פורים בירושלים: פיגוע דריסה בכביש מספר 1



8 בני אדם בהם שוטרות מג"ב נפצעו מדריסה באזור גבעת התחמושת בצומת יהודאי סמוך לבסיס מג"ב. המחבל נורה ונוטרל על ידי לוחם משמר הגבול ומאבטח שהיו במקום

הבוקר (יום  ו' ) סמוך לשעה 9:49 התקבלו קריאות במוקד מד"א מרחב ירושלים על רכב שפגע במספר הולכי רגל בקרבת בסיס מג"ב ברחוב שמעון הצדיק בירושלים.  עם קבלת הקריאה הוזנקו למקום כונני מד"א רכובים על אופנועים, חובשים ופאראמדיקים של  מד"א עם אמבולנסים וניידות טיפול נמרץ. צוותי מד"א שהגיעו במהירות לזירת האירוע העניקו טיפול רפואי לשמונה נפגעים, בהם: גבר כבן 51 ושבע צעירות בשנות ה-20 לחייהן, מהן שלוש פצועות באורח קל עד בינוני,  2 במצב קל ושלוש שלקו בחרדה, ופינו אותן באמבלונסים של מד"א לבתי החולים, הר הצופים, הדסה עין כרם ושערי צדק.

פרמדיק מד"א, אורן בריל, שהגיע למקום בניידת טיפול נמרץ של מד"א, וחובש מד"א, שמוליק אלפסי, סיפרו: "על הכביש ועל המדרכה שכבו חמישה פצועים בהכרה, אחד מהם גבר כבן 50 שנפגע מהרכב כשרכב על אופניים. ערכנו בשטח מיון ראשוני לפצועים, ולאחר טיפול רפואי ראשוני פינינו אותם לבית חולים כשמצבם מוגדר קל עד בינוני. הם סבלו מחבלות ומפגיעות בגפיים ובגב. שלוש צעירות שלקו בחרדה טופלו על ידנו ופונו גם הן להמשך טיפול בבית חולים. במרחק של כ-100 מטר מהפצועים עמד רכב ולידו שכב צעיר בשנות העשרים עם פצעי ירי, הענקנו לו טיפול בשטח ופינינו אותו לבית חולים כשמצבו קשה".
                           
מנכ"ל מד"א, רמ"ג אלי בין: "המוכנות והעירנות של צוותי מד"א אפשרה לנו להגיע לשטח במהירות, להעניק טיפול רפואי מקצועי ומהיר לפצועים בזירת האירוע המסובכת ולפנות אותם בדחיפות מהשטח. כוחות מד"א ממשיכים להיות ערוכים ולאבטח את ארועי חג הפורים בבירה במקביל לארועי השיגרה. אני מאחל לפצועים החלמה מהירה".

רכב פרטי הגיע מצומת זקס לכיוון בסיס יהודאי, נהוג ע״י צעיר פלסטיני. בשנות העשרים משכונת ראס אל עמוד. המפגע סטה מהכביש, פגע ב-3 לוחמות מג״ב ופצע אותן קל, המשיך בנסיעה ופגע בלוחמת נוספת ואזרח.
לוחם מג״ב ומאבטח אזרחי המוצבים בכניסה לבסיס מג״ב יהודאי, זיהו את האירוע, ופתחו באש לעבר המחבל. המחבל הספיק לצאת מהרכב כשהוא אוחז בידו בסכין קצבים, ניסה לתקוף את הלוחם והמאבטח שהמשיכו בירי לעברו ופצעו אותו קשה. 
סה״כ נפגעו באירוע 4 לוחמות ואזרח ופונו במצב קל לבתי חולים. בנוסף פונו וטופלו עוד 3 נפגעות חרדה.

בהערכת מצב שהתקיימה בראשות מפכ״ל המשטרה, ציין מפקד המחוז ניצב משה (צ׳יקו) אדרי כי ״משטרת ירושלים ערוכה בכוחות מתוגברים ברחבי העיר, במטרה לאפשר את המשך קיומם של אירועי פורים ושגרת החיים בעיר״.עוד חזר והדגיש כי ״ הפעילות המהירה והנחושה של לוחם מג״ב והמאבטח הובילה לסיום מהיר של האירוע ומניעת המשך פגיעה בחפים מפשע״.
מפקד המחוז קורא לציבור ״לגלות עירנות מחד ואחריות מאידך, לא לקחת את החוק לידיים ולדווח למוקד 100 לגבי כל אדם חשוד ואירוע חריג. שוטרי מחוז ירושלים, לוחמי מג״ב ירושלים והמתנדבים ימשיכו בפעילותם למען בטחון תושבי העיר ומבקריה ויש להישמע להוראותיהם״. 

גם צוותי איחוד הצלה הגיעו לזירה והעניקו טיפול רפואי לנפגעות, נחום ברנשטיין סגן ראש סניף ירושלים של איחוד הצלה מסר: "כשהגעתי למקום נתקלתי בשתי זירות אירוע, רוכב אופניים שנפגע מרכב שהמשיך בנסיעה, ו-4 נפגעים נוספים מתוכם גבר שנפגע אף הוא מהרכב ו-3 נשים שככה"נ נדקרו בכניסה לבסיס מג"ב, יחד עם מתנדבים נוספים הענקנו טיפול רפואי ראשוני לנפגעים, כוחות גדולים של משטרה פועלים במקום לבדיקת נסיבות האירוע".

לבית החולים הדסה הר הצופים הגיעו 2 נפגעות חרדה, מצבן קל. לבית החולים הדסה עין כרם הגיע נפגעת נוספת במצב קל. המחבל פונה לבית החולים הדסה עין כרם. שוחררו שתיים מנפגעות החרדה בהדסה הר הצופים. פצוע נוסף במצב קל, גבר בן 56 עדיין מאושפז במיון. פצועה קל עודנה מאושפזת במיון. שלוש נפגעות דריסה נוספות פונו לשערי צדק. אחת במצב בינוני עם פגיעה בגב ובריאה. אחת עם פגיעה בברך שתנותח בהמשך והשלישית עם פגיעה בלסת. כולן בהכרה ולא נשקפת סכנה לחייהן. תשארנה לאשפוז להשגחה וטפול.


בהמשך מפקד המחוז ניצב משה (צ׳יקו) אדרי ביקר עם מפכ״ל המשטרה ומפקד מג״ב את לוחמות מג״ב שנפצעו בפיגוע ומטופלות בבתי החולים שערי צדק והדסה עין כרם.  מפקד המחוז חיזק את ידן ״אתן עושות עבודת קודש בפעילותכן האמיצה למען ביטחון תושבי העיר ירושלים והמבקרים בה. אני מאחל לכן החלמה מהירה ונפגש שוב בשטח״.


בשעה האחרונה (14:00) כקילומטר ממקום הפיגוע, סייר מפקד המחוז ניצב משה (צ׳יקו) אדרי עם מפכ״ל המשטרה וממ״ר ציון בככר ספרא ומרכז העיר שם חוגגים עשרות אלפי אזרחים את חגיגות חג הפורים. מפקד המחוז והמפכ״ל שוחחו וחיזקו את ידי השוטרים ולוחמי מג״ב העוסקים בשמירה על ביטחון החוגגים ומאפשרים את המשך שגרת החיים בעיר. החוגגים הרבים הצטלמו עם השוטרים וביקשו להודות להם על העשייה הרבה. מפקד המחוז הדגיש כי ״שוטרי משטרת ירושלים, לוחמי מג״ב ירושלים והמתנדבים ימשיכו בפעילות המוגברת לשמירה על בטחון התושבים והחוגגים״ והוסיף ״אני שמח לראות את החגיגות נמשכות ואת עשרות אלפי החוגגים מבלים ונהנים״.

ראש העיר ירושלים, ניר ברקת, על פיגוע הדריסה שאירע הבוקר בירושלים: "לא ניתן לטרור לשבש את שגרת חיינו ונמשיך להילחם בו ללא פשרות. אני רוצה לשבח את אנשי הביטחון, מאבטחי העירייה השוטרים והאזרחים הערניים שהביאו לסיומו המהיר של האירוע ומנעו פגיעות נוספות. התשובה שלנו לטרור היא המשך השגרה, ועל כן כל אירועי פורים בבירה יימשכו כמתוכנן והאבטחה בכל העיר תתוגבר, כולל האירוע המרכזי בככר ספרא אשר נערך במתחם סגור ומאובטח. אני מזמין את כל תושבי המדינה לחגוג את פורים בירושלים ולחזק אותה".
 
כזכור, באוקטובר 2014 נדרסה בתחנת הרכבת סמוך לגבעת התחמושת, חיה זיסל בראון ז"ל, תינוקת בת שלושה חודשים שנדרסה למוות. 
 
תמונות: באדיבות דוברות איחוד והצלה ודובר חטיבת המשטרה 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה