פופ אפ בר בסמוך לכיכר הכנסת



עמותת רוח חדשה בר זמני (Pop-Up Bar) בפעם הראשונה בישראל בסמוך לכיכר הכנסת ולמשרד האוצר, במטרה ליצור נקודת מפגש בלתי פורמלית שאליה יוכלו להתנקז אלפי הצעירים העובדים בכנסת, במשרדי הממשלה ובבית המשפט העליון

פתיחת הבר היום (ג') היא הראשונה בסדרת אירועים מתוכננים עד פגרת הכנסת והבר יוקם מחדש מדי שבוע.

על אף שבעבר אושרו מספר תכניות לפיתוח האזור של קריית הממשלה, הן על ידי העירייה והן על ידי גורמים בממשלה, אף אחת מהן נכון להיום לא יצאה לפועל, ולאלפי צעירים המגיעים מדי יום לעבודה באזור, אין אף בית קפה או בר לבילוי. כך נוצר מצב שאפשר לעבוד בקריית הממשלה שנים ולא לפגוש האחד בשני בכלל.

התפיסה של עמותת "רוח חדשה" שמובילה את המהלך היא להפוך את ירושלים לעיר ממשל תוססת, בדומה לאווירה הקיימת בערי ממשל רבות אחרות בעולם דוגמת וושינגטון, בהן ישנה תרבות ורשת חברתית ומקצועית ענפה של עובדי הממשל הצעירים שחורגת מגבולות יום העבודה, מחזקת את החברים בה והופכת את העיר לאטרקטיבית יותר עבור אוכלוסיות אלו.

יודגש כי רק בשנה שעברה אושרה תכנית כוללת להכפלת שטח משרדי הממשלה והקצאת שליש משטח התוכנית לשטחים פתוחים, שדרות וכיכרות שישמשו כצירי מעבר ומסחר, תוך עידוד הולכי רגל ורוכבי אופניים והנושא אף נדון בישיבת הממשלה החגיגית לרגל יום ירושלים האחרון. יתרה מכך, גם אזור הסינמה סיטי שהיה אמור לכלול כיכר ציבורית, הפך תוך חריגות תכנוניות מהותיות לקניון לכל דבר. בינתיים, אין כל שינוי בשטח וכוחו של קו 100 רק עולה ומביא לכך שרבים מהצעירים שעובדים בקריית הממשלה בוחרים במגורים בתל אביב.

אלישבע מזי"א, מנכ"לית רוח חדשה: "לירושלים יש את כל הפוטנציאל להפוך למוקד משיכה לצעירים וצריך לתת להם סיבות לרצות להישאר ולבלות בעיר. התגובות שקיבלנו מעוזרים פרלמנטריים, עובדים ואפילו חברי הכנסת עצמם היו מפרגנות, והם נדהמו מהיכולת לצאת מהמשרד, לפגוש אנשים, ולדבר על עבודה באווירה אחרת."

תמונות: ראובן בן חיים.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה