"התגלות" - ערב נעילת פסטיבל ירושלים לאומנויות במוזאון ארצות המקרא



ביום שני, ייערך ערב נעילת פסטיבל ירושלים לאומנויות, באירוע בינתחומי במוזאון ארצות המקרא ירושלים. במהלך הערב, יבוצעו מופעים מקוריים מתחומי התיאטרון, מחול, פרפורמנס, ציור, מוסיקה, וידאו ואנימציה, ויציפו את חללי המוזאון, התערוכות והגלריות השונות

כותרת הערב, "התגלות", מסמלת את הקשר הפיסי בין הגלות המגולמת במוצגי המוזאון לבין הגילוי שבמופעים האינטימיים, כמו גם את הקשר הרוחני שמניב חיבורם של שני אלה: היווצרותה של יצירה חדשה, מרגשת, שאינה יכולה לדור אלא בחלל בו היא נוצרה. בין המציגים, סופיה קרנץ, רקדנית וכוראוגרפית, ועמנואלה עמיחי, אמנית, במאית וכוריאוגרפית, ששתי תלמידותיה הבולטות יציגו את יצירתן. האחת, אלהאם מחאמיד, ערבייה מוסלמית כבדת ראייה מירושלים, תערוך מסע אישי של זהות עצמית ברחבי ההיסטוריה המקראית, ותנסה להקביל בינה לבין פיסות ההיסטוריה האישית שלה, מתוך שאלת שייכותה למרחב. השנייה, יפעת שיר מוסקוביץ, תציג במופע פרפורמנס נקודת מבט אישית של הדור השני בארץ ליהדות עיראק. עוד ישתתפו באירוע, האמנים מאנסמבל פריזמה, אמן הסאונד עידן סקלר והרקדניות מעיין כהן, מרים אנגל ומעיין ליברמן שרון.

התגלות. ערב נעילת פסטיבל ירושלים לאמנויות. יום שני, ה-30 במרץ, מוזיאון ארצות הצקרא

כרטיסים: 30-40 שקלים. הכניסה למנויי המוזאון ללא תשלום.

גרייניק ואלתרמן – ילדים סורגים 2

גרייניק ואלתרמן, הצמד המיתולוגי שהביאו לנו את המופע ״ילדים סורגים״, אחד ממופעי הבידור המצליחים בישראל, חוזרים לאחר עשר שנים במופע חדש עם מערכונים חדשים ודמויות חדשות ולא פחות חשוב, עם הדמויות המוכרות והאהובות מנווה חמציצים ופלטפוס. 
הם צוחקים על עצמם כהורים ועל ההורים שלהם שעדיין מביכים אותם בגיל 40, על התלות שלהם בסמארטפונים, על ילדים (וכלבים) שזקוקים לריטלין, חרמנות של נשואים, ובעיקר, צוחקים על עצמם כצמד. 

גרייניק ואלתרמן – ילדים סורגים 2, יום שישי, ה-27 במרץ, בית שמואל, בשעה 22:00.

 

 

סוף שבוע של אהבה בתיאטרון החאן – הדלת ממול


בסוף השבוע הקרוב יקיים תיאטרון החאן "סוף שבוע של אהבה", במסגרתו תעלה על בימת התיאטרון ההצגה "הדלת ממול", קומדיה רומנטית מאת המחזאי הצרפתי פאבריס רוז'ה לאקאן, נכדו של הפסיכואנליטיקן הצרפתי הידוע ז'אק לאקאן.

קומדיה רומנטית שנונה ונמרצת בבימויו של שחקן תיאטרון החאן ארז שפריר, ובהשתתפותם של השחקנים כרמית מסילתי-קפלן ולירון ברנס, על פסיכולוגית ואיש מכירות, רווקים, המתגוררים דלת מול דלת באותה קומה בבניין דירות בעיר הגדולה. הוא והיא מחפשים בן/בת זוג מתאים/מתאימה באתר הכרויות אינטרנטי. במקביל הם אינם מחמיצים הזדמנות לריב זה עם זו. לפעמים אצלו, לפעמים אצלה, ולעת מצוא גם בחדר המדרגות. בהמשך, כאשר הם מוצאים לבסוף את הנפש התאומה, הם לא מוותרים על התענוג לריב עוד פעם אחת... אחרונה? בתום ההצגה בכל אחד מהערבים, יוזמן הקהל ליהנות מהופעה חיה בחצר התיאטרון ומכוס פונץ' חם ואווירה רומנטית במיוחד.

הדלת מול, תיאטרון החאן, חמישי ומוצ"ש, בשעה: 20:30


רפול והים

בלילה האחרון בחייו מתייצב רפול על שובר הגלים בנמל אשדוד. מקהלת הים מפתה את רב-אלוף איתן אל העולם הבא בסדרת חזיונות, שירים וחלומות. פקודיו, אויביו ואהוביו עולים מבין הגלים ומתעמתים עם המפקד המסוגר, בקרב המאסף של חייו . רפול והים" היא יצירה לשחקן יחיד ומקהלה מאת יונתן לוי (כתיבה ובימוי) ונועם ענבר (מוסיקה) בהפקת הזירה הבין-תחומית. הרמטכ"ל לשעבר, המגולם על ידי מנשה נוי, מתעמת עם הים, שמורכב ממקהלה רבת משתתפים, ביניהם רקדנים, מוסיקאים ואמנים. במלאת עשור לטביעתו בים, מוצבת דמותו של רפול על הבמה, ביצירה טקסית, הבוחנת את מעמדו כגיבור מיתי מקומי הנטוע בסיפורה של המדינה. 

רפול והים, בית מזי"א לאמנויות, יום רביעי, ה-1.4

 

עד קצה גבול היכולת – גיל שוחט

מי אמר שהמוסיקה הקלאסית היא תמיד מנומסת ומסורתית? סדרת הקונצרטים וההרצאות החדשה של גיל שוחט, ביחד עם גדולי המוסיקאים בישראל, תציג גבולות של טירוף, רגש ווירטואוזיות, אותם ניסתה המוסיקה להרחיב עד קצה גבול היכולת. שמונה פרקים בתולדות המוסיקה, מהבארוק ועד ימינו, יתמקדו ביצירות אשר מביאות את המלחין, האמן המבצע, וקהל המאזינים עד לגבולות האפשריים – הפיסיים, האמוציונליים והאינטלקטואליים. בואו להתרגש בסדרה חדשה, מעוררת השתאות וחסרת גבולות, בהשתתפות מוסיקאים ואמנים מהשורה הראשונה. 

ניהול אמנותי: המלחין, המנצח והפסנתרן גיל שוחט  /בתוכנית: גבולות המציאות והדמיון: דיוקא, רימסקי קורסקוב, וילה לובוס ודביסי


עד קצה גבול היכולת, יום שלישי, ה-29 במרץ, תיאטרון ירושלים, בשעה: 19:00
  

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה