מרחק נגיעה מהצלחת: הפועל ירושלים ניצחה את הפועל אילת 65:80



משחק טוב של האדומים, שמריחים את ההזדמנות הגדולה לזכות באליפות הראשונה בתולדות המועדון. אילת תנסה להפתיע במשחק מספר 2 בהיכל הארנה בירושלים

שבע שנים הפועל ירושלים לא הופיעה בשלב הגמר של ליגת ווינר. שבע שנים עברו מאותו משחק זכור בת"א אז הפסידה בשניות האחרונות למכבי ת"א, ויש עדיין כאלה שטוענים שרק טעות שיפוט מנעה מהם צלחת ראשונה, ועוד מול האלופה הבלתי מעורערת של הליגה. מאז זרמו הרבה מים בנהר. מכבי ת"א היא כבר לא האלופה הבלתי מעורערת, והשנה זו תהיה השנה הרביעית מאז אותו משחק זכור, שבו היא לא זוכה בצלחת. הקבוצות שזכו על חשבונה היו מכבי חיפה, הפועל חולון וגליל עליון. השנה על צלחת האליפות תחרט שמה של זוכה חדשה: הפועל ירושלים או הפועל אילת. את המשחק הראשון בסדרה ניצחה הערב(יום ב') הפועל ירושלים 65:80 באולם בגין באילת.

 
מבחינה מקצועית, החניכים של דני פרנקו ידעו כי הם צריכים לשים דגש בעיקר על שני שחקנים : אפיק ניסים ואדריאן יוטר. שני השחקנים עשו צרות למכבי ת"א בחצי הגמר, והפועל יודעת כי הם המוציאים לפועל המרכזיים של הקבוצה מהדרום. האדומים באו דרוכים למשחק, למרות שהרבה פרשנים ומוחות כדורסל כבר החליטו להעניק לה את הצלחת. הזרים שלא נרשמו הערב למשחק הם דרווין קיצ'ן וג'וזף ג'ונס.
מהלך המשחק: האילתים פתחו עם שתי שלשות, והירושלמים עם נקודות מצדם של תומפסון והלפרין נצמדו לכחולים, ולאחר 5 דקות התוצאה 12:9 לאילת. בחלק השני של הרבע האדומים התעוררו, ואת הרבע הראשון סיימו ביתרון 22:25. ברבע השני ברייסי רייט נכנס לעניינים, אך מן הצד השני אוסברי דאג להשאיר את אילת קרובה להפועל, ולאחר 5 דקות בתוך הרבע השני 36:28 להפועל. טוני גפני שנכנס בשורות האדומים הכניס אנרגיות טובות למשחק, ועזר להפועל לסיים את המחצית הראשונה ביתרון 36:44. את המחצית השנייה פתחה הפועל כמו שסיימה את הראשונה. תומפסון והלפרין העלו את האדומים ליתרון 40:53 כבר לאחר 3:30 בתוך הרבע השלישי. הפועל ירושלים לא הייתה טובה בריבאונד ההגנה שלה, ובעקבות זאת אילת צימקה את התוצאה ל- 57:49, 2 דקות לסיום הרבע השלישי. את הרבע השלישי הקבוצות סיימו בתוצאה 64:52 לירושלים. הרבע הרביעי היה אדום. שלשה של טימור העלתה את הפועל ליתרון 53:73 5 דקות לסיום. בדקות הסיום ניסו הקבוצות להלחם על כל נקודה על מנת להגיע עם הפרש טוב למשחק מספר 2 בארנה, 80:65 להפועל בסיום.

באילת בלטו: יוטר עם 16 נק' (8 ריב'), אסברי 14, כדיר 13 (8 ריב'), וואיט 8, שמחון 8, ניסים 5 (7 אס'), ברקוביץ' 1.

 לירושלים: רייט  עם 18 נק', תומפסון 17 (7 ריב'), גפני 13, אליהו 12 (7 אס'), הלפרין 11, טימור 4, סמית' 4, מקי 1.

 

הבעלים של הפועל ירושלים, אורי אלון, התייחס למשחק בסיום: "זה לא נגמר, יש עוד מחצית שלמה אצלנו בירושלים, מגיע לקהל הזה אליפות. אני מקווה שהשחקנים יביאו ליום חמישי את מה שהביאו היום. יש לנו קבומה טובה עם עומק. להפועל יש תוכניות יותר גדולות, אבל זה הצעד הראשון."
גם המאמן של הפועל ירושלים, דני פרנקו, התייחס לניצחון: "הקהל לא נתן לנו להוריד את הראש, הניצחון הזה שלהם. היום הזה לא אומר שום דבר. אין קלישאות לתת כרגע, נבוא כמו שצריך למשחק הבא. עשינו עבודה טובה ביחס למה שציפינו ברמה הקבוצתית, וזה היה מאוד חשוב."
משחק מס' 2 ייערך בהיכל הפיס ארנה ביום חמישי הקרוב(25.6) בשעה 21:00.
 
 
 
תמונה ראשית באדיבות Flash 90.
תמונה בגוף הכתבה באדיבות דקל אוברגוט.
 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה