"שקיפות קסומה"- מלאכת מחשבת בזכוכית



תערוכה חדשה של מלאכת מחשבת בזכוכית של האמן לאוניד קריצון בבית אות המוצר הירושלמי יוצאת לדרך

באופן היסטורי, העיסוק בזכוכית מתקשר עם אורנמנטיקה וכלי בית. רק במאה העשרים הופיעו לראשונה אמנים שהתחילו ליצור עבודות זכוכית, שלכאורה, לא היה בהם כל סממן שימושי.

פריחת אמנות זו בעולם החלה בשנות השמונים המאה ה-20 וממשיכה עד היום. בישראל המהפך התרחש אחרי תערוכת הזכוכית של הפסל האמריקאי Dale Chihuly במגדל דוד בעיר העתיקה בירושלים. מאז, מאות אמנים בארץ עוסקים בתחום מעניין זה כתחביב וכמקצוע.

זכוכית עבור האמן לאוניד קריצון היא חומר שקוף, חד ושברירי. היא מאפשרת טשטוש גבולות בין העולם הריאלי ובין העולם הדמיוני, בין עומק ממכר וחדות מסוכנת.

במשך השנים בעיסוקו האמנותי לאוניד יצר עבודות קוביסטיות ופיגורוטיביות, מופשטות וראליסטיות ועבודות בהשפעת ארט-נובו. לאחרונה לאוניד נמשך אף לפופ-ארט.

בעבודות האמן מתקיימת התכתבות מתמדת עם אמנים דגולים כמו: דירר, מאטיס, שגל, מגריט, קסטל ועד.

אפשרויות טכנולוגיות מאתגרות את לאוניד. הוא משתמש בחיתוך ליייזר ומיים, הדפסות משי והדפסות דיגיטליות, תאורה בלדים וחוטים מוארים. לעתים, חידושים טכנולוגיים משפיעים על בחירת הנושא ומכתיבים את צורת העבודה הסופית. דוגמה לכך ניתן לראותבפסיפסי תלת הממד שלו.

גישה חדשנית אפשר לראות גם בסדרות האחרונות שהאמן הכין לתערוכה: יצירות מורכבות מחלקיקי זכוכיות (קיפוד, סנאי), דיוקנאות אנשים מפורסמים שהם, בהגדרת האמן, מעין "כאוס מאורגן".

במשך 30 שנה לאוניד קריצון יוצר, מלמד ומקדם זכוכית אמנותית בישראל ובטוחתני שתערוכה זו הינה רק תחנת ביניים בדרכו האמנותית הייחודית שלו.

 אוצרת התערוכה גלינה בלייך. 

שעות ביקור בתערוכה: א'-ה' 09:00-13:00, 15:00-18:00

שישי : 09:00-14:00

שבת: 11:00-16:00

נעילת התערוכה : 12.4.2015

 

תמונות: באדיבות יח"צ 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה