מציינים 50 שנים של יחסים דיפלומטיים בין גרמניה לישראל



בראשון האחרון,התקיימה הפתיחה החגיגית של תערוכת 'גרמניה למתחילים' של מכון גתה כחלק משלל אירועים לציון חמישים שנים של יחסים דיפלומטיים בין המדינות. האירוע התקיים ב'מתחם התחנה', שם מוצגת התערוכה הייחודית, בנוכחות נספחת התרבות הגרמנית הייקה גבריאל

אירוע הפתיחה החגיגי של התערוכה משך אליו עשרות "גרמנופילים" , סטודנטים ישראלים וגרמנים ואף משפחות שהיו במקום. המבקרים התרשמו מעשרים ושש  אותיות הענק של האל"ף בי"ת הגרמני הפזורות ברחבי המתחם אשר מציגות סוגיות תרבותיות-פוליטיות-היסטוריות של גרמניה בצורה קצת אחרת, מלאת הומור וביקורת עצמית.

נספחת התרבות הגרמנית הייקה גבריאל דיברה בנאומה על חשיבותם של היחסים הדיפלומטיים בין המדינות, ושיתפה כמה היא שמחה לראות ישראלים שמגיעים לתערוכה ומביעים עניין בתרבות הגרמנית. כמו כן הביעה גבריאל תקווה לכך שהיחסים בין המדינות ימשיכו לפרוח.

אמיר חכימיאן, מנכ"ל "סקופוס", חברת הניהול החדשה של 'מתחם התחנה' שיתף בנאומו: "אני יכול לספר שהרומן האישי שלי עם גרמניה התחיל בשנת 97 כשהייתי נער בחילופי משלחות בין בתי ספר בירושלים ובפרייבורג, זכיתי להכיר אנשים מדהימים וזכיתי לחוויה בלתי נשכחת. זכיתי לחבר שהוא כמו אח, איתו גם עשיתי את הטיול של אחרי הצבא. אז נכון שאנחנו חוגגים כאן את כינון היחסים הדיפלומטיים בין שתי המדינות אבל אני חושב שזה מעבר לזה, אנו חוגגים כאן קשר בין אנשים. אנשים שיחד יוצרים מציאות טובה יותר".

על התערוכה אמר וולף אירו, מנהל מכון גתה ישראל: "עם כינון היחסים הדיפלומטיים עם גרמניה החל תהליך ארוך ואיטי של התקרבות והתחדשות בין שתי מדינות.  תערוכה בישראל על השפה הגרמנית הייתה  אירוע בלתי נתפס לפני 20 שנה. כיום היא אפשרית. למרבה המזל חווים דורות חדשים בישראל ובגרמניה חוויות משותפות חדשות. חוויות אלה אינן מובילות לשכחת העבר אך הן מרמזות על עתיד חיובי".

את זמנם של האורחים הנעים הטריו המוזיקלי של אסף קראוס. התערוכה פתוחה לקהל הרחב עד ה1.5 במתחם התחנה כל יום בין השעות 8:00 ל24:00. הכניסה חופשית.

תמונות: באדיבות יח"צ 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה