הוגש כתב אישום נגד הנאשמים במותה של אורית לונדון ז"ל



פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום (יום ה') לבית המשפט המחוזי בעיר כתבי אישום נגד שלושה נאשמים בגרימת מותה של אורית לונדון ז"ל, על ידי הצתת דירה בבניין בו התגוררה בשכונת פסגת זאב

לפני כשבוע התיר בית משפט השלום לפרסם כי אורית לונדון בת ה-24 הייתה קורבן לסכסוך שאינו קשור אליה, סכסוך שבמהלכו הוצתה דירה בקומה שמתחתיה; אותה שריפה שהובילה למותה. 

הבוקר (יום ה') הגישה פרקליטות מחוז ירושלים כתב אישום נגד שלושה נאשמים בעבירות של הריגה, הצתה, התפרצות למקום מגורים וגניבה, ושניים מהם נאשמים גם בשיבוש הליכי משפט. הפרקליטות מבקשת לעצור את השלושה עד תום ההליכים המשפטיים נגדם.

בני הזוג אחמד בדראן והודיה אללוף מתגוררים בשכירות בחדר שבקומה השנייה בבניין האמור, שברחוב בצלאל בצראווי 15 בירושלים. בינם לבין הנאשמת, שעל זהותה מוטל צו איסור פרסום, ופאיז רגבי שהיה בן זוגה, היה קיים סכסוך. שני הנאשמים הנוספים - סמיח רגבי (בן 25) ומחמד שוויקי (בן 21) מהכפר עקב, הם קרובי משפחתו של פאיז רגבי.

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד מרים בן-גל נטען, כי ב-23 בינואר השנה טיילו שלושת הנאשמים בתל אביב ותכננו להגיע לשרוף את החדר השכור בו התגוררו בדראן ואללוף, בשל הסכסוך ביניהם.
במהלך הערב התקשר סמיח רגבי לבדראן מספר פעמים בכדי לוודא שהוא ואללוף אינם בבית. השלושה נסעו לירושלים ברכבו של מחמד והגיעו אליו סמוך לשעה 3:00 לפנות בוקר. מחמד המתין ברכב ואילו סמיח רגבי והנאשמת נכנסו לבית ועלו לחדר. רגבי פרץ את דלת החדר באמצעות כלי פריצה, מה שאיפשר לו ולנאשמת להצית באמצעות מצית את הסדינים שהיו על המיטה הזוגית שבחדר, ולאחר מכן לקחת בגדים ובשמים של אחמד והודיה שהיו בארון. הם עזבו את החדר כאשר האש אחזה בחצי מהמזרן, ונמלטו ברכבו של מחמד.

כתוצאה ממעשיהם של רגבי והנאשמת התלקחה שריפה בחדר שכילתה את דלת החדר שהייתה עשויה עץ וכן חלק מהרהיטים שהיו בחדר. כתוצאה מהשריפה הצטבר עשן רב שחדר אל המסדרון שמחוץ לחדר, ומשם עלה לקומה השלישית, אל החדר שם שהתה באותה העת אורית לונדון ז"ל. אורית טלפנה אל בעלה, שהיה באותה העת בעבודה, וצעקה "יש אש, יש אש" עד שאפסו כוחותיה.

כאשר צוותי הכיבוי הצליחו להגיע אליה הם מצאו אותה שוכבת מחוסרת הכרה בחדר השירותים של הקומה השלישית, כאשר ברז המקלחת שבסמוך לה היה פתוח. לונדון אושפזה בבית חולים במשך כשבועיים במצב של מוות קליני עם הרעלת תחמוצת פחמן שנגרמה כתוצאה משאיפת עשן, עד אשר נפטרה.

סמיח רגבי ומחמד שוויקי אף נאשמים בשיבוש הליכי משפט, לאחר שהשניים תיאמו כי במידה שייעצרו על ידי המשטרה, יספרו שניהם סיפור אחיד לפיו הנאשמת ביקשה מהם להסיע אותה לבית על מנת להביא בגדים מחברתה, וכי היא עלתה לבית לבדה בעוד הם נותרו מחוץ לבית ולא ידעו על טיב מעשיה. רגבי נאשם במעשי שיבוש נוספים שביצע אף לאחר מעצרו.

 

תמונה: דוברות כבאות והצלה ירושלים

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה