הנשיא ריבלין: "בית"ר נורדיה מחיה את הלב והנשמה שפעמו בבית"ר ירושלים"



הנשיא ראובן (רובי) ריבלין, ראש עיריית ירושלים ניר ברקת ושלל כוכבי העבר של בית"ר ירושלים בראשות אורי מלמיליאן, הגיעו למשחק ההוקרה לזכר דוד (דדו) ישי ז"ל. במשחק לזכר הקפטן האגדי ניצחה בית"ר נורדיה ירושלים את קבוצת ותיקי בית"ר 2:4

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, חזר אתמול(יום ג') לאצטדיון טדי לאחר הפוגה ארוכה, ואף בעט את בעיטת הפתיחה במשחק ההוקרה החגיגי לזכר קפטן בית"ר ירושלים המיתולוגי דוד (דדו) ישי ז"ל. בדברים שנשא לפני פתיחת המשחק, לעיניי כ-1,500 צופים, התבטא הנשיא בחריפות בנושא הגזענות שהשתלטה על יציעי הכדורגל בארץ.

"האלימות והגזענות מזהמים את הכדורגל הישראלי", קרא הנשיא. "המשחק הזה הוא לא דרבי אלה משחק אהבה למנורה הבית"רית. בצד אחד מועדון בית"ר עם היסטוריה, גאווה ועוצמה. מנגד בית"ר נורדיה, שמנסה לעשות מאמצים להחיות את הלב והנשמה שפעמו במועדון נפלא זה, בית"ר ירושלים. מגרש הכדורגל הוא המקום שבו כולנו מסכימים על כללי המשחק שבו כולנו שווים והכישרון הוא שיכריע. יאללה בית"ר".

ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, נשא דברים אף הוא ואמר: "חגגנו השבוע את יום ירושלים ואין לי ספק שהעיר תעשה נעשה קפיצת מדרגה נוספת בחינוך ובספורט. חשוב לנו שאגודות הספורט ילחמו באלימות, ישאפו לחינוך, ערכים וזה מה שיוצא מאגודות הספורט שלנו בירושלים. אנחנו צריכים להילחם נגד האלימות בספורט".

והיה כמובן גם משחק. קבוצת הוותיקים התייצבה בהרכב מרשים שכלל, בין היתר את הטריו הקלאסי שוקולד-מנטה-מסטיק (אורי מלימליאן, דני נוימן וויקטור לוי), כשבשער עומד הממונה הטרי על הספורט בעיריית ירושלים, שוער העבר איציק קורנפיין ובהגנה משחקים וטרנים כמו אילן אלהרר, אופיר שמואלי ושלמה קירט. על הקוים עמד יוסי מזרחי.

נורדיה, הקבוצה מליגה ג', התייצבה מחוזקת במאמן הקבוצה, בלם העבר סרגיי טרטיאק, ובמנהל המקצועי של המועדון, קפטן בית"ר בעבר משה בן ארוש. במשחק ניצחה נורדיה 4:2. לוותיקים כבשו עידן טל ונצח מסובי, לנורדיה כבש בין היתר אמיר שווייקי, שגדל במחלקת הנוער של בית"ר אך נאלץ לעזוב בשל מוצאו הערבי. את אחד השערים בישל אביתר ברוכיאן שלראשונה שיתף פעולה על מגרש עם אחיו הגדול אסי במשחק מול הדוד, אורי מלמיליאן. אלמנתו של ישי העניקה גביע לקפטן המנצח, לי-אור קן דרור.

 

תמונה ראשית: משה ווינסטון.

תמונה בגוף הכתבה: שלי סטריט.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה