תעשיית אנימציה ישראלית יוצאת לדרך מירושלים



היום (יום ב') יושקו אולפני אנימציה חדשים בירושלים האולפנים שהוקמו בשכונת מוסררה בעיר הוקמו מתוך מטרה לפתח את תעשיית האנימציה ולהשאיר את האנימטורים בבירה

לאחר שנים של עבודת הכנה ברשות לפיתוח ירושלים, בעידוד ראש העיר, בסיוע יועצים בכירים מחו"ל ומהארץ ובפעולות משותפות עם איגוד התסריטאים, איגוד יוצרי האנימציה, קרן רבינוביץ לקולנוע וקרן הקולנוע הישראלי יושקו היום (יום ב') אולפני אנימציה חדשים בעיר. 

מדובר ביריית פתיחה להקמת תעשיית אנימציה ישראלית יציבה בירושלים. תחום שיש בו עתיד יצירתי ותעסוקתי למאות אנשי מקצוע, תחום שניתן להתגבר בו על מחסום השפה שמונע צפייה רחבה של סרטים ישראליים בעולם.

 יורם הוניג, מנהל המיזם לקולנוע ולטלוויזיה בירושלים מציין כי "זהו תחום בו יתרונה של ירושלים בולט בעיקר בזכות לימודי האנימציה בבצלאל. עם בניית תעשיית אנימציה, שעד היום לא הייתה יציבה בארץ, עשרות צעירים מוכשרים לא יצטרכו לעבור לחו"ל בעקבות פרנסה ויוכלו למצוא מקום עבודה מקצועי וקבוע בירושלים ולהיות חלק ממהפכת מסך נוספת שהמיזם מוביל בעיר. השנה מטרתנו לשים דגש על הפיכת ירושלים למרכז עשייה, שייצר אופק תעסוקתי לבוגרי בתי הספר לקולנוע בעיר ולצעירים המתגוררים בירושלים, ולפעול עם מגמות הקולנוע בבתי הספר התיכוניים בעיר לטפח את הדור העתידי של יוצרי קולנוע ואנימציה בירושלים".

כבר השנה יופקו בירושלים 3  סרטי קולנוע אנימטורים: "מעלה קרחות", "ארמון החול" ו-"Being King Solomon".

פעילות זו מצטרפת לפעילות המתחדשת של הסינמטק ופסטיבל הקולנוע ולבתי הספר לקולנוע הפועלים בעיר מזה חצי יובל, ולפעילות הייחודית  זאת השנה הרביעית של ביה"ס ע"ש סם שפיגל בחממה הבינלאומית לכתיבת תסריטים, הציבה את ירושלים במרכז המסך, ובגדול.

 

תמונה: קרדיט צילום: אולפני PitchiPoy


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה