) אדרי, את נושא פרסומי ההסתה לאלימות ולטרור באמצעות הרשתות החברתיות ורשת האינטרנט כנדבך מרכזי בפעילות האכיפה במשטרת ירושלים.

כפועל יוצא מכך, בתום פעילות מורכבת של המפלג לתפקידים מיוחדים בימ"ר ירושלים בליווי פרקליטות המדינה , נעצרו במהלך השבוע האחרון שני חשודים, בשנות ה-20 תושבי מזרח ירושלים (העיר העתיקה וסילוואן), החשודים כי במהלך החודשים האחרונים הפיצו באמצעות דף הפייסבוק שלהם תמונות, דברי הסתה ופרסומים שעפ"י החשד מסיתים ומעודדים ביצוע פיגועי טרור.

פרסומים אלו הובילו לתגובות רבות מצד אלפי העוקבים בפייסבוק של החשודים אשר חיזקו את אמירותיהם, הביעו תמיכה וגררו שרשור הפוסטים שלהם לעוקבים נוספים.

יודגש כי בעת האחרונה, על רקע גל אירועי הטרור, ישנה עליה בפרסומים בפייסבוק התומכים בפעילויות מסוג זה. חוקרי המפלג לתפקידים מיוחדים, פועלים כל העת לאיתור הפעילים הדומיננטיים, היוזמים את הפרסום המסית , המשבחים את אלו שביצעו פיגועים ומעודדים אחרים ללכת בדרכם,  ופועלים בשיתוף פרקליטות המדינה למעצרם ולהפסקת פעילות ההסתה.

החשודים הודו בחקירתם במיוחס להם, מעצרם הוארך מספר פעמים ע"י בית משפט השלום בירושלים. אתמול והיום במסגרת דיוני הארכות המעצר , בית המשפט האריך שוב את מעצרם לקראת הגשת כתב אישום כנגדם ע"י הפרקליטות.

תמונה: סופיה גורדון/ flash 90 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה