40 תושבי מזרח ירושלים והדרום נעצרו בחשד להונאת מס



נעצרו במהלך הלילה, 40 חשודים, תושבי מזרח ירושלים והדרום, החשודים כי במהלך 4 השנים האחרונות הקימו וניהלו מערך מאורגן של הפצה וקיזוז חשבוניות פיקטיביות בהיקף של כמיליארד ש"ח וגרפו לכיסם את החלק היחסי של תשלומי המס שיועד למדינה

חוקרי ובלשי היחידה המרכזית של משטרת ירושלים ואנשי חקירות מע"מ ירושלים ובאר שבע וכן יחידת יהלום של מס הכנסה, הם שעצרו את החשודים במהלך הלילה. 

ראשיתה של החקירה הסמויה החלה לפני כשנה בימ"ר ירושלים ובשיתוף רשות המיסים.  

החשוד המרכזי בפרשה ערבי כבן 37 תושב מזרח ירושלים, עמד בראש רשת המפיצה חשבוניות מס פיקטיביות בס"כ מאות מיליוני שקלים, הקים מערך מאורגן של פעילים על מנת שיפתחו 'חברות קש' על שמם תמורת תשלום חודשי קבוע. באמצעות עשרות החברות שהוקמו, הופצו חשבוניות פקטיביות ללקוחות וחברות שונות, בעיקר בתחום הבנייהירושליםת להתחמק מתשלום מס כדין. על פי אומדני רשות המיסים נגנבו בשיטה זו מקופת המדינה מיסים בהיקף של כ – 150 מיליון שקלים.

מהחקירה עולה כי הכסף מחשבוניות המס הופקד בחשבונות בנק שנרשמו על שם 'חברות הקש' , וצ'קים נפדו במזומן בצ'יינג'ים בירושלים.

בכסף שנפדה רכשו החשודים, דירות ורכוש רב לשימושם הפרטי.

במהלך פעילות המעצרים הלילה נתפס רכוש רב  המיועד לחילוט הכולל רכבי יוקרה, כסף מזומן בס"כ של כ -מליון ש"ח,  צ'קים בשווי של כ- 2 מיליון ש"ח וכן חשבוניות בנק ונכסי נדל"ן.

כאמור, במהלך היום יובאו החשודים להערכת מעצרם בבית משפט השלום בירושלים.

תמונה: flash 90


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה