שבוע עמוס מוזיקה ותיאטרון בפתח, כך שסערת השלגים הצפויה לסוף השבוע אינה מאיימת על המשך שבוע רווי בשמש אמנותית. התיאטרון הקאמרי מגיע לעיר ומביא עמו את ההצגה "איבנוב" מאת אנטון צ'כוב, מרינה מקסימיליאן בהופעה וגם עמיר לב ורם אוריון מתארחים בסינמטק

איבנוב

קומדיה אנושית עתירת הומור ואירוניה מאת אַנְטוֹן פַּאבלוֹבִיץ' צֶ'כוֹב בבימוי של ארתור קוגן, ובעיבוד מחודש שלו יחד עם איתי טירן, שגם משחק בתפקיד הראשי בהצגה.קוגן שביים בשנים האחרונות את ריצ'ארד השני והשלישי בקאמרי, מביים יצירה קלאסית נוספת, אך כמו בעבודותיו הקודמות, גם כאן ישנו חידוש, ובחירה ייחודית להציג דווקא את הצד הקומי של צ'כוב. ההומור של צ'כוב הוא נושא מעניין ומורכב, הוא נשזר בכל יצירותיו, גם הטרגיות, לכאורה. אך כפי שהקומי חודר אל הטרגדיה, כך גם להפך. הקומדיה הצ'כובית אינה חוסכת במשמעויות רציניות ועמוקות.

איבנוב הוא בעל אחוזה צעיר ומבטיח, השקוע בחובות כבדים. מתוך (אך גם בתקווה להציל עצמו כלכלית) הוא נושא לאשה את שרה, היהודייה, השבוייה באהבתה אליו עד כדי כך שהיא ממירה את דתה ועקב כך מנושלת מירושת הוריה. אם לא די בכך, היא נתקפת במחלה קשה ורופא המשפחה מאשים את איבנוב בהתעלמות ובהזנחה.

איבנוב נמלט מדי ערב מהבית אל אחוזתם של זוג חבריו (להם הוא חב הרבה מאד כסף), ואל סשה בתם, בה הוא הולך ומתאהב. באחד הערבים, כשאשתו הפגועה והנואשת עוקבת אחריו, היא מגלה את איבנוב ואת סשה ברגע אינטימי סוער, גילוי מכאיב ומשפיל שמדרדר את מצבה. לאחר מותה, סשה ואיבנוב מתכננים להינשא, אך גם את ההבטחה הזאת איבנוב אינו מסוגל לקיים.

משתתפים איתי טיראן, גדי יגיל, יואב לוי, הלנה ירלובה, אורי רביץ, עירית קפלן, אסנת בן יהודה, שמחה ברבירו, דנה מיינרט, דודו ניב, תחיה דנון, גיל וינברג, טל וייס, חמיס אלשייח, לירון ברזילי וברק פרידמן

איבנוב, תיאטרון ירושלים. 23.02, יום ג'. 20:30 כרטיס: 220 שקל


מארינה מקסימיליאן בהופעה

הזמרת – יוצרת, מארינה מקסימיליאן, מעלה את המופע החדש Step into my world"", המזמין את הקהל לעולמה המוסיקלי העשיר והעכשווי. מארינה תבצע במופע שירים חדשים שכתבה והלחינה מתוך אלבומה החדש באנגלית, לצד שיריה האהובים בעברית וברוסית וקאברים לשירים המזוהים עימה בסגנונה הייחודי. 

באלבום החדש, שיראה אור בקיץ הקרוב, מארינה שיתפה פעולה עם המפיק המוסיקלי עופר מאירי, שיצר יחד איתה שפה חדשה שתיחשף במופע. 

בסיבוב ההופעות החדש ילוו את מארינה חברי הטריו "ליירז" ,(LayerZ) הכולל את הגיטריסט יונתן אלבלק, הבאסיסט גלעד אברו והמתופף אביב כהן, המופיעים ויוצרים איתה כעשור ואף השתתפו בהקלטת האלבום. 

מרינה מקסימיליאן,
step into my world, מועדון הזאפה, 21:30  כרטיס: 124-134

 

ניק קייב, עמיר לב ורם אוריון בסינמטק

כחלק מסדרת המוזיקאים המתארחים בסינמטק, יגיעו ביום רביעי הקרוב (25.02) עמיר לב ורם אוריון להופעה במועדון אלכסנדר. לפני ההופעה יוקרן סרטו הדוקומנטרי המופלא של ניק קייב "20,000 Days on earth"

עמיר לב חוזר באלבום שישי. שירי האלבום, המתרחשים ברובם מעבר לים, על הציר בין הכמיהה לחו"ל והגעגוע לארץ, הם אלו שהעניקו לאלבום את שמו. מתוך הצלילים מתגלות אהבות ישנות, זיכרונות מעורפלים, חברים ותיקים, נערים בתלבושות אחידות, גברים בודדים ונשים קטנות. חלקם אפופים צל, מעל חלקם מבליח האור, חלקם רחוקים (ועם זאת כה קרובים), חלקם ממש כאן, והכל במקום

על האלבום החדש עבד במהלך השנתיים האחרונות עם נגני הלהקה שלצידו: רם אוריון - גיטרות, יונתן לויטל - בס, נווה קורן - תופים, כאשר עמיר לב אמון על המילים והלחנים, והנגנים אמונים יחד איתו על העיבודים.

עמיר לב הוא כותב, מלחין ומוזיקאי ישראלי, מהיוצרים המרכזיים במוזיקה הישראלית מאז ראשית שנות התשעים. מאחוריו חמישה אלבומי אולפן מדוברים ושני אלבומי הופעות חיות, ברפרטואר העשיר שלו זכורים, בין השאר, שירים אישיים ואלמותיים כמו "פעם בחיים", "כחול וירוק", "ערב ראש השנה", "אריה ורותי", "חבק אותי", "שש שעות" ועוד רבים וטובים,  לצד שירים נוקבים כמו "בלפור 7" ("ראש הממשלה לא בא להלוויה של הנופלים"). 

 

עמיר לב ורם אוריון בהופעה, יום ד' 25.02, סינמטק ירושלים, 21:00. הקרנת סרטו של ניק קייב, 19:00


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה