מפגשי שולחן עגול- זירוז הליכי רישוי ובנייה בעיר



עיריית ירושלים, חברת מוריה וארגון הקבלנים בירושלים ישתפו פעולה כדי להקל על הקבלנים בכל הנוגע לזירוז הליכי רישוי ובנייה

עיריית ירושלים וארגון הקבלנים מקיימים מפגשי "שולחן עגול" סדירים מזה כשנה בנושאי הקלה וזירוז בהליכי רישוי ובנייה לתועלת הציבור.

בפגישה שהתקיימה ביום חמישי האחרון במסגרת "שולחן העגול" אצל מנכ"ל עירית ירושלים מר אמנון מרחב, בהשתתפות יו"ר ארגון הקבלנים בירושלים והסביבה מר בועז ישראל, מנכ"ל הארגון וחברי הנהלת הארגון, מנכ"ל חברת מוריה ומנהלי אגפים במנהל התכנון של עיריית ירושלים הוחלט על המשך שיתוף פעולה בין הגורמים השונים כדי להקל על הקבלנים במספר נושאים וביניהם בירוקרטיה בקבלת היתרים, בבדיקות היתכנות של פרויקטים במסגרת תמ"א 38, קיצור הליכים לקבלת היטלי השבחה ושומה, קביעת תנאי סף סבירים במכרזים עירוניים לקבלנים והפחתת עלות המכרז, מניעת בירוקרטיה במהנדס העיר, זירוז קבלת טופס 4 ועוד.

בנושא תמ"א 38, סוכם שקבלן או יזם המעוניין לבצע פרויקט של תמ"א 38 בירושלים, יוכל לבצע בדיקה ראשונית עם צוות משותף של אגף התכנון ואגף הרישוי בעיריית ירושלים, על מנת שהקבלן או היזם יקבל מידע מדויק יותר בנושא האפשרויות שהוא יוכל לבצע בהמשך.

הוחלט כי תנאי הסף של מכרזים עירוניים ושל חברות הבת של העירייה (מוריה ועדן) יהיו סבירים ולא גבוהים מאד כמו המכרזים האחרונים שיצאו.

באשר למחירון המכרזים, סוכם שיוקם צוות משותף שבו יהיו נציג עירייה, נציג חברת מוריה ונציג מארגון הקבלנים שייקבע רמות מחיר לקניית מכרז, כדוגמת חברות הבת בתל אביב, נתיבי ישראל, משרד הבינוי.

הקבלנים העלו טענות על חסמים בירוקרטים שונים ומנכ"ל העירייה הורה להתיר את החסמים במיוחד בפרויקטים שאושרו בוועדת הליווי של משרד הבינוי.

לגבי טענות על עיכובים בקבלת טופס 4 בגלל שמשרד הבינוי לא מסיים את עבודות הפיתוח, ענה מנכ"ל העירייה שהעירייה פועלת מול משרד הבינוי כדי שיעבירו לעירייה את התקציב ואת האחריות לביצוע של עבודות הפיתוח  על מנת לזרז את ביצועם ולא לגרום לעיכובים במסירת הדירות לדיירים.

הקבלנים ביקשו מהעירייה שתגביר את האכיפה על מבנים שנמסרו לדיירים ומתבצעות בהן עבודות לא חוקיות שמשנות את חזות הבניין ובסופו של דבר פוגעות בחזות העיר. המנכ"ל הורה להגביר במידי את האכיפה כנדרש.

בנושא היטלי השבחה, הקבלנים קבלו שמשך הזמן לקבלת שמאות או לקבלת אישור חיוב שומה הוא ארוך מדי.

סוכם שמנהל אגף רישוי ופיקוח יבחן סוגיה זו בעדיפות ראשונה.

כמו כן הקבלנים העלו את סוגיית המחסור באתרי הטמנת פסולת בניין ועודפי עפר. סוכם שמנכ"ל העירייה יטפל בעניין בהקדם מול מנהל מחוז ירושלים במשרד להגנת הסביבה לקבלת אישור להפעלת האתר בהר חומה.

בועז ישראל יו"ר ארגון קבלני הבניין והתשתיות בירושלים והסביבה: "אני מברך את אמנון מרחב על שיתוף הפעולה ומודה לו על הפעולות שנעשו ועוד יעשו בכדי להקל על הליכי הבנייה בירושלים".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה