נשיא המדינה נפגש עם תלמידי תיכון שזכו בתחרות מדענים ומפתחים צעירים



נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, נפגש אמש, (יום א') במשכנו, עם 12 תלמידי תיכון שזכו בתחרות מדענים ומפתחים צעירים לשנת 2015 שמנהל מוזיאון המדע ע"ש בלומפילד ירושלים. הזוכים ייצגו את ישראל בתחרות העולמית Intel ISEF שתתקיים בפיטסבורג שבארה"ב בשבוע הבא

במפגש עם הנשיא הציגו הנערים והנערות הזוכים שניים מהפרויקטים הזוכים, שניהם על ידי נערים ונערות מביה"ס המקיף ע"ש גרינברג קרית טבעון – אורט ישראל, קרית טבעון.

התוכנה ImproApp שמתרגמת מוסיקה מנוגנת לתווים כתובים. והפרויקט השני, מערכת המווסתת זרימת דם ולחץ בתוך גבס לצרכים רפואיים המאפשר בשיטת גיבוס חדשה הכוללת שקית אוויר עם חיישן שתחליף את השכבה הרכה בגבס ותאפשר שליטה על רמת הלחץ בתוך הגבס בכל עת.

הנשיא התרשם מהחדשנות והמחשבה המעמיקה של התלמידים, התנסה בפרוייקטים, וברך את הזוכים על הפיתוחים המרשימים ואמר: "המגוון האנושי כאן היום- חוקרים צעירים המייצגים את כל גווניה של החברה הישראלית, הם עדות חיה לכך שהרוח האנושית המפעמת בלבו של המדע, חזקה מכל דעה קדומה, יציבה מכל מחלוקת פוליטית. המחקרים הנפלאים שלכם- החל מביטוייה של התרבות העברית המתחדשת ועד אפליקציית סיוע לחולי אלצהיימר, מעידים על תרומתכם למדעי האדם, אך גם על רגישותכם לרוח האדם. ההישגים אותם אנו מעלים על נס היום אינם ניצבים בחלל ריק. הישגים אלה הם בעלי ערך מוסף התורמים תרומה משמעותית לחברה בה אנו חיים".

הנשיא הדגיש את חשיבות לימודי המדע לפיתוח דור העתיד ואמר :"חברה אשר עיניה נשואות אל עתיד בעל ערך, היא חברה אשר משקיעה את מרב משאביה בהווה, לשם פיתוח דור העתיד. אנחנו חייבים להציב את העיסוק במדעי החומר ובמדעי הרוח, בראש סדר העדיפויות הלאומי. אנו צריכים לשלב ידיים- מחנכים ואנשי אקדמיה, מוסדות פרטיים והמגזר השלישי, כדי להבטיח את יתרונה האיכותי של מדינת ישראל לעשורים הבאים".

תחרות מדענים ומפתחים צעירים בישראל היא תחרות לאומית, המיועדת לתלמידי תיכון מצטיינים שעשו פרויקטים מחקריים בתחומי המדע השונים ופרויקטים טכנולוגיים הנדסיים. התחרות הלאומית, מתקיימת מזה 18 שנים בניהולו של מוזיאון המדע ע"ש בלומפילד ירושלים ובשיתוף מלא עם משרד החינוך, המינהל לתקשוב טכנולוגיה ומערכות מידע, כחלק מהתכנית  של האיחוד האירופי לקידום שיתוף פעולה בין בני נוער בתחומי המדע והטכנולוגיה, בתמיכת חברת אינטל, ובחסות האקדמיה הלאומית למדעים.   תחרות מדענים ומפתחים צעירים לישראל מהווה את הסניף הישראלי של שתי תחרויות בינלאומיות: תחרות אינטל אייסף בארה"ב (Intel ISEF) ותחרות מדענים ומפתחים צעירים של האיחוד האירופי (EUCYS). מבין הפרויקטים שהגיעו לשלב הגמר נבחרו על ידי חבר השופטים 9 פרויקטים חדשניים שבוצעו על ידי 12 תלמידים. בשבוע הבא יצאו מישראל שישה מבין הזוכים לתחרות אינטל אייסף ( Intel ISEF ) שתתקיים בפיטסבורג, פנסליבניה שבארה"ב. בתחרות עתידים להשתתף למעלה מ-1700 בני נוער המגיעים מלמעלה מ-70 מדינות מרחבי העולם.  

רשימת הזוכים

נועם יונגרמן

על גדילה ודעיכה במבני אצבוע צמיגי, התיכון הישראלי למדעים ולאומנויות, ירושלים

נועה עדן

תפקידו של פקטור השעתוק Pax6 בשמירת הזהות של תאי בטא בוגרים בלבלב, ביה"ס התיכון ע"ש מיי בויאר, ירושלים

קדם שניר

קידוד היחס הפרדיקטיבי בשפות ממוקדות תימה: שפות סימנים ושפות מדוברות כשפות ממוקדות תימה – מכנים משותפים והבנת היחס הפרדיקטיבי, התיכון הישראלי למדעים ולאומנויות, ירושלים

בטי שמייב, מאי שושן

מערכת ויסות זרימת דם ולחץ תוך גבסי, ביה"ס המקיף ע"ש גרינברג קרית טבעון – אורט ישראל, קרית טבעון           

ירדן כרמל

דוכיפת-1:לווין מציל חיים, תיכון הנדסאים הרצליה ליד אוניברסיטת ת"א, הרצליה

רועי גיל, נדב שלו

ImproApp תוכנה להפיכת מוסיקה מושמעת לתווים כתובים, ביה"ס המקיף ע"ש גרינברג קרית טבעון – אורט ישראל, קרית טבעון

אבנר אוקון, אורי לביא

פענוח מבנה הריבוזום החיידקי בנוכחות אנטיביוטיקות, ביה"ס התיכון התורני ע"ש פ' הימלפרב, ירושלים

גיא שטוטלנד

מפלצות קומבינטוריות, מקיף דתי עירוני אמי"ת, באר שבע

 

בצילום: 12 הזוכים ביחד עם כבוד נשיא המדינה ופרופ' חנוך גוטפרוינד, יו"ר חבר השופטים בתחרות מדענים ומפתחים צעירים 2015, קרדיט צילום: מארק ניימן/ לע"מ



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה