קיץ מוגזם בירושלים



אירועי הקיץ בירושלים נמצאים בימים אלה בשיאם העיר ירושלים מזמינה את כולם לקיץ מוגזם... של אירועים, מוזיקה, פסטיבלים, הופעות, מסיבות, תערוכות, ירידים ועוד

The Front Stage מסיבות הקיץ הלוהטות של ירושלים 

ליין ההפקות של רשות צעירים בעיריית ירושלים גאה להציג: WELCOME TO THE JUNGLE סדרת קיץ 2015 יוצאת לדרך. מעל למיליון איש רקדו לרגליי במות ליין פרונטסטייג' מאז הקמתו בשנת 2008. השנה ליין מסיבות הרחוב חוזר במתכונות מיוחדת, מלוטשת ומשוגעת במיוחד: שמונה אירועים, עשרות אמנים, לילה לבן, דיג'יים, אמנות ועוד...

CITY RAVE TAKE#1 – 3.7 - יום שישי צהריים

פותחים את הקיץ על במת המדרחוב המפורסמת.  הכניסה חופשית לגילאי 18+

 לילה לבן במגדל דוד - חמישי – 9.7  בן השעות  20:00 – 3:00 סוגרים שנה אקדמית בלילה לבן של עיצוב ואמנות חדשה מהניילונים. תערוכת האמנות הגדולה של השנה בלוקיישן היפה בתבל - מגדל דוד. עשרות אמנים מכל בתי הספר הגבוהים לעיצוב ואמנות בירושלים, מכל תחומי האמנות יציגו את עבודותיהם במגוון החללים של מגדל דוד. אמנות, מוזיקה,תיאטרון, ווידאוארט, פרפורמנס, אדריכלות, צילום, עיצוב, אנימציה, מחול, קונטקט שירה וסדנאות. מאז ימי הורדוס לא ראה המגדל עושר אמנותי כה רב.במהלך הלילה יופיעו על ארבע במות שונות האמנים: The Anglecy, Boom Pam, Echo&Tito, Malox, שיבת ציון, אנסמבל חאלוואת ועוד. כרטיסים במכירה מוקדמות – כרטיס תושב / סטודנט – 30, רגיל 50 לגילאי 23+ או בהצגת תעודת סטודנט.

ליל אהבהTWO באב - חמישי  30.7 – פארק ירושלים 20:30

חוגגים ליל אהבה בפארק ירושלים החדש, תחת כיפת השמים. על הבמה המרכזית יופיע דודו טסה, בירה ונשירה עם הכובע ההפוך, מסיבת אוזניות עם מ-סיבות חברתיות. הכניסה ללא תשלום על בסיס מקום פנוי מגילאי 23+ או בהצגת תעודת סטודנט.

JERUSALEM WOODSTOCK REVIVAL VII

זו השנה השביעית שפסטיבל וודסטוק מתקיים בירושלים על המדשאות הירוקות של אצטדיון קראפט הפסטורלי אלפי משתתפים היפים, מכל הצבעים, הסוגים והגילאים פוקדים את הפארק מדי שנה להתפנק ולהתרפק על הצלילים הכל כך ייחודים שליוו את שנות ה60.

CITY RAVE TAKE#2 -31.7 שישי 16:00 רחוב הלל

הופכים את רחוב הלל לרייב אורבני מטורף. הכניסה חופשית לגילאי 18+ 

MARLEY MIX - חניון הנביאים יפו, יום שישי 7/8/15

עושים כבוד למשפחת מארלי המלכותית. 

14:00 PRE-PARTY בחצר מועדון האוליבר טוויסט

16:00- 20 אמנים על במה אחת.

הפקת מקור של הפרונטסטייג': עשרים אמנים על במה אחת במחווה למשפחת הרגאי.

להקת הרגאיי האדירה וואקה צ'אקה מארחת את: נצ'ינצ', עלמה זהר, עדי אולמנסקי, סולג'יי, אודליה אוקנין, איקילוי (ראסטה היברומאן) נתי חסיד, אקו (אקווטיטו).

האירוע יתחיל במסיבת רגאיי בחצר מועדון הOLIVER TWIST עם דיג'יי עמית סטארק ודיג'יי DOLL.

האירוע הופק בשיתוף HOUSE OF MARLEY שבבעלותם של זיגי ודמיאן מארליו בשיתוף מועדון האוליבר טוויסט.  הכניסה חופשית לגילאי 18+.

BLOCK PARTY - שישי 21.8 רחוב שושן

14:00 INDIE קובה16:00–הקולקטיב בהופעה.

פסטיבל הבירה האחת עשרה- יומיים של בירה, אוכל ומוזיקה טובה על הדשא של גןהעצמאות.

על במת ההופעות המרכזית יעלו הדג נחש ומרסדס בנד מארחים את טונה

‏9/7/15-‏19/7/15 פסטיבל הקולנוע הבינלאומי ה- 32 בירושלים

פסטיבל הקולנוע הבינלאומי בירושלים נחשב לאירוע הקולנוע הבינלאומי הגדול והחשוב בישראל. הפסטיבל נמשך עשרה ימים ומתרחש בסינמטק ירושלים השוכן אל מול חומת העיר העתיקה ובמספר אתרים בסמוך אליו. "אמא שלי", סרטו החדש של הבמאי האיטלקי נני מורטי, יפתח את פסטיבל הקולנוע ה-32 ירושלים ויוקרן בבכורה ישראלית בבריכת הסולטן אל מול קהל של אלפי צופים ב-9 ביולי.

כ-60,000 שוחרי קולנוע ותרבות מהארץ ומהעולם פוקדים את הפסטיבל מדי שנה והוא זוכה לתשומת לב רבה של כלי התקשורת המקומיים והזרים. מיקום: סינמטק ירושלים.

‏18/7/15  נעילת פסטיבל הקולנוע - הסנדק בליווי הסימפונית ירושלים

פסטיבל הקולנוע ירושלים מזמין אתכם לחוויה של פעם בחיים

הקרנת סרטו האגדי של פרנסיס פורד קופולה "הסנדק" על מסך ענק בליווי מוסיקה חיה בביצוע התזמורת הסימפונית ירושלים רשות השידור בניצוחו של ג'סטין פריר.

על רקע חומות העיר העתיקה מוזמן הקהל לחוויה מוסיקלית קולנועית ראשונה מסוגה בישראל המשלבת חווית צפייה ייחודית והנאה צרופה של קונצרט.

"הסנדק", הסרט הגדול של כל הזמנים ועטור הפרסים בקונצרט קולנועי שבו התזמורת הסימפונית ירושלים תנגן את המוסיקה המופלאה של נינו רוטה .

בריכת הסולטן ירושלים מארחת את מופע הבכורה העולמי של הסנדק לייב .

האירוע יתקיים בבריכת הסולטן בשעה: ‏20:45     

‏סטריט-בול ירושלים  - 14/7/15-‏16/7/15

'סטריטבול ירושלים 2015' - טורניר הכדורסל 3X3 הוותיק והגדול ביותר בישראל, המתקיים זו השנה ה- 19. האירוע יתקיים בתאריכים 14-16 ביולי 2015, בין השעות 15:00 – 22:00, בכיכר 'ספרא' בירושלים, הכניסה חופשית. למשך שלושה ימים, כיכר 'ספרא' תהפוך למגרש הכדורסל הגדול ביותר בישראל ! הכולל:  300 קבוצות כדורסל, 1,000 משחקי כדורסל, בהשתתפות של כ- 1,200 כדורסלנים וכדורסלניות,  12 מגרשים ולראשונה, מגרש מרכזי עם טריבונות.

מרתון ספינינג -15-16/7/2015

רוכבים מול חומות העיר העתיקה- עיריית ירושלים מקיימת זו השנה השישית את מרתון הספינינג של ירושלים הנחשב לגדול בארץ. לאור הביקוש הגבוהה, הוא יתקייםהשנה במהלך יומיים. כמיטב המסורת יהיה המרתון מושקע ויעניק למשתתפים חוויה של פעם בשנה. המיקום המיוחד מול חומות העיר העתיקה (מעל אלרוב שד' ממילא, סמוך לשער יפו), המדריכים המקצועיים והטובים בארץ, האווירה המיוחדת וכמובן 225 המדוושים בכל מקצה (!) ובסך הכל למעלה מ 1,300 רוכבים, מקנים לאירוע מימד אחר ומבטיחים למשתתפים בו ערב קסום.

האירוע יתקיים ברחבת שער יפו,  בן השעות: ‏19:00 -‏23:00           

 

מרתון זומבה  - 14/7/2015

רוקדים מול חומות העיר העתיקה- זו השנה השלישית שעיריית ירושלים  מקיימת את מרתון הזומבה. האירוע יתקיים ביום שלישי ה-14.7.15, מול חומות העיר העתיקה, בשדרות אלרוב (בסמוך לשער יפו). במרתון  מרתון הזומבה יכלול  מספר מקצים החל מהשעה 18:00 ועד השעה 23:00. האירוע יתקיים ברחבת שער יפו בן השעות:20:00-23:00

‏3/8/15-‏15/8/15 חוצות היוצר

הפסטיבל הבינלאומי לאמנות ואומנות חוצות היוצר מתקיים במתחם חוצות היוצר ובבריכת הסולטן, אל מול מגדל דוד ולמרגלות חומות העיר העתיקה. היריד מתקיים זה למעלה משלושים וחמש שנים, והפך למסורת בירושלים ולאטרקציההתיירותית והאמנותית הגדולה ביותר בארץ בתקופת הקיץ.

היריד יהיה פתוח לקהל כל ערב (פרט ליום שישי) בין השעות 18:00 – 23:00 ובמוצ"ש מצאת השבת ועד חצות. 

בנוסף ליריד יתקיימו בבמה המרכזית מדי ערב בשעה 21:00 הופעות של מיטב הזמרים בניהם:שלומי שבת, שרית חדד מארחת את קובי אפללו, גידי גוב מארח את יהודית רביץ, דודו אהרון, מוש בן ארי, אביתר בנאי, כנסיית השכל מארחים את ריטה, עברי לידר מארח את נינט, אברהם טל מארח את דודו טסה, אביב גפן ואתניקס מארחים את לירן דנינו.

ביריד תתקיים תצוגה ישראלית ותצוגה בינלאומית עשירה. בתצוגה הישראלית: למעלה ממאה וחמישים אמנים ואומנים ישראלים מציגים ציורים, הדפסים, קרמיקה, צורפות ותכשיטים, אריגה וטקסטיל, יודאיקה, צעצועים, אומנות בטכניקות מעורבות עבודות עץ ועוד.

התצוגה הבינלאומית: ביריד משתתפים אומנים ואמנים רבים מחו"ל שמציגים את יצירותיהם בתצוגות וביתנים מיוחדים. התצוגה הבינלאומית כוללת אומנות אותנטית ומגוונת: מהמזרח הרחוק,  מאירופה –אסיה, מאפריקה  והמזרח התיכון

השנה יינתנו 2 כרטיסים בעת הרכישה, כרטיס כניסה ליריד וכרטיס כניסה למופע, מס' הכרטיסים למופע מוגבל. (כרטיס הכניסה ליריד מאפשר צפייה במופע). לתשומת לבכם, הכניסה למופע תתאפשר באמצעות הכרטיס המיועד למופע בלבד. חוצות היוצר ובריכת הסולטן בן השעות: 18:00-23:00

 

‏27/7/15-‏31/7/15 פסטיבל בבית

מופעים וקהל נפגשים בבתים ירושלמיםפסטיבל בבית מציע לכם סדרה של מופעים אינטימיים בבתים שונים וברחבי העיר שיאירו את המקום, את היצירה ואתכם באור חדש וימשיכו להדהד עוד הרבה אחרי שתעזבו את הבית. כל מופע נמצא באזור שונה של העיר ופותח דלת לעולם אחר לגמרי. השנה, יותר מתמיד, אנחנו מבקשים להרחיב את מושג הבית ומאתגרים את המקום ואת הקהל שלנו עם מופעים שיש בהם התערבות אמנותית מעוררת מחשבה במרחב הציבורי. בפסטיבל השנה תפגשו יצירות שמבקשות לערער לרגע את המובן מאליו, ולאפשר שיח אמת - בדק בית במקומות שיפתיעו גם את מי שמכיר את העיר היטב. בואו, אנחנו בבית. האירוע מתקיים במסגרת עונת התרבות ירושלים 2015.

לפרטים נוספים:http://www.jerusalemseason.com/in-house-heb

 

‏נקודת מגע 6/8/15

סערה לילית של אמנות ואנשים במוזיאון ישראלפעם אחת בשנה הופך מוזיאון ישראל לזירת התרחשות לילית מסעירה ומפתיעה שבה האמנות יורדת מהקירות, זולגת מהאוספים ומתגלגלת מהחללים המוזיאלים אל נשמתם של אלפי המבקרים. בערב זה אתם לא רק צופים, אלא שותפים, חווים ומגיבים. בשנתה השישית, ממשיכה נקודת מגע לאתגר ולהפתיע, את עצמה ואת הצופה. מרדת החשיכה ועד 03:00 בבוקר יציגו ברחבי המוזיאון וגן האמנות עשרות אמנים נקודות מפגש מסקרנות ומעוררות מחשבה. אמני פרפורמנס יחכו לכם ליד, בין ובתוך עבודות האמנות - מתכתבים איתן במוסיקה, במחול, בדיבור ובהמצאות אחרות ויוצרים מציאויות חדשות ומרגשות. 

המוזיאון צעיר, הלילה צעיר עוד יותר. בואו.

מוזיאון ישראל-שעה: ‏20:00 -‏02:00

 

‏טוק טוק 10/8/15-‏13/8/15

אירוע אינטימי רב משתתפים בבית מלוןהכל יתחיל בצ'ק אין לשעה בלבד במלון פרימה רויאל בירושלים. פקיד הקבלה יפנה אותך לחדרך: מיטה זוגית גדולה, סדינים לבנים מתוחים, שידה, טלוויזיה, מגבות, סבונים עטופים אחד-אחד. בדיוק כמו בחדר הצמוד, וכמעט כמו בכל מלון שביקרת בו. בבית מלון, אתה תמיד רחוק מהבית וקרוב אל עצמך. בחדר ששכרת לזמן מוגבל, אתה חופשי להשתחרר, להסתחרר, להסתתר ולהרהר. בחדר כזה, רגיל לגמרי, מתחיל "טוק טוק". אירוע אינטימי רב משתתפים. מאחורי כל דלת יחכה לכם סוד: כ-40 אמנים, אנשי וידאו וסאונד, שחקנים, מוזיקאים, חדרניות, טבחים, כותבים ובמאים ייצרו, ביחד ולחוד, חוויות פרטיות וחד פעמיות לכל צופה וצופה. יותר מזה לא נוכל לגלות.

האירוע מתקיים במסגרת עונת התרבות הירושלמית, מלון פרימה רויאל בן השעות: ‏18:00 -‏ 24:00 .              

החזית -‏17-20 באוגוסט

באוגוסט הזה החזית חוזרת בפעם השלישית עם מוסיקה עצמאית במלוא מובן המילה. מנה גדושה של הזיות, טינה לממסד, וחרעות מוסיקליות בארבעה ימים של שידורים, הופעות, וטקסים מכופפי תודעה - מוסיקה לא ארוזה מבריכת הכדורים של המזרח התיכון.בואו לבקר אותנו במפקדת האם שתוקם השנה בחצר אורט נביאים. מתחילים את השידורים מידי יום כבר בשעות הבוקר עם סקירות, ראיונות והשמעה של התופעות הכי מרתקות שמנפק הכרך. עם השקיעה, יעלו על במת החזית הופעות חיות ברוח הדברים - מההיצע המוסיקלי הכי מעניין שיש לעיר להציע, דרך פרוייקטים חדשים שהחזית לקחה חלק בהתנעה שלהם, ועד אורחים קרובים-מנטלית שיגיעו מהרחוק הגיאוגרפי. בשעה 23:00, כשייסתיימו השידורים, החזית תצא להסתובב בעיר בתקווה כנה לעשות יותר נזק ממה שכבר נגרם. האירוע מתקיים במכללת אורט בנביאים.           

מתחת להר - ‏25/8/15-‏28/8/15

פסטיבל מתחת להר, בשנתו הרביעית, יתקיים סביב הנקודה הטבורית של הר הבית ובמעגלים הולכים ומתרחבים סביבה. הוא יבחן את היחסים שנחרטו בהיסטוריה עקובה מדם, כמו גם את מרקם החיים היומיומי על ההר. הוא מתעקש להשאיר על השולחן את הקדושה, ההיסטוריה, הקונפליקט, המיתולוגיה, הכיבוש, היופי, השנאה, ההוד, הלאומנות והכאב שטמונים בהר הזה ומבקש להרכיב מהם תצרופות חדשות ותובנות על המקום והזמן הזה, על העתיד האפשרי והמדומיין ועל חיים יחד. עבודות האמנות שיוצגו בפסטיבל יבצעו פעולות שיציעו הסתכלות אחרת על הנרטיב המוכר והמקובל של הר הבית ויבקשו לבנות לו סיפורים ומחוות אתאיסטיים, הומניסטיים ואוניברסאליים, מבלי לדחות את הקודש, העבר וההבדל. הן יבקשו להדגיש את החשיבות הארכיטקטונית, האמנותית, הארכיאולוגית, הפרפורמטיבית והסמלית של ההר וינסו להציג דרכים חדשות מן המבוי הסתום הפוליטי והרוחני שאליו הוא נקלע.

‏פסטיבל ירושלים למוזיקה מקודשת 30/8/15-‏4/9/15

פסטיבל ירושלים למוסיקה מקודשת הוא הרבה יותר מפסטיבל של מוסיקה טובה. הוא קריאה טהורה, ברורה ואמיצה ליוצרים ולאורחים מכל גזע, דת ולאום לבוא לירושלים ולחגוג את עצמם ואת כל מה שקדוש עבורם. הפסטיבל מבקש להפוך את ירושלים, למשך שבוע לפחות, לעיר שבה האוטופיה מקבלת הזדמנות לבצבץ במציאות. למקום שמארח אמנים וקהלים מכל העולם והופך לאתר עלייה לרגל שבו ניתן לבנות הווה חדש על בסיס כל מה שהיה וכל מה שכבר קיים. בשנתו הרביעית מגיע פסטיבל ירושלים למוסיקה מקודשת לעומקים חדשים ומציע תוכנית אמנותית רחבה יותר, סגנונות מוסיקליים חדשים ושילובים חדשים ומקוריים. הקהל מוזמן  להתענג על הפקות מקור בלתי נשכחות, לחוויה מטלטלת, מרעננת וחד פעמית לחגיגה מוסיקלית חוצת יבשות, הגדרות ואמונות.

‏שם,שם - בין שמיים לארץ - 28/7/15-‏13/8/15

שם,שם - הוא פרויקט אמנות בין תחומי של "בין שמיים לארץ" בשיתוף בית אבי חי: שלושה שבועות של חישוב מסלול מחדש - דרך אמנות ומחול, צפיה בכוכבים, פרפורמנס וארוחה מסורתית, מוסיקה ולימוד. במרכז הפרויקט תערוכת אמנות המציגה יצירות המבקשות לייצר מרחק מהכאן והעכשיו, ולהצביע אל מקום אחר. כמו ציטוט המבקש מאיתנו לעזוב את ה"כאן" ולעקוב אחריו אל מקורו, מזמין אותנו "להיות שם". הפרויקט הבין תחומי של "בין שמיים לארץ" מתקיים זו השנה הרביעית, והוא אח של "עכשיו עכשיו" ו"נביא נביא". הכניסה לתערוכה חופשית בשעות הפתיחה של בית אבי חי. כל האירועים בהרשמה מראש.

‏כלייזמר חובק עולם - 3/8/15

מופע מיוחד לכבוד 50 שנה למוזיאון ישראלמיטב אמני הכליזמר מכל רחבי העולם - מופע כלייזמר רב משתתפים המפגיש את עולם הניגונים וחצרות העיירה היהודית עם מגוון תרבויות וסגנונות מוסיקליים מרחבי הגלובוס. המופע מתקיים כחלק מפסטיבל הכליזמרים הבינלאומי  ירושלים. מוזיאון ישראל גן הפסלים, ‏21:00 -‏23:00

אירועי הקיץ והפסטיבלים בכיכר ספרא ובשכונות הבירה -

במהלך חודשי הקיץ תקיים עיריית ירושלים, זו השנה השישית ברציפות,  חמישה מופעים גדולים ומושקעים במיוחד תחת הכותרת "קיץ בכיכר ספרא".  השנה העירייה גם תומכת באופן משמעותי בעוד שבעה פסטיבלים גדולים שיתקיימו במהלך החודשים אוגוסט וספטמבר בשכונות העיר בניהם ברמות, בקעה, פסגת זאב, קטמון, עין כרם ועוד. רוב רובם של המופעים הינם ללא תשלום וההערכה היא כי מאות אלפים מתושבי הבירה, לצד תושבי ישראל ותיירים רבים צפויים ליהנות משלל האירועים והפסטיבלים הקיץ בירושלים.

אירועי הקיץ בכיכר ספרא: אגף התרבות של העירייה בחר השנה להקדיש את המופעים לאמנים ירושלמים שנולדו וגדלו בעיר ושחלקם עדיין מתגוררים בה.

ערב ט"ו באב, יום חמישי 30/7  - אהרון פררה יארח במופע "עכשיו התור לאהבה" המוקדש לעוזי חיטמן ז"ל , את חני נחמיאס ויוצרים נוספים.

יום חמישי,  6/8 - להקת הפלמנקו הירושלמית "רמנגאר מארחת את הזמר והיוצר שלמה יידוב בכיכר ספרא במופע שישלב מוסיקה וריקודים דרום אמריקאים.

יום חמישי 13/8 - החלילן והמוסיקאי הירושלמי מתן קליין יארח את מיקי גבריאלוב בליווי נגנים והאנסמבל של מתן במיטב השירים שנכתבו לאריק איינשטיין.

יום חמישי, 20/8 -  להקת פרח אדום תארח את הזמרת היוונייה הנודעת מריו במופע מיוחד ומרגש הכולל שירים ממיטב הזמר היווני בליווי תשעה נגנים מיוון ומישראל.

פסטיבלים בשכונות במהלך החודשים  יולי – אוגוסט:

יום שלישי 28/7/15  - "כל הפסגה במה"  : בכיכר טוניק והרחובות הסמוכים בשכונת פסגת זאב- פסטיבל רחוב עם אמני רחוב, פנטומימאים ושחקנים שיציגו על מרפסות, אמנים של מופעי אש, רקדני ברייקדאנס ועוד.

יום חמישי 30/7/15 בשעות אחה"צ יתקיים בעמק הצבאים פסטיבל "מוסיקטמון"פסטיבל קיימות וקהילה והפנינג ענק של מופעי חוצות, הצגות ילדים, סדנאות עם החברה להגנת הטבע, איכות סביבה, כלכלה מקומית ועוד.

ימים שלישי-רביעי 25-26/8/15 - 'פסטיבל כלי הקשה'  בגן הקיפוד שבשכונת רמות אלון – אירוע חגיגי עם מופעי מיטב אמני ישראל: הפרוייקט של רביבו, איקי לוי והרסטה היברו-מן, יובל דיין ועוד,  לצד יריד ענק וסדנאות אמנות.

ועוד במהלך חודש ספטמבר יתקיימו  5 פסטיבלים בשכונות ופסטיבל הפיוט בכיכר ספרא לפרטים נוספים באתר עיריית ירושלים. 

‏סטריט גול - 3/8/15-‏4/8/15

עיריית ירושלים תקיים זו השנה השמינית את טורניר הסטריטגול, 3X3 שחקנים (ללא שוער) על הדשא של אצטדיון טדי. במהלך ימי התחרויות, יהפוך אצטדיון טדי לאתר קט - רגל מרכזי בו יוצבו 7 מגרשים קטנים ומגרש מרכזי אחד. באירוע הייחודי ייטלו חלק כ- 150 קבוצות שיתחלקו לחמש קטגוריות גיל (גילאי 10 - 40). במהלך הסטריטגול יתקיימו מופעי ראווה ופעילויות שונות ומגוונות וכן טורנירים ותיקים מאגודות, מאמנים, תקשורת, לוחמי אש ושחקני עבר והווה מאגודות הספורט.

‏הפסטיבל הבינלאומי לתיאטרון בובות - 9/8/15-‏13/8/15

הפסטיבל הבינלאומי לתיאטרון בובות בירושלים, המתקיים מזה מספר שנים מציע פעילות חווייתית עשירה ואיכותית לכל המשפחה ומהווה הזדמנות לילדים והורים להיחשף למגוון רחב של מיטב מופעי תיאטרון הבובות העכשווי מישראל ומכל רחבי העולם . הפסטיבל מעלה הצגות ואירועים לילדים ולמבוגרים של תיאטרון בובות עכשווי והמסורתי, תיאטרון חפצים ותיאטרון דימויים, תוך הקפדה על היצע מגוון, איכותי ועדכני. מאז הקמתו אירח הפסטיבל אמנים רבים, חשובים וידועים בתחומם מהארץ ומהעולם. הפסטיבל הינו האירוע החשוב ביותר בישראל בתחומו ובעל מוניטין בינלאומי כמותג ישראלי-ירושלמי. הפסטיבל חושף את הקהל הרחב למדיום תיאטרון הבובות העכשווי, ומפתח דיאלוג בין תרבותי בין יוצרים ישראליים לאמנים ויוצרים מרחבי העולם, באמצעות מופעים, מפגשי-אמן וסדנאות.

פסטיבל היין במוזיאון ישראל - ‏17/8/15-‏20/8/15

אחד האירועים הגדולים והחשובים המתקיימים בבירה מדי שנה הוא פסטיבל היין הנערך במוזיאון ישראל. פסטיבל היין בירושלים, האירוע המוביל של ענף היין בישראל שכולו הצדעה ליקבים הישראלים, איגד בשנה שעברה מספר שיא של 60 יקבים ישראלים אשר הציעו מאות יינות לטעימה, כאשר חלקם הושק לראשונה במסגרת הפסטיבל.

בנוסף לדוכני טעימות היין, זוכים אלפי חובבי היין המגיעים מכל רחבי הארץ ליהנות גם מדוכני מזון של מסעדות מובילות (סושי, פיש& צ’יפס, מאפים, שוקולד ועוד), דוכני מוצרים משלימים לעולם היין, מוצרי גורמה איכותיים, הופעות חיות בסגנונות שונים ועוד, וכל זאת באחד המקומות היפים והקסומים ביותר התואמים את אופי האירוע – גן האמנות של המוזיאון, הנחשב לאחד מגני הפסלים היפים בעולם.

שעה: ‏19:00 -‏23:00, מיקום: מוזיאון ישראל

‏פסטיבל סוף הקיץ - 25/8/15-‏27/8/15

פסטיבל רב-תחומי מקורי מבית היוצר של תיאטרון ירושלים- פסטיבל עשיר, מקורי, מסעיר וחוצה גבולות המפגיש בין אמני הבמה ואמני המסך העכשווים, המתקיים תחת כיפת השמיים. בכל ימי הפסטיבל מגוון הופעות אחר הצהריים "לקראת שקיעה" לכל המשפחה, ומופעים "לאחר השקיעה" ואל תוך הלילה.

39 ₪ לרוכשים באתר התיאטרון http://www.jerusalem-theatre.co.il/

49 ₪ לרוכשים בקופת התיאטרון 02-5605755

סדרת טיולי אופניים ברחבי פארק ירושלים:

יתקיימו בימי חמישי בתאריכים: 23.7, 30.7, 6.8, 13.8

אגף הספורט של עיריית ירושלים בשיתוף פארק ירושלים, ו"מצוק טיולים" מציעים הטבה ייחודית למשתתפים בקמפיין הקיץ של ירושלים: סדרת טיולי אופניים ברחבי הפארק שבסופם חוויה ייחודית: תצפית ערב מרהיבה ב"ספארי של ירושלים", סכר מוצא, בו מתקיימת פעילות ענפה של חיות בר . סיורי האופניים ייצאו בימי חמישי אחר הצהריים מאזור צומת הגבעה הצרפתית במסלול של פארק נחל צופים, פארק עמק הארזים, פארק עמק מוצא והחזרה לתחנת הרכבת הקלה בהר הרצל. הסיורים מתאימים לבודדים, זוגות ומשפחות שילדיהם מעל גיל 12 שיודעים לרכב על אופניים ברמה סבירה. אורכו של המסלול כ- 11 ק"מ והוא מתאים גם לרוכבים חובבים. ציוד:  אופניים, קסדות, רכב מלווה ומדריך – עלינו!  יש להגיע עם בגדים מתאימים לרכיבה ונעליים סגורות חובה! רצוי מאוד להביא תיק גב קטן ובו מים לשתייה , אוכל קל ומצלמה.

תחבורה- הגעה עצמאית לתחנת הרכבת הקלה בגבעת המבתר, חזרה עצמאית מתחנת הרכבת הקלה בהר הרצל

מסגרת זמנים:

17:00 – התכנסות בתחנת הרכבת הקלה בגבעת המבתר

17:15 – הצטיידות ותדריך יציאה

17:30- יציאה למסלול שכולל 2 תחנות עצירה והסבר בעמק הארזים.

19:30- סיום מסלול, החזרת ציוד ותצפית מודרכת בחיי הלילה של ירושלים

20:30 הסעה להר הרצל.

עלות: 30 ש"ח ליחיד, מעל 3 חברי משפחה: 25 ש"ח למשתתף.

הסיורים יוצאים בימי ה בתאריכים: 23.7, 30.7, 6.8, 13.8

השתתפות בסיור מחייבת הרשמה ותשלום מראש  באתר:http://pedalim.com/items~140.htm

במידה ומספר המשתתפים בסיור יהיה קטן מ 10 משתתפים הוא יבוטל.

לפרטים נוספים: 026431342. מצוק טיולים

 

פתיחת תערוכת בצלאל – 23/7/15

התערוכה השנתית של בוגרי בצלאל, היא תערוכת הסטודנטים המרתקת בישראל וידועה במקוריותה יוצאת הדופן.  התערוכה תציג ברחבי הקמפוס עבודות ציור, פיסול, צילום, עיצוב, תכשיטים ואביזרי לבוש ואופנה, מיצבים, מיצגים, סרטי וידיאו ואנימציה, כלי קרמיקה וזכוכית.

בתערוכה יוצגו עבודות הגמר של בוגרי המחלקות : אמנות, עיצוב תעשייתי, תקשורת חזותית, צילום, צורפות ואופנה, אמנויות המסך, עיצוב קרמי וזכוכית, וארכיטקטורה (המחלקה לארכיטקטורה מציגה בבניין במרכז העיר, בצלאל 1 פינת שמואל הנגיד, ירושלים).

אלפי המוצגים של בוגרי שנת הלימודים, מורכבים מקשת רחבה של פרויקטים אישיים העוסקים במגוון תחומים החל מנושאים אישיים, דרך נושאים הנוגעים במציאות הישראלית, בשאלות החיים ועד רעיונות חדשניים ויצירתיים בתחום פיתוח המוצרים לצד עיסוק בשורשים ובמסורת. ביקור בתערוכה,   יאפשר לקהל הרחב להיחשף לחוויה הבלתי אמצעית שבמפגש עם העבודות המרתקות של הסטודנטים בתחום האמנות העיצוב והארכיטקטורה והצצה לעולמו של הדור הבא בתחומים אלו.

פתיחה  23 ביולי, בן השעות  19:00 – 24:00 בהאקדמיה בצלאל – הר הצופים

המחלקות המציגות: אמנות, אמנויות המסך, תקשורת חזותית, צילום, עיצוב קרמי וזכוכית, צורפות ואופנה, עיצוב תעשייתי . הכניסה חופשית

24 ביולי 11:00 – 14:00 - פתיחת תערוכת סוף שנה של המחלקה לארכיטקטורה – בצלאל: רחוב בצלאל 1 (פינת שמואל הנגיד). שעות פתיחה:ימים א' – ו' – 10:00 – 21:00, ימי ו' – 10:00 – 16:00, נעילה 7 באוגוסט 2015 שעה:‏ 19:00 -‏23:00 בקמפוס בצלאל - הר הצופים.

‏9/7/15-‏15/7/15 פינאלה - בית הספר לתיאטרון חזותי

מדי שנה במהלך חודש יולי בוגרי בית הספר לתיאטרון חזותי מעלים שבוע הופעות גמר.  מדובר בעבודות ברמה גבוהה, וכל אחת מייצגת את שיאו של תהליך למידה אינדיווידואלי בן ארבע שנים.

העבודות הן במגוון ובשילוב תחומי האמנות הנלמדים בבית הספר: פרפורמנס, בובנאות, מחול, וידאו, מיצג, אנימציה, קול, אמנות פלסטית ועוד.העבודות הן מקוריות ומחדשות, וביניהן תמיד מספר עבודות המציגות או יציגו בפסטיבלים בארץ ובעולם. מדי ערב מגיעים כמאה איש, ביניהם אמנים ואנשי קהילת הפרפורמנס בארץ ובעולם, וכן קהל קבוע ומתחדש.

מיקום: בית הספר לתיאטרון חזותי

קישור:http://visualtheatre.co.il/

חבילות תיירות ונופש בירושלים:

תושבי ישראל יוכלו ליהנות מחופשה משפחתית בירושלים במחיר משתלם, במסגרת קמפיין הקיץ השנתי "קחו יומיים בירושלים" שיתקיים בחודשים יולי- אוגוסט. הקמפיין מתקיים זו השנה החמישית במטרה לעודד את התיירות בעיר. 

חבילות הלינה בעיר מציעות לילה שני ב-% 50 הנחה או ארוחת ערב משפחתית במלון ללא תשלום, למזמינים שני לילות ב- 25 בתי מלון נבחרים בירושלים.

ייחודו של הקמפיין הוא בכך שהוא מציע חבילה הכוללת לינה, סיורים, מסעדות ואירועי תרבות ופנאי במחיר נמוך במיוחד.

מבקרים שירכשו חבילות לינה ייהנו מסיורים מודרכים בעיר ללא תשלום, מהנחות בכניסה למוזיאונים ולאירועי מוסיקה,תיאטרון ואמנות דוגמת פסטיבל חוצות היוצר 2015, הפסטיבל הבינלאומי לתיאטרון בובות, פסטיבל סוף הקיץ, פסטיבל הכליזמרים הבינלאומי ועוד מגוון אירועים, מוסדות תרבות ואתרים ברחבי העיר.

תמונות: באדיבות flash 90, דוברות עיריית ירושלים, יח"צ מוזיאון מגדל דוד (צילום: חמוטל וכטל),  יח"צ מוזיאון ישראל, הרשות לפיתוח ירושלים.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה