כנס היזמים הראשון בהתחדשות עירונית בירושלים יוצא לדרך



כחלק מהתנופה הגדולה שעוברת העיר ירושלים לאחרונה בתחום ההתחדשות העירונית יקיימו עיריית ירושלים, חברת מוריה וארגון קבלני הבניין והתשתית בירושלים, את כנס היזמים הראשון בהתחדשות עירונית

הכנס המקצועי הראשון ליזמים אותו מובילה המינהלת להתחדשות עירונית בחברת מוריה, יהיה במעמד ראש העיר ניר ברקת, יו"ר הוועדה המחוזית בירושלים דלית זילבר, מנהלת אגף התחדשות עירונית במשרד הבינוי עינת גנון, מנכ"ל עיריית ירושלים אמנון מרחב, מנכ"ל חברת מוריה דורון נויוירט, נשיא התאחדות בוני הארץ ניסים בובליל, יו"ר ארגון קבלני הבניין והתשתיות בירושלים והסביבה-בועז ישראל ואישי ציבור נוספים.

הכנס יתקיים היום (יום א')  בין השעות 15:00-19:30 באולמי " WEDDING CLUB"רחוב התעשיה 5,  תלפיות ירושלים.

הכנס ייפתח בסבב הרצאות מקצועיות על ידי מיטב המומחים בתחום ההתחדשות העירונית שיעסקו במכלול הנושאים העיקריים המרכיבים את תחום ההתחדשות העירונית ככלל ובירושלים בפרט. בין הנושאים שידונו בכנס: מדיניות התחדשות עירונית בירושלים, כלי ממשלתיים להתחדשות עירונית, היבטי הרישוי והמיסוי של תמ"א 38, טיפים להתנהלות נכונה מול דיירים.

לאחר שלב ההרצאות המקצועיות בתחום ייערך פאנל מקצועי תחת הכותרת :"מקדמים התחדשות עירונית ביחד" בהשתתפות מנכ"ל התאחדות בוני הארץ עו"ד אליאב בן שמעון, יזמים, מתכננים ותושבים.

בשנים האחרונות ניכרת צמיחה בפעילות בתחום התחדשות עירונית בירושלים. מספר נתונים מרכזיים:

למעלה מ-90 פרויקטים לתמ"א 38 נמצאים בהליכי רישוי. פרויקטים אלו מציעים תוספת של כ-600 יחידות דיור.

כ-25% מהבקשות להיתר בתמ"א 38 הן להריסה ובנייה מחדש (תמ"א 38/2).

רק בירושלים- צוות בינמשרדי לטיפול בתכניות פינוי-בינוי החל משלב הייזום. 

רק בירושלים- פטור מהיטל השבחה לפרויקטים שימומשו בשש השנים הקרובות.

בירושלים 5 מתחמים מוכרזים לפינוי-בינוי עם תכנית בניין עיר מאושרת.

ראש העיר, ניר ברקת: "אני מאמין שהעיר צריכה לצמוח פנימה ולא החוצה.  על ידי התחדשות עירונית ניתן למצות טוב יותר את משאב הקרקע המוגבל ולהגדיל את היצע יחידות הדיור בעיר. יש בתוך העיר עתודות לאלפי יחידות דיור והזרם שאנו רואים הוא רק ההתחלה".

מנכ"ל חברת מוריה, דורון נויוירט: "יש בירושלים את כל התנאים התומכים להתחדשות עירונית- ביקושים חזקים למגורים, ערכי קרקע גבוהים, ענף בנייה חזק. יחד עם מדיניות תכנון ברורה ועבודה חברתית עם התושבים- אין סיבה שירושלים לא תוביל את התחלות הבנייה בתחום התחדשות עירונית.

יו"ר ארגון הקבלנים בירושלים , בועז ישראל :האסון הכבד שנפל על נפאל בשל רעידת האדמה הקשה, חייב להדליק לנו נורה אדומה ולעשות כל שביכולתנו לחיזוק הבניינים בירושלים.

ראש העיר ירושלים, בניגוד לראש העיר תל אביב שמתנגד ליישום תמ"א 38, הבין את המצב  והקים מנהלת התחדשות עירונית בירושלים שמטרתה לקדם פרויקטים של תמ"א 38 והתחדשות עירונית.

הסיוע שהמנהלת תיתן לדיירים תעזור להם לקבל החלטה חיובית להצטרף לתוכנית ולבצע את הפרויקט באמצעות קבלנים ויזמים המורשים לכך. כמו כן, פעילות המנהלת תרחיק מכערים מלהחתים דיירים ובכך ייחלצו דיירים תמימים מלהפוך לבני ערובה.

עמית פוני, ראש המינהלת להתחדשות עירונית בחברת מוריה, ממארגני הכנס:" התחדשות עירונית היא שפה שיש ללמוד. זה הכיוון שאליו הולך שוק הדיור בעיר  בשנים הקרובות. חשוב להכיר את שלושת הצירים הקריטיים להצלחה: תכנון, קהילה וכלכלה. בלעדיהם פרויקטים לא ייצאו לפועל".

 

תמונה: flash 90

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה