מבצע פיגוע הדקירה רצח בשנת 2013 את פרופסור מנחם שטרן



פלסטיני דקר שוטר מג"ב בשער שכם, תוך כדי שהוא צועק קריאות "אללה ואכבר", השוטר פונה במצב קל לבית החולים הדסה עין כרם, המחבל נעצר- מתחקור ראשוני התברר כי מדובר בתושב חברון שרצח את פרופסור מנחם שטרן באמצעות גרזן בשנת 2013

בשער שכם ניגש פלסטיני לעבר צוות מגב צעק לעברם "אללה ואכבר" וניסה לתקוף אותם. הלוחמים השתלטו על החשוד ועצרו אותו, תוך כדי דקר החשוד את אחד הלוחמים ברגלו. הלוחם נפצע קל ופונה לבית החולים הדסה עין כרם. מהדסה נמסר כי אל יחידת הטראומה בהדסה עין כרם פונה בחור בן 19 עקב פציעה מדקירה בעיר העתיקה. מצבו קל, יציב ובהכרה. סובל מפצע דקירה בירך.

מפקד הפלוגה סגן ניצב ניסו גואטה שיבח את ערנות הלוחמים ״לפני קצת יותר מחודשיים היינו עדים לפיגוע נוסף כמעט באותו המקום,המוכנות והעירנות של הלוחמים הם הגורם המרכזי לסיומם של האירועים האלו עוד בטרם מצליחים המפגעים לפגוע בחפים מפשע״.

מתחקור ראשוני של האירוע עולה כי החשוד, פלסטיני תושב חברון בן 56, ללא אישורי כניסה לישראל, היה עצור בעבר בגין רצח את פרופסור מנחם שטרן בירושלים ושוחרר בשנת 2013 במסגרת הפעימה השלישית בשחרור אסירים. החשוד יצא היום מביתו ככה״נ במטרה לבצע פיגוע כנגד שוטרים, רכש גרזן וסכין והגיע לעיר העתיקה. 

בסמוך לשעה 19:00 זיהה שני לוחמי מג״ב בסיור ברחוב הגיא לכיוון שער שכם. כאשר הלוחמים עלו במדרגות לכיוון שער שכם, הגיח מאחוריהם כשגרזן בידו, הניף את הגרזן לעבר אחד הלוחמים, פיספס את ראשו של הלוחם והגרזן עפה מידו. הלוחמים מיד הבינו את האירוע והחלו בנסיון להשתלט על המחבל והתעמתו עימו. המחבל הצליח לקום ולהימלט לתוך חנות סמוכה, הלוחמים בנחישותם נכנסו פנימה ובמהלך מעצרו, שלף המחבל סכין, דקר את אחד הלוחמים ופצע אותו קל. על אף הדקירה השתלטו הלוחמים על המחבל ועצרו אותו. פעילותם המהירה של הלוחמים, שבוצעה בנחישות, תוך הפגנת אומץ לב, ודבקות במשימה תוך סיכון חייהם הביאה למעצרו של המחבל ומניעת פגיעה באנשי כוחות ביטחון וחפים מפשע נוספים. מהמשטרה נמסר כי החשוד הועבר לחקירה.

יהודה מרציאנו מתנדב איחוד הצלה סיפר: "כשהגעתי לזירה נתקלתי באיש כוחות הביטחון שנדקר ברגלו והיה בהכרה מלאה. יחד עם מתנדבים נוספים מיחידת האופנועים של איחוד הצלה הענקנו לו טיפול רפואי ראשוני ולאחר מכן הוא פונה בניידת טיפול נמרץ לבית החולים. נסיבות המקרה בבדיקה של משטרת ישראל". 

מועצת התלמידים והנוער הארצית, הגוף המייצג את כלל בני הנוער במדינת ישראל, מגנה בתוקף את מעשה האלימות נגד שוטר מג״ב בירושלים. המועצה מגנה גילויי אלימות וגזענות מכל סוג שהוא, מעשים אלו מעצימים את הפער בין כלל חלקי האוכלוסיה ומשמרים את השנאה והפירוד. אנו קוראים לבני הנוער ולכלל החברה לקבל ולהכיל, לחבר בין שונים ולכבד את השונה והאחר ומזמינים את כלל האוכלוסיה לנקוט עמדה כנגד גל השנאה בתקופה האחרונה ולהשתתף באתגר ״שבוע אהבת חינם״. בשם כלל בני הנוער במדינת ישראל, אנו מחבקים את משפחתו וחבריו ברגעים הקשים. מי ייתן ולא נדע עוד מקרים כאלה.

תמונות: סוכנות הידיעות "חדשות 24".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה