פסטיבל יוצרים צמי"ד יוצא לדרך



פסטיבל "יוצרים צמי"ד" מתקיים זו השנה התשיעית במטרה לתת לאוכלוסיית צמי"ד (צרכים מיוחדים) ברחבי הארץ במה לחשוף את כישרונם ופעילותם לציבור הרחב. בפסטיבל יקחו חלק למעלה מ-300 יוצרים ואמנים בעלי מוגבלויות מרחבי הארץ בכ-40 מופעים ואירועים שיועלו בבמות ומתחמים ברחבי ירושלים

אירועי הפסטיבל נחשבים כאירועי שיא של מחלקת צמי"ד בעיריית ירושלים, המקיימת פעילויות רבות במהלך כל השנה בתחומי הקהילה, הספורט והתרבות עבור למעלה מ- 20 אלף תושבי הבירה המוגדרים כבעלי צרכים מיוחדים (נכים, בעלי פיגור, פגועי נפש, ליקויי ראייה ושמיעה ואחרים). הפסטיבל יתקיים בירושלים בין ה-27.5-7.6.15. 

בין המופעים הבולטים השנה בפסטיבל:

מופע פתיחה חינם בתיאטרון ירושלים בהשתתפות הזמר הראל מויאל שישיר יחד עם אמני הפסטיבל ובהנחיית מוטי פרנסיס מרדיו ירושלים. במהלך הערב יהנה הקהל מערב "טעימות" מהמופעים השונים שיועלו בפסטיבל,

הקוסם קווין ספנסר, ארה"ב,  שנפגע קשה בתאונת אופנוע והצליח לשקם את עצמו עצמאית באמצעות קסמים יגיע למכללת דוד ילין לכנס מיוחד בו יעביר סדנא על איך פועלים עם מוגבלות פיזית.

פלאש מוב המוני במתחם ממילא, "נזרקת לצדדים" סטנד אפ כשרוני של גל שני כהן שחקנית עם לקויות למידה במינהל קהילתי בקעה, מחול ללא גבולות – מופע ריקודים על כסאות גלגלים במתחם התחנה, מופעי תיאטרון בתיאטרון ירושלים, בית שמואל, בית מזי"א, סינמטק, צוללת הצהובהועוד, שת"פ ייחודי עם אמנים בעלי מוגבלויות ממזרח העיר, הפנינג הנגשה במתחם התחנה הראשונה, יריד מכירות בסינמה סיטי בו יציעו אמני צמיד את יצירותיהם, אירועים ומופעים ייחודיים בבתים האחד בעין כרם והשני בשראפט - בית צפפה, (תכנייה מלאה מצורפת להודעה).

אמנים בעלי צרכים מיוחדים, שנדבק בהם "חיידק" אמנויות הבמה, עובדים במהלך השנה כל אחד בתחומו עם אמנים בעלי שם בתחומי התיאטרון השירה והמחול. הפסטיבל המרכזי המתקיים מידי שנה בא להעניק להם את האפשרות לעמוד על במה ולספר את סיפורם האישי באמצעות אמנויות הבמה ומצד שני לחשוף את פועלם ולקרב אותם לחברה ולקהילה" אומרת שרה סלמן ראש מחלקת צמי"ד ומפיקת הפסטיבל ומוסיפה "השנה יתקיימו אירועים גם למשפחות לדוגמה קבלת השבת במתחם התחנה, יום עיון מיוחד להורים לבעלי ילדים עם צרכים מיוחדים או ערב מיוחד להורים שיתקיים בנוה חמד".

הפסטיבל מכיל בתוכו שיתופי פעולה הדוקים עם המנהלים הקהילתיים, עמותות וגורמים נוספים הפועלים בתחום כגון 'אקים',  נגישות ישראל, עמותת קשר, האוניברסיטה העברית בירושלים, מכללת 'דוד ילין', 'שק"ל' עמותת כנפיים, המרכז לחיים עצמאיים ועוד.

תמונה: באדיבות יח"צ 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה