שבת מושלגת בבירה: היום לימודים כרגיל



עיריית ירושלים החליטה בשיתוף ארגון ההורים בירושלים כי הלימודים בירושלים יחלו היום (יום א') כרגיל בבתי הספר, גני הילדים, מעונות היום, המשפחתונים והחינוך המיוחד. התחבורה הציבורית בירושלים והרכבת הקלה פועלים כסדרם

שלג כבד ירד במהלך הלילה שבין יום חמישי לשישי, בעקבות כך לא התקיימו היו לימודים במערכת החינוך והילדים והמשפחות יצאו לבנות בובות שלג. 

עיריית ירושלים

עיריית ירושלים מפעילה כ-250 מפלסות שלג הפועלות ברחבי העיר ופותחות את הצירים המרכזיים לבתי החולים. הציבור מתבקש לא לנסוע שלא לצורך, ולאפשר לצירי החירום להישאר פנויים.

ראש העיר ניר ברקת שיבח את המוכנות  של תושבי העיר וביקש לנקוט במשנה זהירות ובאחריות אישית בהתנהלות בשלג ובהכנות לשבת. ברקת הוסיף כי העיר ירושלים תקבל את השבת בלבן ואיחל שבת שקטה ולבנה לכל הירושלמים.

בתוך כך, העירייה קיימת תחרות בובות שלג בגן סאקר. פסל האריה הוא הזוכה בתחרות פרסי השלג שערכה עיריית ירושלים היום בגן סאקר. הפסל נבחר על ידי ראש העיר, ניר ברקת, כיפה ביותר מבין בובות השלג שבנו שלל המבקרים בגן כחלק מהתחרות. את פסל האריה פיסל אג'ומו מסרי לנקה, ראש העיר בירך את אג'ומו על הזכייה והעניק לו את הפרס בתחרות, ואיחל לו ולכלל המבקרים המשך שהות מהנה בירושלים. הזוכה בתחרות הפסלים קיבל בקבוק יין ופלטת גבינות מתנת באשר בוטיק, אגריפס 21.

הרכבת הקלה, רכבת ישראל וקווי אגד 

היום , שישי - הרכבת הראשונה מבית שמש לירושלים תצא בשעה 06:20, והאחרונה תצא בשעה 15:20. הרכבת הראשונה מירושלים לבית שמש תצא בשעה 05:40, והאחרונה תצא בשעה 16:40.

במהלך שעות הלילה הפעילה סיטיפס רכבות תפעוליות ללא נוסעים בניסיון למנוע היערמות שלג על גבי המסילות וזאת בסיוע מפלסות. בשל עוצמתו של השלג הכבד, שתיים מהרכבות נתקעו לאורך המסילה. הצוותים התפעוליים עסקו במשך כל הלילה וממשיכים לעסוק בשעה זו בפינוי התוואי והחזרת הרכבות לדפו. בשל השלג הכבד שנערם על התוואי ובשל העובדה כי הרכבת אינה מותאמת לנסיעה בשלג גבוה לא ינתן במהלך היום שירות.

הופעלו כל קווי השלג בירושלים: השירות העירוני של התחבורה הציבורית בירושלים החל לפעול במתכונת של קווי שלג ללא רכבת קלה.
להלן רשימת הקווים הפעילים נכון לעכשיו:
501- רכבת ישראל (מלחה)- הרצוג- תחנה מרכזית
502- רכבת ישראל (מלחה) דרך קרית יובל- תחנה מרכזית
503- רכבת ישראל (יצחק מודעי מלחה)- תחנת רק"ל גבעת המבתר

504- גבעת משואה- תחנת רק"ל יפה נוף- תחנה מרכזית
505- גילה מרכז העיר- תחנה מרכזית
506- הדסה עין כרם- תחנת רק"ל הר הרצל - תחנה מרכזית
507- קמפוס הר הצופים- שד' אשכול - תחנה מרכזית
508- הר נוף- גבעת שאול- תחנה מרכזית

509- חומת שמואל- דרך חברון, 510- קניון מלחה- תחנת רק"ל יפה נוף- תחנה מרכזית
511- נווה יעקב- פסגת זאב - תחנה מרכזית
512- רמות- תחנה מרכזית
513- צומת רמות- רמת שלמה    
514- הר חוצבים- תחנה מרכזית
515- תלפיות מזרח דרך חברון
516- קניון מלחה- מרכז העיר- תחנה מרכזית

משטרת ירושלים

שוטרי מחוז ירושלים, לוחמי מג״ב ירושלים ומתנדבים עדיין פרוסים בכוחות מתוגברים בכל רחבי העיר במטרה להציל חיים, לשמור על בטחון הציבור ונותנים מענה לכל פניה של אזרחים.

מפקד המחוז, ניצב משה (צ׳יקו) אדרי שיבח את השוטרים, הלוחמים והמתנדבים על נחישותם ופעילותם למען בטחון תושבי העיר, ״אני שולח את הערכתי הרבה לכל השוטרים, לוחמים ומתנדבים שנמצאים ברגעים אלו בכל רחבי העיר, במטרה לעזור לתושבים לעבור את הסערה בשלום ולהפוך את אירוע השלג לחוויה חיובית ובטוחה״. משטרת ישראל ממשיכה בהיערכותה המוגברת בסופ"ש, בדגש על פריסה לאורך הצירים הראשיים ובאזורים המושלגים,  במטרה לשמור על בטחון הציבור הצפוי לפקוד אזורים אלו  ולדאוג לזרימה תקינה של התנועה.

מד"א 

במד"א ערוכים לטפל בנפגעים כתוצאה מגל הקור הצפוי בסוף השבוע. 

כונני מד"א עם אמבולנסים וניידות טיפול נמרץ הוצבו בכוננות בשכונות הערים והיישובים ברחבי הארץ בהם יורד שלג, צוותים של מד"א יצטרפו גם 125 ג'יפים מיחידית הג'יפים המיוחדת של מתנדבי מד"א אשר ירתמו לכל המשימות הנדרשות בימי הסערה הצפויים.

מנכ"ל מד"א, רמ"ג אלי בין: "במד"א עומדים בקשר ובתיאום מלא עם משרדי הממשלה הרלוונטיים, הרשויות המקומיות, צה"ל, משטרת ישראל וכיבוי. כוחות מד"א בכל רחבי הארץ הונחו לכוננות מוגברת בשל מזג האוויר הסוער הצפוי בימים הקרובים בדגש על כוננות מיוחדת באזורים הצפויים לשלג. אני קורא לציבור במיוחד במהלך ימי הסערה לשמור על קשר רציף עם בני משפחה ושכנים קשישים המתגוררים בגפם ולוודא שאינם נזקקים לעזרה, ולתת את הדעת על הנחיות הבטיחות המצילות חיים שמפרסם מד"א, על מנת להימנע מפגיעות בנפש ולהישמע להנחיות משטרת ישראל והרשויות המקומיות על מנת למנוע סכנת חיים. אני מאחל לכולנו חורף בטוח ובריא".

איחוד הצלה

החל מאמש פועלים מתנדבי איחוד הצלה ברחבי הארץ ובפרט בירושלים, צפת ואזור הגליל, ביתר עילית, ובישובי בנימין גוש עציון והשומרון, ונתנו עד כה מענה וסיוע לכ-850 מקרים רפואיים והומינטריים שנבעו בעקבות סופת השלגים, המתנדבים פועלים ברכבי שטח, ג'יפים, ורכבי 4x4, וערוכים לתת מענה לכל מקרה שיידרש עד לכניסת השבת ובמהלכה, וזאת ע"פ הנחיות הלכתיות מרבני הארגון. 


זאב קשש יו"ר איחוד הצלה סיפר: "עד לשעות הקטנות של הלילה פעלתי בשטח יחד עם מתנדבי הארגון ברכבי שטח ובסיוע יחידת בראל, לחילוץ אזרחים ויולדות שנתקעו בפקקים והצירים החסומים בכניסה והיציאה לירושלים ולמתן מענה רפואי למאות הקריאות שהתקבלו בירושלים, אני רוצה להודות לכל האזרחים ומתנדבי הארגון שהתגייסו וסייעו לפעילות ברכבי השטח ורכבי 4 4 בכל הארץ והקדישו מזמנם למען הקהל הרחב שהיה זקוק לסיוע". 

המרכז הרפואי הדסה 

בתי החולים של הדסה ערוכים לקראת מזג אויר קיצוני בירושלים וסביבותיה לרבות היערמות שלג למספר ימים. "בתי החולים בעין כרם ובהר הצופים ימשיכו לתפקד כסדרם לאורך הימים הקרובים ויהיו ערוכים לקליטת כל חולה שיזדקק לשירותיהם" מבהירה לציבור פרופ' תמר פרץ, מ'מ מנכ"ל המרכז הרפואי הדסה. "אנו למודי נסיון בהתנהלות ושמירה על פעילות מלאה תחת מזג אויר קשה. לאחר שקיימנו דיונים עם גורמי העירייה והמשטרה, סיכמנו על שמירת דרכי הגישה בצירים המובילים אל בתי החולים במפלסות ופיזור מלח וסיוע בכל צורך נוסף בשיתוף פעולה מלא. מערך הרופאים, צוותי הסיעוד וכל שאר בעלי התפקידים החיוניים להמשך פעילות תקינה של בית החולים יפעילו את חדרי המיון והמחלקות השונות, לכולם אפשרויות הגעה אל בתי החולים". טלפון לבירורים במהלך ימי הסופה: עין כרם - 02-677111, הר הצופים – 02-5844111

שערי צדק

המרכז הרפואי שערי צדק נערך לשלג וימשיך לספק שירותים רפואיים בהיקף מלא לתושבי ירושלים והסביבה בכל תנאי מזג האוויר. דרכי הגישה לבית החולים ישמרו פנויות כמו גם הכבישים הפנימיים במתחם בית החולים. כל מחלקות בית החולים ימשיכו לפעול כרגיל לרבות יולדות, אשפוזים ורפואה דחופה. גם במרפאות ובמכונים נערכים למתן מענה לכל מטופל. לפרטים נוספים 02-666-6666 או 02-655-5111.

שערי צדק הקים 'מטה שלג' מיוחד שהכין תכנית פעולה. המטה יאויש החל מהבוקר בשעה 10:00 טלפונים: 02-6555423, 02-6555773, 02-6555072.

חברת חשמל

חברת החשמל העבירה כחמישים גנרטורים ורכבי שטח מהמרכז הלוגיסטי לאזורים מרוחקים ורגישים, עובדי החברה תוגברו באזור ירושלים והצפון והצוותים ערוכים להגיע לטיפול מידי בכל הנזקים אשר יגרמו לרשתות החשמל בשל פגעי מזג האוויר.  מוקדי השירות 103 של חברת החשמל מאוישים וערוכים לספק מענה במקביל למידע שיעודכן בעמוד הפייסבוק , אתר האינטרנט והאפליקציה של החברה.
בשל הצפי לאלפי מטיילים ברחבי הארץ חברת החשמל שבה ומדגישה כי במקרה של חוטים קרועים או פגיעה במתקני חשמל,  יש להתרחק מהמקום ולדווח לחברת החשמל מיידית – להתקשר 103 – מרכזי השירות של חברת החשמל, או למוקד 100 של משטרת ישראל. 
מצ"ב מסמך רקע על הסיבות לנזקים לרשתות החשמל

תמונות: באדיבות מוטי פרנסיס, דוברות מד"א, דוברות הדסה, כבאות והצלה ירושלים , ודוברות עיריית ירושלים.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה