הוארך מעצרו של ישי שליסל החשוד בדקירה במצעד הגאווה



מצבה של הנערה בת ה-17 שנפצעה ממשיך להיות קשה, בשעות הלילה נעצר חשוד בהסתה, תושב קריית מלאכי שפירסם פוסט נגד הקהילה ההומו לסבית; "אני ימשיך בהסתה נגד הקהילה, החלום שלי זה להיות מפורסם"

מעצרו של החשוד, ישי שליסל, בנסיון רצח והחזקת סכין מהאירוע אמש במצעד הגאוה הוארך  על ידי בית משפט השלום בירושלים ב - 12 ימים. מצבה של הפצועה אנוש, נערה בת 17 מוסיף להיות קשה, הבוקר (ו') היא הועברה לבית החולים הדסה עין כרם כשהיא סובלת מפגיעה רב מערכתית ומטופלת בביחידה לטיפול נמרץ נוירוכירוגי. 

פצוע נוסף במצב קשה מאושפז בבית החולים שערי צדק. שני פצועים במצב קל מאושפזים בבית החולים הדסה עין כרם. שאר הפצועים שוחררו לביתם. בין הנדקרים: חברי קהילת הלהט"ב בירושלים, חברי עמותת הבית הפתוח, מתנדבים ופעילים. 

שרה קלה מאירמנכ"לית הבית הפתוח"ישי שליסל לא לבדסייעו לו שנים של הזנחה של קהילת הלהט"ב בירושלים ובפריפריהלא ייתכן שרק בתל אביב מותר להיות הומולא ייתכן שליברליות היא אפשרית רק בגוש דןירושלים והפריפריה מוזנחות תקציבית במשך שניםאני קוראת לשר החינוך לכלול אותו כהכשרת חובה לכלל התיכונים את מערכי השיעור של ארגון ש.ב.ל (שהכל ברא לכבודו)".

דנה שרוןיו"רית הבית הפתוח"אני המומה וכואבתהמחדל סביב הגעתו של שליסל למיקום המצעד זועק לשמייםאבל זה אינו אירוע נקודתי ואין מדובר באובססיה של מטורף בודדמדובר בדה-לגיטימציה של הקהילה הלהט"בית בכל מקום בארץ שאינו מרכזההעובדה שהקהילה הלהט"בית בירושלים מופקרת לגורלה היא מחדל לא פחות מהעדר המעקב אחר שליסלאני קוראת לשר הפניםסילבן שלוםלהחיל חובה על כלל הרשויות המוניציפאליות לתכנן תקציב ייעודי בתחומן לטובת קהילת הלהט"ב".

עצרת מחאה תתקיים במוצ"ש בששעה 21:00 בכיכר ציון בירושלים, במקביל תתקיים עצרת נוספת בתל אביב לציון הרצח בבר נוער.

בתוך כך, בשעות הלילה שוטרי משטרת קרית מלאכי ממרחב לכיש עצרו חשוד תושב העיר שפירסם ׳פוסט׳ לרשת החברתית ׳פייסבוק׳ ובו רשם דברי הסתה וגזענות נגד הקהילה ההומו-לסבית.  

בעקבות פנייה של חברת הכנסת יעל גרמן למשטרת ישראל, ועניינה הסתה חמורה של תושב קרית מלאכי ברשת הפייסבוק, הלילה הגיעו שוטרי הסיור של משטרת קרית מלאכי לביתו של תושב העיר, אדם בשנות הארבעים לחייו. החשוד נעצר ומחשבו הנייח נתפס ע״י השוטרים. בחקירתו הודה בפרסום השערורייתי ואמר לחוקרי המשטרה: ״למרות שזה לא חוקי אני לא יכול לקבל על עצמי את החוק שאוסר להסית נגד הומואים״. עוד הוסיף: ״אני ימשיך בהסתה נגד הקהילה. החלום שלי זה להיות מפורסם״.

בפוסט מקומם במיוחד שרשם ברשת הפייסבוק ובו התייחס ותמך במעשיו הנפשעים של ישי שליסל שדקר ופצע אמש מספר אנשים במצעד הגאווה בירושלים, כתב: ״ישי שליסל - אם כבר החלטת לדקור בפעם השניה, ועוד זמן קצר אחרי שהשתחררת מעשר שנות מעשר, לא יכלת לעשות את העבודה קצת יותר יעילה?????? לצערי אתה עכשיו לא הולך להשתחרר כל כך מהר, אז לפחות היית מצליח להרוג כמה מהסוטים הארורים האלה!!!!! חבל!!!!! צריך לקוות שלפחות אחד משני הפצועים קשה ימות. למרות שממה שאמרו בחדשות זה לא נראה ככה״. בתגובה לפרסום הקשה, זכה החשוד לתגובות קשות גם מצד חבריו: ״מתביישת על היותנו חברים. מסירה אותך לאלתר״, אמרה לו אחת הגולשות.

החשוד נשלח לבדיקה פסיכיאטרית ובהמשך היום יובא בפני שופט להארכת מעצרו. 

תמונה: יונתן סינדל, flash 90


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה