אושרה תכנית "בינוי-פינוי-בינוי" נוף הפארק בשכונת עיר גנים



הוועדה המחוזית לתכנון ובניה במשרד הפנים אישרה, את תכנית "בינוי-פינוי-בינוי" בשכונת עיר גנים בבירה, אשר אושרה לפני כשנה על-ידי הוועדה המקומית לתכנון ובניה בעיריית ירושלים

התכנית ממוקמת בין הרחובות נורית וקוסטה ריקה בשטח 12.65 דונם וכוללת 100 יח"ד קיימות, בשלושה בנייני שיכון ברחוב הנורית.  התכנית מציעה בינוי של 408 יחידות דיור בשני מגדלים בני 22-25 קומות מעל קומת לובי, מגורים בשני מגדלים מעל מרכז מסחרי בגובה 12 קומות כל אחד, ומרכז מסחרי בין הרחובות הנורית וקוסטה ריקה. כמו כן, מתוכננים שטחים לציבור, גני ילדים, מעון, בית כנסת, שטחים לקהילה ושצ"פים (שטחים ציבוריים פתוחים).

בנוסף, התכנית תחבר את רחובות הנורית וקוסטה ריקה, אשר מאופיינים בטופוגרפיה תלולה ובהפרשי גובה של כ-20 מטר בין שני הרחובות. התכנון המוצע יצור חיבור ומעבר בין הרחובות.

התכנית מטפלת בבניינים שזוהו במסגרת תכנית אב לשכונות קריית יובל, קרית מנחם ועיר גנים כבניינים שהטיפול המתאים בהם הוא "בינוי-פינוי-בינוי".  הליך "בינוי-פינוי-בינוי" כולל בניה של בנין חדש ורק לאחר מכן הריסה של הבניינים הקיימים, תהליך התורם רבות לסיכויי המימוש של התכנית.

התכנית, שהינה רחבת היקף, הוכנה ביזמות פרטית, בהתאם לתכנית האב ואומצה על-ידי הוועדה המקומית לתכנון ובניה.

התכנית מאפשרת לדיירים הקיימים וודאות מקסימלית ביחס ליציאתו לפועל של הפרויקט וקובעת בניית אחד המגדלים על גבי שטח ציבורי קיים, על מנת לאפשר להתניע את התהליך ואכלוס חלק מהדיירים הוותיקים לפני הריסת בניינים קיימים.

את התכנית יזמה חברת פלא יזמות נדל"ן בע"מ, אשר זכתה במכרז של מינהל מקרקעי ישראל למגרש המסחרי. החברה נענתה לאתגר פרויקט "בינוי-פינוי-בינוי" שנעשה בשיתוף העירייה ומינהלת ההתחדשות עירונית בחברת מוריה.

התכנית הוכנה על-ידי האדריכלים דן איתן ורות להב שני מתכננים בולטים וחשובים בישראל.

ראש-העיר ירושלים, ניר ברקת מציין כי "הצבנו כיעד לפתח ולהרחיב את אפשרויות הדיור למשפחות צעירות בעיר, מתוך מטרה לשפר את איכות חיי התושבים, לאפשר את שיפור איכות הדיור ולהגדיל את הדירות ואת תוספת יחידות הדיור. בחמש השנים הקרובות מתוכננות להיבנות כ- 4,000 יחידות דיור בירושלים כחלק מרפורמה ראשונה מסוגה בארץ, במסגרתה לוקחת העירייה אחריות על הובלת פרוייקטי התחדשות עירונית. התכנית כוללת מדיניות חדשה של עיריית ירושלים לעידוד, תמרוץ וליווי התושבים והיזמים בפרויקטים של "בינוי פינוי. אנו פועלים ונמשיך לפעול כדי לפתח פתרונות דיור, חינוך, איכות ותרבות לטובת תושבי הבירה".

סגן ראש-העיר ויו"ר הוועדה המקומית לתכנון ובניה, קובי כחלון, מדגיש כי "המפתח להצלחה של פרויקטים 'בינוי-פינוי-בינוי' הוא התארגנות התושבים. כאשר היוזמה באה מהשטח זו חובה שלנו כמערכת העירונית לתת לתושבים את כל התמיכה שהם זקוקים לה, על מנת שהפרויקט ייצא לפועל. חברת פלא יזמות נדל"ן בע"מ שיתפה איתנו פעולה בעניין הזה ואני מזמין יזמים נוספים להרים את הכפפה. אנו רואים בקידום תכניות 'בינוי-פינוי בינוי' תכניות דגל מרכזיות במסגרת מאמצי העירייה לחיזוק וחידוש השכונות בירושלים".

ראש מנהלת התחדשות עירונית בחברת מוריה, עמית פוני מוסיף: "מדובר במתחם חשוב לבינוי –פינוי- בינוי שלמעשה פותח את הדרך לפרויקטים דומים באזור כולו. מנהלת ההתחדשות העירונית שמה לה דגש מיוחד על העבודה החברתית שבפרויקט זה ומלווה מקרוב את התארגנות התושבים ומסייעת להם לאורך השלבים השונים של הפרויקט. כמו כן אנו מעניקים ליווי ליזמים חברת פלא יזמות נדל"ן מתוך מטרה ברורה לקדם ככל הניתן את הפרויקט כולו המהווה נדבך נוסף בתנופה שאנו חווים בהתחדשות העירונית בירושלים".

הדמיה - באדיבות: דן איתן/רות להב-ריג אדריכלים ומתכנני ערים 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה