אלי טביב: ״בית"ר ירושלים נמצאת על המדף. אני נשאר עד אשר יגיע הרוכש הראוי"



הבעלים של בית״ר ירושלים כינס מסיבת עיתונאים בה הודיע כי ימשיך בתפקידו עד אשר ימצא רוכש מתאים. עוד הוסיף טביב כי הצעת הרכישה של האחים לוי לא הייתה אמיתית, אלא רק כדי להסית את דעת הקהל והאוהדים נגדו

במסיבת עיתונאים שכינס היום (ה') אלי טביב, הבעלים של הצהובה הירושלמית, והתקיימה באולמי הview בבירה, התייחס טביב למכירת הקבוצה, וציין: "בית"ר חשובה לי מאוד. זה לא סוד שאני ובני משפחתי עברנו תקופה קשה מאוד, שאני לא מאחל לאף אדם לעבור. הגיעו מים עד נפש מבחינת בני משפחתי. אני משוכנע שכל אדם במקומי היה נס על נפשו ולא מתעסק במצבו של המועדון. אני נתון ללחצים אדירים מצד בני משפחתי לעזוב את עולם הכדורגל. ברצוני למלא את רצון משפחתי, אך לא לעשות זאת ברגע אחד ולנטוש את בית"ר ירושלים".

עוד הוסיף טביב: "באתי לכדורגל בכלל, ולבית"ר ירושלים בפרט, מתוך אהבה ורצון אמיתי להשקיע, ולהחזיר את בית"ר ירושלים לקדמת הבמה, מה שלשמחתי אכן קרה בתקופה הקצרה בו אני משמש כבעלים של המעודון האדיר הזה. אעזוב כשאמצא את האדם או הגוף הראוי ביותר להחזיק במועדון, ולכן בימים אלו בית"ר ירושלים נמצאת על המדף, בלשון העולם העסקי. אך כל זאת במקביל כשאני והצוות המקצועי שוקדים ימים כלילות על מנת להכין את המועדון באופן הראוי ביותר למטרות שעומדות בפנינו בעונה הקרובה. להזכירכם פעם ראשונה מזה שבע שנים בית"ר ירושלים חוזרת לשחק באירופה. ישנה התעסקות ספקולטיבית מצד כלי התקשורת ובעלי אינטרסים צרים וזולים המעוניינים להציג אותי כחסר אחריות. לא כך פני הדברים, בית"ר ירושלים, ואני מתחייב, לא תעמוד יתומה ועירומה אשאר כאן ואטפל במועדון, עד אשר יגיע האדם הנכון."


הבעלים של בית"ר ירושלים התייחס גם לפגישות עם ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת: "מתוך תחושת שליחות ציבורית וקהילתית כלפי כל מי שבית"ר ירושלים יקרה לו, פניתי לראש עיריית ירושלים, ושטחתי בפניו את התמונה כפי שהיא במציאות, בבקשה אמיתית לעזרה מהאיש שעומד בראש המערכת העירונית והציבורית בעיר. בפגישתנו האחרונה עלתה האפשרות לנסות למצוא אדם או כמה אשר יקחו על עצמם את הבעלות על המועדון וידאגו לתקציב ראוי כדי להעמיד קבוצה טובה ומכובדת. לא ציפיתי שהתוצאה תהיה ספין תקשורת שמנסה להציג אותי כאחד שמנסה להיאחז בקרנות המזבח, וגרוע מכך, כתאב בצע שלא אכפת לו מהמועדון."

טביב התייחס גם לאחים שאול ומאיר לוי, שהגישו הצעה לרכוש את המועדוון: "אותם רוכשים לכאורה, האחים לוי, אשר פנו דרך לשכת ראש העירייה, והניחו הצעה לרכישת המועדון, הם אותם האנשים שלהזכירכם החזיקו בעבר בבבעלות על בית"ר ירושלים, והביאו את המועדון לשוקת שבורה מבחינה כלכלית, גירעון עמוק עד כדי 30 מיליון שקלים. אני לעומת זאת קיבלתי גירעון והתחייבויות של 20 מיליון שקלים, ופחות משנתיים תוך ניהול כלכלי שפוי, הצלחתי לצמצם עד כדי 6 מיליון שקלים בלבד את הגירעון, ובמקביל להעמיד קבוצה תוך כדי השקעה מכיסי. אותם רוכשים לכאורה, הלינו את שכרם עובדי המועדון במשך 4 חודשים בזמן כהונתם כבעלי המועדון. רק הגעתו של גאידמק הצילה את בית"ר מקריסה כלכלית טוטאלית, ונזק בלתי הפיך על סף הליכה לפירוק. להחזיר למועדון אנשים אשר רק לפני שנתיים הטיל ראש העיר וטו על האפשרות שיחזרו, זאת אכפתיות? לא ולא. לאחר מכירתה של בית"ר מאותם בעלי בית אשר טוענים כי טובת בית"ר ירושלים לנגד עיניהם, הם גבו באופן לא חוקי דמי שכירות לא פרופורציונלים על השימוש במתחם האימונים בבית וגן בסך כולל העולה על 20 מיליון שקלים. להזכיר לכולם, המינהל עצר את התשלום המטורף הזה, ותבע בבית המשפט את הכסף. זאת אהבת בית"ר? אלו אנשים שאכפת להם מהמועדון? אם הם אכן רציניים ואכפת להם מהמועדון, יכול להיווצר מצב שתחת כל מיקרופון רענן יעלה הנציג שלהם מאיר פניג'ל ויכפיש את שמי? התנהלות זאת מוכיחה שאין כאן דבר פרט לשיתוף פעולה מתוך קונספירציה של האחים לוי. לא היה כאן ניסיון אמיתי לרכישה, ואני אומר זאת באחריות. היה כאן ניסיון להסית את דעת הקהל נגדי, ואת התמיכה של אוהדי בית"ר נגדי. לשמחתי אוהדי בית"ר אינם טיפשים, והם יודעים להבחין בין מי שאכפת לו מהמועדון לבין מי שמנסה באופן פרובוקטיבי להטות את דעתם."

"לסיום, לא אתן לאף אחד לנסות לפגוש בשמי ובשם המועדון, וכתשתיג ע ההצעה המתאימה והנכונה, אמסור את בית"ר ירושלים בחפץ לב, רק לאחר שאדע כי עתידה מובטח ברצון אמיתי להשקיע, ולהשאיר את בית"ר בצמרת הכדוגרגל הישראלי, ולא כמו חבורת האפורטוניסטים אשר חפצים לעשות סיבוב תקשורתי, ולעשוק את בית"ר."

אלי טביב התייחס גם לעתיד המועדון מבחינה מקצועית, כשציין שקלאודימיר פריירה, אלי דסה, ושלומי אזולאי ישארו. הוא הוסיף וציין כי עם הבלם סזאר ארסו ידבר כשיחזור. לגבי אופיר קריאף טביב ציין כי ישמח לראות אותו ממשיך במועדון אם ירצה, וכי ישב עם אביו שוב, לאחר שהאחרון דרש דרעשות גבוהות מאוד עבור המועדון. הבעלים גם טען כי יביא שחקנים מתאימים שיכולים לשחק במסגרת האירופאית, וכי ישנם שחקנים שהוא מימש את האופציה עליהם, וישנם שחקנים שלא. באשר לאלה שלא, הוא מחפש שחקנים בעמדות שלהם.

לגבי עמדת המאמן, גילה אלי טביב כי לפני שהביא את גיא לוי למועדון, הוא רצה למנות את סלובודאן דראפיץ'. אך הוא היה מאמן בית"ר ת"א/רמלה שלא הייתה מוכנה לשחרר אותו. 
עוד התייחס טביב גם להוצאות הגבוהות באירוח משחקים באצטדיון טדי, והעלה את האפשרות שבית"ר תארח באצטדיון המושבה בפ"ת את המשחקים במוקדמות הליגה האירופאית.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה