מדוע ילדה בת 12 בוחרת לחגוג את בת המצווה במרכז יום לקשישים?



בזמן שילדות בגילה דואגות לאיפור, שיער, אולם וריקוד לקראת חגיגות בת המצווה, הילה אלמליח בת ה-12 החליטה שבת המצווה שלה תהיה אחרת, ותתמקד במהות של האירוע לשמו כולם מתכנסים: מצווה

הילה החליטה לקחת את התנדבותה במרכז היום של מלב"ב המסייעת לחולי אלצהיימר וקשישים תשושי נפש צעד אחד קדימה, ובחרה לחגוג את המסיבה שלה דווקא עם הקשישים. לאירוע הגיעה המשפחה המורחבת והחברות, וכמובן גם אורחי הכבוד אותם ביקשה הילה לשמח ביומה המיוחד. 

רבות נאמר על בני הנוער של היום שהם כבר מזמן לא כמו "פעם". אנו נוטים לחשוב על הנוער היום שהחיבור הבין-אישי שלו אבד, שהנוער מחובר בעיקר למחשבים, טאבלטים וסמארטפונים ולא לאדם שמולו. לכולנו יצא להביע פליאה יחד עם אנחת בוז קלה על הריטואלים השונים שהפכו לסטנדרט בשנים האחרונות עבור כל בת/בר מצווה, ביניהם המרדף הבלתי נגמר אחר הרזון והיופי שמתחיל כבר בגיל הגן.

למרות כל אלה, אפשר גם אחרת. כך מוכיחים ילדי תכנית בת ובר המצווה שמפעילה עמותת מלב"ב בסניף בית שמש מזה שש שנים. בכל שנה, מעל 50 בנות נפגשות במרכז היום של עמותת מלב"ב ליום אחד של פעילות נתינה לקהילה. יחד עם הקשישים, שלמרות מצבם גם להם חשוב להרגיש שהם עודם תורמים לקהילה, הבנות אורזות חבילות למשפחות נזקקות, אופות עוגות לחיילים, רוקדות עם חברי מלב"ב ועורכות עמם פעילויות יצירה שונות ומגוונות. בחודשי הקיץ נפתחות קבוצות לבנים בגילאים אלה, אשר גם הם מגיעים לבקר את חברי מלב"ב, מופיעים מולם במקהלה מיוחדת בשיתוף פעולה עם מגוון זמרים מפורסמים ומתנדבים בשלל פעילויות שונות ומגוונות.

הילה, המתנדבת במלב"ב משך כל השנה במסגרת התכנית, החליטה ללכת עם ההתנדבות עד הסוף, כך שגם אירוע משמעותי ומרגש כמו בת המצווה יהיה בסימן נתינה. האורחים שרו, רקדו, סעדו והכינו פעילויות יצירה שונות עם הקשישים. בסיכום האירוע אמרה הילה "אני מאוד שמחה שהחלטתי לחגוג את בת המצווה שלי במלב"ב. הייתה לי חוויה יוצאת מן הכלל והבנתי עד כמה זה כיף לעזור ולעשות מצווה". 

 

תמונות: באדיבות יח"צ 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה