המזגן שיוביל את מהפכת המזגנים



לאחר שלוש שנים של פיתוח בו הושקעו מיליון דולר, על פי דברי החברה, הצליח בחור ירושלמי בן 28 להביא למה שלימים עתיד להוביל מהפכה בעולם המזגנים; מזגן ללא מדחס וצנרת

המזגן המדובר, מתבסס על טכנולגיה כשהרעיון העיקרי הוא חיסכון בצריכת חשמל, התקנה עצמית ואף גז ידידותי לסביבה (ניתן להריח ולנשום אותו והוא לא רעיל ), בנוסף לאלה המזגן פועל ללא מדחס, ללא צנרת, עוצמתי יותר, וללא צורך במתקין שכן אין התקנה. 
המוצר קל וקטן בחצי מהמזגנים הקיימים בשוק היום וכל שצריך הוא פשוט לתלות 2 ברגים על הקיר, במחיר זול בהרבה מהמחירים בשוק היום. (לאחר שנתיים בשוק יעלה המזגן כ 1000 ש"ח ליחידה). בתוך כך, ניתן לשלוט במזגן שליטה חכמה דרך אפליקציה מכל סמארט-פון. 

על המהפכה שנמצאת בימים אלה בשלבי הפיתוח הסופיים שעונה לשם NEW AIR, חתום סטודנט ירושלמי למשפטים, בן 28 בשם יוסי בורנשטיין, שעבד בצעירותו בעולם המזגנים ומאז הרהר בראשו איך הוא מוצא את הנוסחה למצוא את המזגן המושלם, שיחליף את המדחסים בכל מקום (מטוסים, רכבות, אוניות ואפילו בונקרים) בורנשטיין מזמין את כל בעלי המקצוע לנסות ולבחון את הפיתוח שלו.

בנוסף, על הפרויקט חתום לא אחר מגדול המוחות במדינה אם לא בעולם, פרופסור אבי מרמור, ראש הפקולטה לכימיה, בטכניון חיפה אשר בדק את היתכנות הפרויקט.  ומה בנוגע למתקינים שעלולים להיפגע ממחסור בעבודה? פתרון לכך כבר מצא בורנשטיין: "הם יהפכו לסוכנים של NEW AIR.
 
חברת המזגנים הישראלית NEW-AIR מגייסת בימים אלו 20 מיליון ש"ח כדי לסיים את פיתוח המזגן המהפכני והייחודי שישים תאריך תפוגה על כלל חברות המזגנים בתבל וישנה את חוקי המשחק בענף המגלגל מיליארדי דולרים מדי שנה.
 
NEW-AIR פיתחה טכנולוגית קירור מהפכנית, המאפשרת לייצר מזגן שאינו דורש מדחס ולפיכך אינו כולל יחידה חיצונית. התקנת המזגן המהפכני אינה דורשת צנרת חיצונית וקידוח חורים בקירות, ומאפשרת להתקין את המזגן על הקיר כפי שתולים תמונה. הטכנולוגיה החדשה של ניו איר מוזילה את עלות הייצור של המזגן, וכן מוזילה את עלות ההתקנה ואת עלות השימוש השוטף. כמו כן, המזגן המהפכני אינו כולל גז ממשפחת הפריאונים (כמקובל במזגנים)או גז בלתי-ידידותי-לסביבה אחר, ולכן הוא בטוח יותר לשימוש.
 
הפיתוח הטכנולוגי החדשני של החברה מבוסס על טכנולוגיות בסיסיות מוכרות של כימיה והנדסה כימית, המיושמות ביעילות נמוכה במוצרים אחרים שלא בענף המזגנים. הפיתוח הטכנולוגי פורץ הדרך של החברה באופטימיזציה של חומרים ובמזעור רכיבים ומכלולים איפשר ליישם טכנולוגיות בסיסיות אלו במזגן ביתי ביחס עלות/ביצועים משופר. הפיתוח הטכנולוגי החדשני נרשם בפטנטים רבים, הן על החומרים הכימיים, הן על המכלולים השונים של הליבה הטכנולוגית, והן על הבקרה המערכתית האלקטרונית המתוחכמת.
 
החברה מתכננת להתמקד תחילה בשוק מזגני-החדר הביתיים, המבוסס כיום על מזגנים מפוצלים. גודל השוק העולמי השנתי של מזגני-חדר מפוצלים הינו  כ-100 מיליון מזגנים, הנמכרים בסכום כולל של כ-70 מיליארד דולר בשנה.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה