מחקר חדש בשערי צדק הנוגע לנשים בסיכון



מחקר בבית החולים שערי צדק מצא קשר בין ביטוי לא תקין של הגן-hPar1 בנשים הסובלות מהפלות חוזרות בשליש הראשון להיריון ולידות מוקדמות

הפלות חוזרות בשליש הראשון להיריון ולידות שקורות טרם מועדן הן אחד הנושאים המעסיקים את היחידה להיריון בסיכון גבוה בשערי צדק. במקרים רבים לא ניתן לגלות את הסיבה הרפואית לתופעה.

מחקר שפורסם לאחרונה ונערך על ידי פרופ' סורינה גריסרו- גרנובסקי, מנהלת היחידה להריון בסיכון גבוה בשערי צדק, מצא קשר בין ביטוי לא תקין של גן הנקרא-hPar1 (קולטן טרומבין) והתופעות הללו. המחקר התמקד באוכלוסיית נשים שעברה בדיקות מקיפות לאחר הפלות חוזרות או לידה מוקדמת ולא נמצאה לכך סיבה המוכרת בספרות הרפואית. גריסרו-גרנובסקי ושותפיה למחקר ניסו להצביע על מנגנון משוער בגוף הקשור ישירות לתפקוד הלקוי של הגן, דבר שיכול לתרום למציאת טיפול תרופתי מכוון לנשים אלו.

"תאי השיליה דומים באופן פעולתם לתאי הסרטן, אולםפולשנותם מוגבלת בזמן ובמיקומם ברקמת הרחם. התנהגות תאי השלייה קשורה באופן ישיר לבריאות העובר ולביסוס ההיריון בשליש הראשון. פולשנות התאים לדופן הרחם והשרשה תקינה הם התנאים הבסיסיים להיווצרות הריון תקין. כל הפרעה בהתנהלות תאי השלייה עלולה להסתיים "בתסמונת שלייתית" הכוללת סיבוכי היריון מרובים דוגמת הפלות חוזרות, היפרדות שלייה, לידות מוקדמות ואף יתר לחץ דם הריוני", מסבירה פרופ' גריסרו- גרנובסקי .

המחקר הנוכחי בא בעקבות מחקרים קודמים שהראו כיצד השינויים בתפקוד הגן-hPar1 קשורים לאירעות מוגברת של לידות מוקדמות  ולליקויים בקשר בין האם והעובר בשלבים הראשונים להיריון. 

גילוי הגן והבנת חלקו בפגיעה בהיריון התקין יאפשרו התאמת תרופות שיווסתו את פעילותו וימנעו את התופעות הבלתי רצויות. תרופות כאלו קיימות היום להתמודדות עם מחלות לב וכלי דם,  בעיקר תרופות המשמשות כנוגדי כרישה.   

 

 

 

 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה