אחוזת בית הכרם תערוכה חדשה: 'אין גיל לאהבה'



תערוכה חדשה נפתחה בבית הדיור המוגן, אחוזת בית הכרם, 'אין גיל לאהבה'. התערוכה נפתחה בט"ו באב והיא מציגה מבחר של תמונות ואת הסיפור האישי מאחוריהן

מטרת התערוכה, לדברי מארגניה, היא להעלות רגעים נוסטלגיים באמצעות תמונות מרגשות, בשחור לבן, מהתקופה בה מושגים כמו שידוך, רומן במקום העבודה וחתונה בבית בחיק המשפחה הקרובה ביותר היו מובנים מאליהם.

בחלק מהסיפורים מוצגות גם ההזמנות לחתונות, מהימים בהם ההודעות על חתונות פורסמו בעיתון, מקובל. המוטיב החוזר בכל חתונות העבר המוצגות בתערוכה הן פשטות, צניעות, וטוהר. הכול לבן, נקי, ואסתטי. ניתן לראות כי אפשר לשלב בין חגיגה גדולה לצניעות.

במהלך איסוף התמונות והסיפורים, הרבו הדיירים לדבר על הפגישה הראשונה עם בני הזוג, והועלו סיפורים אותנטיים ומרגשים. כך למשל, ויקי אנג'ל, בת 90 נצר למשפחת אנג'ל בעלת המאפייה הידועה, מספרת במסגרת התערוכה על בעלה, דניאל אנג'ל, אותו פגשה באמצעות שידוך ולו הייתה נשואה 61 שנה.

כאשר ויקי נשאלה איזו עצה הייתה נותנת לזוגות הצעירים היום, תשובתה הייתה  שקודם כל יש לדעת איך לריב: "פעם להתווכח הייתה בושה גדולה, ולבחורה שהוריה היו גרושים הייתה בעיה גדולה  למצוא חתן. דני ואני רבנו לא מעט, גם על שטויות. לעיתים היה מציע שאלך עם חברות לבית הקולנוע אם אני רוצה, אבל סירבתי ללכת בלעדיו. למרות הכל שנינו תמיד זכרנו וידענו למה בחרנו לחיות יחד, ולמרות הקושי זה היה שווה".

תמונות: באדיבות יח"צ 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה