היום: יום החומוס הירושלמי



היום (ב') היום האחרון לחופש הגדול יתקיימו מסיבות חומוס סימולטניות ברחבי העיר לציון סיום החופש הגדול

היום (ב'), בשעה 17:00, תתקיימנה במקביל, שבע מסיבות חומוס בשכונות ירושלים. מדובר ביוזמה של תושבי העיר וארגון "צעירים במרכז", שהחלה לפני חמש שנים, כשהארגון הצטרף לתושבי שכונת הגבעה הצרפתית שהפיקו מסיבת חומוס מפה לאוזן, ביום האחרון של החופש הגדול. בגן המשחקים הוצב דוכן של סניף פינתי רמת אשכול, שמכר בהנחה חומוס ואורז עם שעועית. מעל מאתיים תושבים הגיעו עם מחצלות, המתנ"ס דאג להפעלות לילדים. וכל השאר היסטוריה.

לאחר חמש שנים של מסורת, כאשר בכל מסיבה השתתפו מאות תושבים ולעיתים גם ראש העיר הצטרף לניגובים, הוחלט בסיוע צעירים במרכז, להפוך את המסורת מאירוע שכונתי-קהילתי לאירוע עירוני. השנה יתקיימו במקביל מסיבות חומוס בשבע שכונות בעיר: הגבעה הצרפתית, קרית היובל, גוננים, ארמון הנציב, בית הכרם ופסגת זאב.

לדברי נעמה תשובה מארגון צעירים במרכז "המסיבות המתרחשות במקביל בשכונות העיר מצפונה עד דרומה, מחזקות את הקהילתיות ואת מעמד השכונות הצעירות בעיר ואת הקשרים בין השכונות והקהילות עצמן ומעניקות לעיר גוון מגניב וייחודי נוסף"

"מה שהחל כגחמה, שמטרתה להעביר את היום האחרון של החופש הגדול, כשההורים וגם הילדים נמצאים כבר "על הקצה", הפך למסורת קהילתית". מסביר איתי ליטמן תושב הגבעה הצרפתית ומארגן יום החומוס. "מעבר לפתרון שהמסיבה מעניקה לתושבים בהעברת הדקות האחרונות של החופש הגדול, מסתבר שהיא תורמת לבנייה ולחיזוק הקהילה ולהגברת הגאווה השכונתית. השנה החלטנו בשכונה ללכת בגדול עם צעירים במרכז ולכבוש את כל העיר עם החומוס. מעבר לכל הקלישאות שנאמרו כבר על החומוס, הרי שבסופו של יום, הוא גם טעים, גם בריא וגם קהילתי...".

מיקום המסיבות: (פרטים גם "ביום החומוס הירושלמי" בפייסבוק)

הגבעה הצרפתית: גן השלום רח' אבא ברדיצ'ב

גוננים: פארק המסילה מתחת לגשר. מתחת לרחוב דב יוסף בין שכונת פת והקטמונים

קרית יובל: פארק דניה

פסגת זאב: מאיר גרשון 25, מעל ביה"ס חנן

ארמון הנציב: טיילת שרובר, ברחבה מול הפניה לארמון הנציב

בית הכרם: כיכר דניה

גילה: פארק זיידנברג


תמונה:איתי ליטמן


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה